Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemde bug  (gelezen 1025 keer)

Offline mp

  • Lid
Vreemde bug
« Gepost op: 2008/10/23, 13:45:09 »
Als ik op internet een filmpje (youtube bvb.) ofzo open terwijl mijn muziek in Rhythmbox speelt, blokkeert firefox volledig. Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

Vreemde bug
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/23, 14:02:13 »
Waarschijnlijk ligt dat aan flash. Zoek eens op het forum, er is al veel geschreven over hoe flash te updaten naar de nieuwe verise, misschien is het dan opgelost.

Probeer misschien ook eens libflashsupport te installeren, dit helpt als ge geen geluid krijgt met flashfilmpjes als er een muziekspeler openstaat.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vreemde bug
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/23, 14:04:57 »
Nee, dit heeft te maken met het geluidssysteem in Ubuntu 8.04. Er kan slechts één geluidmakend programma openstaan, anders gaat het fout.

Offline vanadium

  • Lid
Vreemde bug
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/23, 14:18:26 »
Ik dacht dat pulseaudio net diende om dat wel mogelijk te maken. Ik kan dat echter perfect reproduceren. Ik vind het vreemd dat er omtrent geluid nog dergelijke problemen bestaan onder linux.

Vreemde bug
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/23, 14:29:55 »
Zet bij Systeem>>>Instellingen>>>Geluid alles op Alsa.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Vreemde bug
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/23, 14:39:58 »
Citaat van: vanadium
Ik dacht dat pulseaudio net diende om dat wel mogelijk te maken. Ik kan dat echter perfect reproduceren. Ik vind het vreemd dat er omtrent geluid nog dergelijke problemen bestaan onder linux.
In 8.10 (komt volgende week officieel uit) is dit probleem niet meer aanwezig (bij mij althans).

Vreemde bug
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/23, 15:28:18 »
dvdmeer +1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mp

  • Lid
Vreemde bug
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/23, 16:30:20 »
Citaat van: Vistaus
Zet bij Systeem>>>Instellingen>>>Geluid alles op Alsa.
Helpt niet.

Nog een reden om op Intrepid over te stappen... :) Ik zie wel nog.

Offline siegi

  • Lid
Vreemde bug
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/23, 16:47:46 »
Citaat van: pjotr123
Nee, dit heeft te maken met het geluidssysteem in Ubuntu 8.04. Er kan slechts één geluidmakend programma openstaan, anders gaat het fout.
Het geluidsysteem van ubuntu 8.04 is juist ontwikkelt om meer "geluidmakende pogramma's" te kunnen hebben. Dit is eigenlijk een tussenlaag boven alsa. Toen alles direct naar alsa werd gestuurd hing het een beetje van je geluidkaart af of er meerdere programma's geluid konden maken.

Het probleem ligt hem waarschijnlijk bij dat flash 9 nog oss geluidsuitvoer gebruikt (heel oud).  Je kan dan wel libflashsupport installeren om pulse te gebruiken maar dit maakt flash instabiel.