Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar  (gelezen 673 keer)

perro30

  • Gast
mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar
« Gepost op: 2017/09/26, 15:10:23 »
Goedendag allen.
Wie weet het volgende?
In de zogenaamde contacts sidebar in Thunderbird krijg ik al een tijdje
XML-parsefout: ongedefinieerde identiteit
locatie: chrome://contactssidebar/content/contactsPanel.xul
Regelnummer 210, kolom 9:
     <label value="&searchInput.label;"/>
--------^

Nu heb via een site van Mozilla het bestand contactssidebar-1.7.1.zip gedownload, iets van recente datum als de oplossing.
Deze zip-file bevat twee mapjes en twee kleine files: de mappen chrome en default en de files chrome.manifest en install.rdf, welke laatste beslist geen installatie file is.

Hoe kan ik nu toch die oude add-on van contacts sidebar zichtbaar houden. Ik heb aardig wat mail adressen en om telkens te zoeken in het Adresboek is nogal wat werk bij een bericht aan meerderen.
Ik hoor het graag. Mijn dank.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/26, 17:42:47 »
Ligt niet aan Thunderbird maar aan de niet ondersteunde Contacts Sidebar.
Mogelijke oplossing:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=23983
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

perro30

  • Gast
Re: mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/26, 20:53:58 »
Dank voor je bericht.
Is wel van een Win forum. 7zip is er niet direct in 16.04, wel andere natuurlijk.
Heb het in die zin wel goed gedaan en een vernieuwde xpi gemaakt met de juiste gegevens. Noppes dus. Het werkt gewoon niet. Heb nog wel even iets op dat forum geplaatst over het niet werken. Nogmaals, het functioneert niet. Het blijft ouderwets behappen bij een lijvig adresboek met zoeken en plakken. Zo wordt e-mail steeds oninteressanter. Terug naar oude post en Indiaanse tekenen?  Ha ha, misschien wel beter. Er zijn mensen die een tot drie maanden zonder computer gaan leven. Men zegt er betere contacten door te krijgen.
Mocht ik nog iets van dat andere forum vernemen, hoor je het.
Mocht jij nog iets weten, hoor ik ook graag.

Groet en bedankt

swake

  • Gast
Re: mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/26, 21:58:49 »
Ik denk maar even mee en is ook al een oud topic . Hier is sprake dat het probleem ontstaan is na het wijzigen taal .
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=17640

perro30

  • Gast
Re: mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/27, 00:00:30 »
Met alle dank aan jullie. Laat contactssidebar maar voor wat deze is. De ontwerper heeft blijkbaar geen zin om nog iets te doen.
Het antwoord is simpel. Gewoon in Thunderbird -> Opstellen, dan F9, dan verschijnt in de linkerzijde van het op te stellen bericht het gehele adresboek met de mailadressen van de ontvangers.
Ik vergeet die contactssidebar nu gewoon. Een verloren add on in mijn ogen.
Bij Firefox zie je ook nu wel een paar add ons die niet goed werken, verouderd. Maar inmiddels zijn daarvan gelukkig wel updates, althans vernieuwingen van diegene die ik heb.

Allemaal bedankt en een goede nachtrust.

swake

  • Gast
Re: mozilla thunderbird 52.3.0 en contacts sidebar
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/27, 00:51:14 »
Ik klik gewoon bovenaan in mijn menubalk op Adresboek en mijn adresboek verschijnt dan in de linker sidebar .
Perssonlijk adresboek en verzamelde adressen .