Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Leuker kunnen we het niet maken  (gelezen 896 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Leuker kunnen we het niet maken
« Gepost op: 2013/11/25, 21:18:31 »
BELASTINGDIENST - leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker .
Voor Linux hebben we een programma voor Linux Mint  :rolleyes:
Systeemeisen programma Verzoek of wijziging voorlopige aanslag 2014

Wij leveren het programma voorlopige aanslag voor de besturingssystemen Windows, Mac OS X en Linux. Deze besturingssystemen kennen meerdere versies. U kunt het aangifteprogramma gebruiken als uw computer 1 van de volgende versies van de volgende besturingssystemen heeft:

Besturingssysteem

Versies

Windows

Windows XP vanaf servicepack 3, Windows Vista vanaf servicepack 2, Windows 7, Windows 8

Mac OS X

Mac OS X Snow Leopard, Mac OS X Lion, Mac OS X Mountain Lion, Mac OS X Mavericks

Linux

Mint 13 en 15 LTS

Mageia 2 en 5
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/voorlopige_aanslag_nieuw/voorlopige_aanslag_aanvragen_of_wijzigen/programma_voorlopige_aanslag_2014/systeemeisen_programma_voorlopige_aanslag_2014

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/25, 21:48:37 »
Mageia? Nooit van gehoord.
Ik woon in Frankrijk en sinds een paar jaar kan ik probleemloos de aangifte (edit: in Frankrijk dus) via Firefox doen, ook met digitale ondertekening en zo. Kan dat niet met alle Linuxen in Nederland?

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/25, 21:59:17 »
Mageia? Nooit van gehoord.
Ik woon in Frankrijk en sinds een paar jaar kan ik probleemloos de aangifte (edit: in Frankrijk dus) via Firefox doen, ook met digitale ondertekening en zo. Kan dat niet met alle Linuxen in Nederland?

Ja. De Belastingdienst van Nederland soms slechts 2 versies op die zij ondersteunen. Maar de tarball bevat gewoon een algemeen uitvoerbaar bestandje waar je vanuit elke distro op kunt dubbelklikken.

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/25, 23:04:22 »
Hoef hier niets (meer) te downloaden, de hele procedure/aangifte doe ik gewoon in Firefox.

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/25, 23:29:44 »
Hoef hier niets (meer) te downloaden, de hele procedure/aangifte doe ik gewoon in Firefox.

Ja, o.a. in (sommige staten van) Amerika kan dat ook al en in België en in Noorwegen. Helaas zijn we in Nederland zo ver nog niet :(

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/26, 16:03:17 »
wel grappig dat ze voor elk jaar een NIEUW PROGRAMMA hebben  ;) in plaats van dat ze 1 programma hebben en dat je moet aangeven voor welk jaar het is.  ^-^

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/26, 20:10:28 »
wel grappig dat ze voor elk jaar een NIEUW PROGRAMMA hebben  ;) in plaats van dat ze 1 programma hebben en dat je moet aangeven voor welk jaar het is.  ^-^

Dat komt omdat ze nog wel eens wat wijzigen in wat je moet invullen enzo. Als Mozilla in Firefox iets wijzigt, dan moet je ook de nieuwe Firefox downloaden (al gaat dat in Ubuntu wel automatisch maar toch).

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/27, 00:07:52 »
Mageia 5? Ik dacht dat de meest recente versie 4 was?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Leuker kunnen we het niet maken
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/27, 00:49:39 »
Mageia 5? Ik dacht dat de meest recente versie 4 was?

Goed gezien, dat is inderdaad zo! :)

Maarja, ze hebben wel meer rare dingen. Zo kun je nog de aangifte versturen tot na het einde van XP maar toch ondersteunen ze die nog. En ze ondersteunen Mac-versies die niet meer bijgewerkt worden... En volgens hun is Mint 15 ook een LTS wat niet zo is. Raar allemaal.