Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe printer  (gelezen 1511 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Nieuwe printer
« Gepost op: 2016/02/01, 06:49:32 »
Zaterdag 30 januari een nieuwe printer gekocht, de HP ENVY 5530. Thuis alles uitgepakt, de oude USB-stekker van de oude printer gebruikt, want een nieuwe zat er niet bijgeleverd, zit WiFi op, en bij de rest van de installatie geen problemen ondervonden. De printer werd gelijk herkend door Ubuntu 14.04, en alles werkt naar behoren. Ubuntu was goed, maar wordt steeds beter!!
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline aartje

  • Lid
Re: Nieuwe printer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/01, 07:22:42 »
Goed te horen dat hij het in één keer deed ! Doet de scanner het trouwens ook goed ?
Als ik dit forum lees betreffen de meeste problemen van All-in-one's het scannergedeelte.

Re: Nieuwe printer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/01, 09:14:56 »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nieuwe printer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/01, 13:04:33 »
De printer werd gelijk herkend door Ubuntu 14.04, en alles werkt naar behoren.

toch best wel triest dat we hier van onder de indruk moeten zijn hè?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe printer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/01, 15:52:17 »
De printer werd gelijk herkend door Ubuntu 14.04, en alles werkt naar behoren.

toch best wel triest dat we hier van onder de indruk moeten zijn hè?

Welnee, Niekn! Kijk, als er een probleem met een printer is kom je hier terecht. Daar lossen we er dan een heleboel alsnog van op. Daarnaast heb je van die lastpakken onder de printers. Die komen ook regelmatig de revue passeren.

Ik vind dat we tegenwoordig van een printer best mogen verwachten dat hij onder Linux draait. MacOS en Linux gebruiken allebei CUPS. Dat is eerlijk gezegd ook wel het geval.

Al die talloze gevallen waarin de printer het gewoon doet, die hoor je hier niet. Dat is nou ergens weer niet terecht, want dat gaat zo heerlijk soepel. Dat zou elke keer een luid applaus moeten krijgen.

Zo, dat was mijn Linuxe Ratelband imitatie weer.

groet,

Just

[donatietje van € 2 aan Wikipedia gedaan. Hebben ze dik verdiend in mijn geval]
« Laatst bewerkt op: 2016/02/01, 15:55:40 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nieuwe printer
« Reactie #5 Gepost op: 2016/02/01, 18:28:29 »

Welnee, Niekn! Kijk, als er een probleem met een printer is kom je hier terecht. Daar lossen we er dan een heleboel alsnog van op. Daarnaast heb je van die lastpakken onder de printers. Die komen ook regelmatig de revue passeren.

dat is t m nu net, hoort het niet gewoon zo te zijn dat IEDERE printer op welke PC dan ook gewoon out-of-the-box werkt? komop mensen t is 2016!
ik krijg ok zo vaak verhalen van mensen die ik op linux heb gekregen en dat ik dan een bericht krijg van "wooah! ik plugde mijn printer in en hij deed het in één keer!"
dat bedoel ik met dat het belachelijk is dat we daar van onder de indruk moeten zijn, ik vind dat anno 2016 alles gewoon overal op moet kunnen werken en dat het vanzelfsprekend is dat alles gewoon werkt.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe printer
« Reactie #6 Gepost op: 2016/02/01, 18:53:25 »
Ja, precies. Helemaal met je eens dan, niekn!

groet,


Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jabuca

  • Lid
Re: Nieuwe printer
« Reactie #7 Gepost op: 2016/02/01, 20:54:25 »
Hallo Aartje.
Scannen, printen etc. hij doet gewoon alles wat hij moet doen!,
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe printer
« Reactie #8 Gepost op: 2016/02/01, 21:27:48 »
Ik denk, ben daar bijna, van overtuigd, dat een "Star-printer", met 24 pinnetjes --er zijn nog linten verkrijgbaar --het zou doen onder 'Linux' (maar dan moet de computer ook voorzien zijn van LPT-poort aansluiting --en die zijn aan het uitsterven).
Dat zou je denken hè... Ik krijg mijn HP Thinkjet niet aan de praat. Dat moet ik nog steeds via een Windows XP doen dus. Het is wel grappig om nu en dan weer eens te doen, maar voor normaal gebruik... Nee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe printer
« Reactie #9 Gepost op: 2016/02/01, 21:38:53 »
Die Star printer :D Heerlijk, pure nostalgie. Mijn eerste printertje. Een wereldding in die tijd.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Nieuwe printer
« Reactie #10 Gepost op: 2016/02/01, 23:12:31 »
USB > LPT snoertje doet wonderen voor die stoffige 9/24 naalds printers.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe printer
« Reactie #11 Gepost op: 2016/02/01, 23:28:57 »
Sinds enkele weken heb ik een printer van Brother. Aansluiten op de wifi, de pakketten van de site installeren en de printer werkt.

Het is misschien even wat uitzoekwerk om te bepalen welke fabrikanten en apparaten netjes samenwerken met Linux, maar die moeite verdien je zo weer terug als je daarna zonder problemen alles aan kan sluiten en het direct werkt. Vertikt een fabrikant het om zijn spullen compatibel te maken met Linux, dan geef ik liever mijn geld aan een concurrent die wel OK is...

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Nieuwe printer
« Reactie #12 Gepost op: 2016/02/01, 23:41:22 »
Het is misschien even wat uitzoekwerk om te bepalen welke fabrikanten en apparaten netjes samenwerken met Linux, maar die moeite verdien je zo weer terug als je daarna zonder problemen alles aan kan sluiten en het direct werkt. Vertikt een fabrikant het om zijn spullen compatibel te maken met Linux, dan geef ik liever mijn geld aan een concurrent die wel OK is...

Precies! Helemaal met je eens, Johan.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021