Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST: Libre office calc vraagje  (gelezen 583 keer)

Offline django

  • Lid
OPGELOST: Libre office calc vraagje
« Gepost op: 2013/12/09, 11:07:12 »
Hallo ik heb een vraagje over libre office calc, hoe kan je cellen samen voegen zoals in Microsoft office excel?

Mvg
« Laatst bewerkt op: 2013/12/10, 11:03:23 door django »

Offline koos4401

  • Lid
Re: Libre office calc vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/09, 11:37:24 »
Open Libreoffice-calc. Sla de toets F1 aan.
Als je niet weet hoe "samenvoegen" in het Engels heet (merge), open je in je webbrowser "Google translate", en stel je die op de juiste talen in.
Het antwoord op je vraag is "Ja".
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline vanadium

  • Lid
Re: Libre office calc vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/09, 13:50:28 »
Als je de cellen die je samenvoegt, selecteert, dan is er een optie in het rechts-klik menu om ze samen te voegen. Verder zit de optie ook onder "Format - Merge cells..."

Offline koos4401

  • Lid
Re: Libre office calc vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/09, 19:57:01 »
@Vanadium:
Ik ben ervan overtuigd dat je de vragenstellers op dit forum, indien zij zéér simpele en zelf op te lossen vragen stellen, moet  leren vissen en niet de  vis cadeau moet geven.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline django

  • Lid
Re: Libre office calc vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/10, 09:29:21 »
Normaal zou ik je gelijk geven was het niet dat ik een beetje dringend dat programma nodig heb, dus alle hulp is welkom.
En inderdaad, het gaat wel via merge, maar als je de cellen die je samengevoegd hebt wil copieren naar de naast of onderliggende cellen, dan gaat dat niet zoals in microsoft office. Ik heb al veel geprobeerd, maar het is helemaal niet wat ik gewoon ben in microsoft office, daar is het allemaal gemakkelijker.

Mvg

Offline vanadium

  • Lid
Re: Libre office calc vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/10, 10:38:33 »
Ik weet niet of het moeilijker gaat, maar het gaat mogelijk iets anders. Dikwijls is het gewoon een kwestie van wennen. Ik ken MS Office niet meer, en begrijp daarom wellicht je opmerking rond het kopiëren niet, maar als ik een samengevoegde cel kopieer, dan verschijnt de gekopieerde cel op dezelfde manier op de plaats van bestemming. Eenvoudiger en consequenter dan dat kan volgens mij moeilijk.

Offline django

  • Lid
Re: Libre office calc vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/10, 11:02:36 »
OK, ik heb het gevonden, is enkel veel ander dan ik gewoon ben.
bedankt allen die wilden helpen.

Mvg