Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade  (gelezen 1097 keer)

knoeier

  • Gast
Upgrade
« Gepost op: 2007/09/27, 21:33:23 »
Van ubuntu 4.xx wil ik upgraden naar 6.06  Volgens ubuntu wiki kan ik het beste een nieuwe installatie doen. Erop zetten was geen probleem maar ik heb geen idee hoe ik de oude eraf zou moeten halen, Ik heb geen partities gemaakt maar domweg de cd erin en installeren maar.
Het kan ook wel zijn dat ik tot oktober wacht voor 7.10

Offline joop13

  • Lid
Upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/27, 21:58:09 »
Ik begrijp je niet: Heb je 6.06 geinstalleerd? Met de automatische instellingen? Als dat zo is dan is je installatie van 4.xx gewoon overschreven en hoef je niets te verwijderen. Heb je iets anders gedaan dan willen we dat graag weten dan kunnen we je verder helpen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

knoeier

  • Gast
Upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/27, 22:10:50 »
Citaat van: joop13
Ik begrijp je niet: Heb je 6.06 geinstalleerd? Met de automatische instellingen? Als dat zo is dan is je installatie van 4.xx gewoon overschreven en hoef je niets te verwijderen. Heb je iets anders gedaan dan willen we dat graag weten dan kunnen we je verder helpen.
Nee, ik heb ooit 4.10 geïnstalleerd op een nieuwe harde schijf. Daarna is de PC door "moeders" verbannen naar boven. Sinds zij een opvouw computer heeft kan ik weer wat verder experimiteren met linux. Ik vindt het wel leuk maar ben bepaald geen nerd.
Op wiki staat: "Wilt u upgraden naar 6.06, dan raden we u aan om een clean-install te doen, wat wil zeggen dat u de computer leeghaalt en met de CD een nieuwe installatie maakt ".
Nu staat er niets byzonders op de computer dus leeghalen is geen probleem maar hoe te handelen wel. Moet ik de 6.06 cd er overheen draaien of moet ik wat anders doen?

JanDM

  • Gast
Upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/27, 22:20:04 »
U kunt gewoon de 6.06 cd erin doen, ervan opstarten, en over de oude heen installeren. Zorg tijdens de installatie alleen dat heel de harde schijf gebruikt word, en dat er niet een nieuwe partitie word aangemaakt. Dan moet het goed gaan...

Offline siegi

  • Lid
Upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/27, 22:26:03 »
Je krijgt bij de installatie enkele opties hangt wat van je configuratie af waar je vrije ruimte hebt of welke partitie plaats kan afgesnoept worden maar hij geeft een paar mogelijkheden.
Als je nu gewoon kiest volledige schijf benutten komt alles mooi in orde.  Ik zou persoonlijk toch inplaats van voor 6.06 voor 7.04 kiezen deze heeft enkele gemakkelijke dingen.  Zoals restricted driver manager, automatische codecs installeren.

knoeier

  • Gast
Upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/27, 22:52:14 »
Bij wiki staat:   InstallatieHandleiding/Schijfindeling

"Het is altijd beter om je schijf handmatig in te delen als je Ubuntu installeert. Zo kun je zelf bepalen hoe groot de partities worden, waar je je swap geheugen wil plaatsen en waar je je partitie voor het opslaan van al je foto's, documenten, films, ... wilt plaatsen."
Als ik nu de reaktie lees van siegi kan ik net zo goed als de vorige installatie de nieuwe er zo opkwakken zonder partieties. Dat is wel een beetje mijn stijl, ik ben niet zo'n opgeruimt type.

Ik denk dat ik voor 7.04 ga of nog even wacht tot 7.10 er is.

Bedankt voor de reakties, ik kan wel weer even verder.

Offline siegi

  • Lid
Upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/28, 17:51:30 »
Daar heb ik een andere mening voor dan degene die deze wiki geschreven heeft.  
Ik zie op het forum nogal veel mensen die klagen over een vastlopend systeem etc, en uiteindelijk blijkt dat er totaal geen swap partitie is aangemaakt.  Dat probleem zal je nooit hebben als je de installer laat beslissen wat hij ermee moet doen.
Persoonlijk deel ik ook zelf mijn partities in omdat ik hier de nog niet gereleasde versie gutsy nog een feisty draai en nog eens windows.