Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding Picasa  (gelezen 1255 keer)

Offline SVW

  • Lid
Foutmelding Picasa
« Gepost op: 2010/10/12, 18:38:50 »
Ik run nu een dag op 10.10 en het is allemaal een beetje wennen ivm de interface ed maar al met al is het best een aardig systeem. Al mijn oude software doet het gelukkig ook op 10.10, dus dat is mooi.
Wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is Picasa, welke ik vanaf 9.04 oid moeiteloos kon gebruiken. Ik heb picasa wel geïnstalleerd maar ik krijg onderstaande foutmelding. Er zit iets met een .exe tussen.Betekend dit dat ik ook wine nodig heb want dit was bij de voorgaande versie nl niet zo?



Citaat
/usr/bin/picasa: line 139:  3273 Segmentation fault      "$PIC_BINDIR"/wrapper check_dir.exe.so
/usr/bin/picasa: line 175:  3376 Segmentation fault      "$PIC_BINDIR/wrapper" regedit /E $registry_export HKEY_USERS\\S-1-5-4\\Software\\Google\\Picasa\\Picasa2\\Preferences\\


Offline SVW

  • Lid
Re: Foutmelding Picasa
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/12, 23:13:34 »
Raar. Ik zie nu ook opeens in de software beheerder als ik het wil installeren dat Picasa niet beschikbaar is voor mijn type computer (MSi Wind U-100) terwijl ik hem op 10.04 nog gebruikt heb.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Foutmelding Picasa
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/13, 09:23:13 »
De linux picasa is idd een picasa met een  ingebouwde wine, niet native linux dus. Ik kon ook picasa 2.7, de laatste nl linux versie niet meer aan de praat krijgen op 10.04 verse install. Binnen een geupdate installatie deed hij het nog wel. Uiteindelijk de 3.6 versie onder wine geinstalleerd. Dat werkt top en met gezichts herkenning. XD
In de wine DB krijgt deze versie een platinum.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline SVW

  • Lid
Re: Foutmelding Picasa
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/14, 09:23:05 »
Dus dat zou betekenen dat ik voortaan Picasa onder Wine zou moeten draaien?
Want ik vond het namelijk altijd wel handig dat ik met 1 druk op de knop in Picasa zat.


Offline SVW

  • Lid
Re: Foutmelding Picasa
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/14, 22:00:43 »
Aardige website.
Maar ik krijg de Linux versie nog steeds niet aan de praat.
Ik weet dat ik een windows versie onder Wine kan laten draaien maar om de een of andere rede wil ik liever de Linux versie.

Zal trouwens de windows versie nog wel even proberen.