Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie scanner  (gelezen 1226 keer)

Offline Armand2

  • Lid
installatie scanner
« Gepost op: 2007/10/02, 11:50:15 »
Ik wil 2 scanners installeren, resp. een minolta dual scan IV en een Medion flatbed slim u2. Mbv. Device manager heb ik gekonstateerd dat beide worden "gezien". Maar nu nog aan de praat krijgen... Hoe gaat dat? Kan iemand mij dat uitleggen zonder in al te veel vakjargon; ik ben gewoon iemand die van Windows af wil en heel weinig computerkennis bezit. Alvast bedankt. Armand

Offline Rulus

  • Lid
installatie scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/02, 12:07:59 »
Kijk eens of ze niet meteen werken via Applications (Toepassingen) > Graphics (Grafisch) > XSane

Offline ptb

  • Lid
installatie scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/02, 15:23:13 »
in ieder geval werkt de (konica) minolta diascanner niet via Xsane.Wel via Vuescan.Dit kost je wel geld.Je kunteen proefversie downloaden op hun site http://www.hamrick.com/
De medion is ws een onder de naam van Medion uitgebrachte scanner van een ander merk.Probeer de suggestie van Rulus daarvoor.

Offline Armand2

  • Lid
installatie scanner
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/04, 20:54:00 »
Ptb: bedankt, mbv hamrick is de minolta scanner aan de praat te krijgen.
Rulus: xsane en kooka geinstalleerd, maar helaas beide programmas zien de scanners niet. Is daar nog wat aan te doen? Hoe kan ik nagaan waar de medion-scanner te vergelijken is?

Offline Armand2

  • Lid
installatie scanner
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/06, 21:08:33 »
Google earth met Synaptic geinstalleerd; start op maar blijft hangen in het witte schermpje en de mededeling dat m'n laptop bezig is het programma te initialiseren. Ik draai dual boot met XP, waarin earth het wel goed doet. Mijn grafische kaart is een ATI mibility radeon X700 125 mb. Kan iemand me uit de brand helpen? Ter info: ik ben een leek....