Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shutdown/Boot-configuratie: automatische mute bij afsluiten/opstarten ubuntu?  (gelezen 583 keer)

Beste forumlezers,

Ik weet niet geheel zeker of dit thuis hoort onder "configuratie" of "programmeren". Wat ik graag zou willen is dat het geluid van mijn laptop bij het opstarten automatisch gedempt/gemute is. Dit omdat ik hier niet altijd aan denk bij het afsluiten van mijn laptop, maar hem soms wel wil opstarten in een omgeving waar het maken van geluid uit den boze is (college, vergaderingen, et cetera). Onder Windows heb ik vrij makkelijk een applicatie geschreven die bij het afsluiten altijd het geluid dempt, maar ik weet niet wat het makkelijkste is onder Ubuntu.

Ik ben geen held met scripts/programmeren of iets dergelijks, ik hoop dat ik daar in de toekomst nog wat bedrevener in raak. Weet iemand een makkelijke oplossingen? Het maakt mij niet uit of de demping bij afsluiten of bij het opstarten gebeurt, alleen dat wanneer ik mijn laptop opstart, hij nooit geluiden maakt.

(Ik weet dat ik natuurlijk gewoon mijn opstartgeluiden kan uitschakelen, maar automatisch dempen is wel zo fijn, als ik dan een programma opstart dat ook geluid maakt, heb ik daar ook geen last van)

Ik werk trouwens met Ubuntu 11.04 64-bit.
There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.
- Daniel Dennett

Hallo, bij mij zorgt het volgende terminalcommando ervoor dat het geluid wordt uitgedraaid

amixer sset Master mute
Hiermee gaat het weer aan:

amixer sset Master on

Waar kan ik dat dan het beste ingeven? Zodat het automatisch gebeurt bij een boot of shut down?
There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.
- Daniel Dennett