Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een drie-tal vragen  (gelezen 717 keer)

Offline Korah

  • Lid
Een drie-tal vragen
« Gepost op: 2007/12/06, 23:01:04 »
1. Stel er komt een nieuwe halfjaarlijkse versie van (k)ubuntu uit. Hoe dan om te gaan met de dual boot die je op dat moment hebt?
Moet je dan bv de oude versie verwijderen?! Hoe gaat zoiets in zn werk zonder dat je je gegevens (documenten onder xp en (k)ubuntu die je op dat moment deelt) kwijt raakt?!

2. Als je de live cd van (k)ubuntu op je xp probeert, en alles werkt (geluid, videokaart, internet) onder (k)ubuntu, betekend dat dan vervolgens dat als je de echt installatie (via een dual boot) doet, alles dan ook echt werkt? Of mag ik daar dan gewoon vanuit gaan!

3. Mijn harde schijf is NTFS. Waarbij ik een C: en een D: heb. Op mn D; staat 'mijn documenten'.
Als ik dus vervolgens een dual boot (K)ubuntu wil, kan ik dan gewoon al mijn bestanden onder Windows via (K)ubuntu gebruiken (schrijven/lezen)?! En visa versa?!
Dat is namelijk mijn grootste zorg.
Kortom mn vriendin wil dan via xp met de map 'mijn documenten' werken, en ik via Kubuntu, waarbij we allebeide dezelfde bestanden willen zien, en er ook mee willen werken.
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Bandicoot

  • Gast
Een drie-tal vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/06, 23:08:42 »
1. Zie : http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/upgrade/   .. nee heeft geen gevolgen voor je dualboot, je geeft al aan dat je documenten deelt op een Windows partitie, dus die blijven zeker onaangetast (met een aparte /Home partitie blijft alles sowieso bewaart.

2. Ja daar kun je vanuit gaan.

3. Ja dat kan zonder problemen ( Open office kan prima met je office bestanden werken, voor office2007 documenten moet je wel een en ander aanpassen). Lezen en schrijven ook geen probleem.

Offline Korah

  • Lid
Een drie-tal vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/07, 22:36:46 »
Citaat van: Bandicoot
1. Zie : http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/upgrade/   .. nee heeft geen gevolgen voor je dualboot, je geeft al aan dat je documenten deelt op een Windows partitie, dus die blijven zeker onaangetast (met een aparte /Home partitie blijft alles sowieso bewaart.
Oke, maar soms kun je geen upgrade doen maar moet je een versie installatie doen.
En bij een versie installatie gaat ie de boel formateren, toch?!
Formateerd hij dan niet al mn schijven, dus ook mn xp?! Die info kon ik namelijk niet vinden via die link.
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Bandicoot

  • Gast
Een drie-tal vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/07, 22:45:08 »
Als je een versie installatie doet, is het alleen maar een herhaling van wat je hebt gedaan met het installeren van je vorige versie, je kunt dus gewoon weer alle stappen van de documentatie volgen. Als je je /Home op een aparte partitie hebt gezet, hoef je die helemaal niet te formatteren, je wijst in de insatller nl aan welke partities waar gemount moeten worden bij het toewijzen van de /Home partitie geeft je eenvoudig weg de locatie van je huidige /Home partitie en zet je geen vinkje bij format.