Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!  (gelezen 2273 keer)

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Gepost op: 2008/10/11, 21:25:18 »
Hallo,

Ik heb ubuntu 8.04 geïnstalleerd en met veel bloed zweet en tranen heb ik ndisgtk er in gekregen, en de driver (.inf) voor mijn Belkin 54g wireless kaartje geinstalleerd. Hij vindt nu echter nog stééds geen netwerken! Mijn pc heeft geen andere verbindingsmogelijkheden.

Als ik in de terminal intik:

Citaat
sudo lshw -C network
Krijg ik de volgende respons:
Citaat
*-network:0            
       description: Network controller
       product: BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller
       vendor: Broadcom Corporation
       physical id: 3
       bus info: pci@0000:03:03.0
       version: 02
       width: 32 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: bus_master
       configuration: driver=b43-pci-bridge latency=64 module=ssb
  *-network:1
       description: Ethernet interface
       product: 82801G (ICH7 Family) LAN Controller
       vendor: Intel Corporation
       physical id: 8
       bus info: pci@0000:03:08.0
       logical name: eth0
       version: 01
       serial: 00:12:3f:b4:93:7c
       size: 10MB/s
       capacity: 100MB/s
       width: 32 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: pm bus_master cap_list ethernet physical tp mii 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd autonegotiation
       configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=e100 driverversion=3.5.23-k4-NAPI duplex=half firmware=N/A latency=64 link=no maxlatency=56 mingnt=8 module=e100 multicast=yes port=MII speed=10MB/s
  *-network DISABLED
       description: Wireless interface
       physical id: 1
       logical name: wlan0
       serial: 00:30:bd:f1:cb:28
       capabilities: ethernet physical wireless
       configuration: broadcast=yes multicast=yes wireless=IEEE 802.11g
Ik heb wel een gewoon LAN kaartje, daar zit echter géén kabel aan vast.

Ik wil toch wel echt graag met linux werken, maar het feit dat dit niet kan werkt het jammer genoeg tegen. Ik zou het geweldig vinden als iemand mij hiermee zou kunnen helpen!

Wie 0 Wie? Voelt u vrij om contact op te nemen met byron.sterk@quicknet.nl

Offline Anco

  • Lid
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/11, 21:37:42 »
kijk eens op https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx en https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx/Hardy
zoals ik het daar zie, heb je ndiswrapper helemaal niet nodig, maar bestaan er gewoon ubuntu drivers voor.
Linux user #485563

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/11, 21:39:18 »
Voor die Broadcom-chipset heb je helemaal geen ndiswrapper (ndisgtk) nodig.... Verwijder ndisgtk eens en doe dit:
http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/11, 22:24:26 »
Hm oke, dat bovenste ziet er uit alsof het wel kan werken. Maar ik kan geen draad trekken voor internet naar mijn computer, echt de enige optie is wifi. kan ik niet de paketten downloaden en ze dan installeren? En weten jullie waar ik die dan zou moeten downloaden?

Offline Anco

  • Lid
Linux user #485563

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/11, 23:58:11 »
Hm.. daar bak ik geen taart van (wordt ik niet veel wijzer van)

Offline Anco

  • Lid
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/12, 00:05:20 »
als je dit bestand opslaat http://ubuntu.cafuego.net/pool/hardy-cafuego/broadcom/bcm43xx-firmware_1.4-0cafuego1_all.deb kun je die gewoon in ubuntu openen (met gdebi) maar dat geeft die zelf al aan, dan hoef je alleen maar op installeren te drukken.
Linux user #485563

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/12, 00:40:48 »
Ja, dat bestandje had ik blijkbaar al geinstaleerd. Er staan nu denk ik tientallen pakketten op, en in het balkje rechtsboven zie ik ook 'wireless connection' enzo, maar netwerken vindt hij niet... ik snap van het hele draadloos netwerk systeem van linux niet zo veel. Wat moet ik nu allemaal wel niet installeren om op mijn wlan te komen xD..

Bedankt voor alle reacties tot dusver, alvast bedankt voor de komende reacties.

Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/12, 01:08:46 »
Je kan wel op een of andere manier het internet op neem ik aan, gezien je ook op het forum komt? Maar je kan geen pakketjes downloaden en op een usb-stick of cd-rom zetten? Of begrijp ik je verkeert?
Hier nog de Engelstalige site https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper kan je misschien nalopen of je per ongeluk een stap vergeten bent. Wat voor een chip heb je op je Wifi zitten? In de terminal sudo lshw, dan krijg je wat meer gegevens te zien. Een Atheros, dan kan je madwifi-tools gebruiken, zit in Synaptic. Site http://madwifi.org/
Als je wel contact hebt met je router/modem probeer wifi-radar eens,zit in Synaptic, dit programma vind de netwerken in de buurt. Ik zie bijv het netwerk van mijzelf en van twee buren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/12, 13:16:06 »
Hm.. ik heb zo het gevoel dat het me niet gaat lukken zonder draad verbinding. In zal een dezer dagen in de week mijn computer naar een plek met draad verplaatsen, en daar zorgen dat de draadloze verbinding hopelijk gaat werken..

Ik vind linux een geweldig systeem, maar wat betreft (draadloze) netwerken toch een tikje omslachtig.. :p

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/12, 16:20:56 »
Aha!!! Geen idee wat ik precies gedaan heb, maar na het installeren van al deze pakketten (zonder Ndiswrapper/ndisgtk!) doet mijn wlan het nu! Dit bericht typ ik as we speak in linux:) Gelukkig is het gelukt. Nu eens even analyseren wát ik nou precies gedaan heb...

Offline Petervdw

  • Lid
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/12, 17:06:24 »
Aan byronsterk
Paar keer opnieuw opstarten doet meestal wonderen. En de Netwerk Manager eens even kietelen. :D
Vr.groet, peter

byronsterk

  • Gast
Belkin 54g, ndisgtk geinstalleerd, vindt geen netwerken!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/13, 22:20:45 »
Oke, het werkt nog steeds prima. Blijkbaar zijn de volgende 3 pakketten nodig:

b43-fwcutter_008-1_i386.deb
bcm43xx-firmware_1.4-0cafuego1_all.deb
b43-firmware_1.0-0cafuego0_all.deb

Om de kaart te laten werken moeten deze 3 geinstaleerd worden, en dan de pc opnieuw opstarten. Dan vindt de kaart alle netwerken en kan je gewoon internetten:)

Kan wat mij betreft op slot, mijn probleem is opgelost!