Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen  (gelezen 566 keer)

Offline Krekel

  • Lid
(Opgelost) Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen
« Gepost op: 2014/10/12, 13:59:02 »
Ik heb zowel Ubuntu als Mint uitvoering getest en wil nu Mint weer verwijderen. Ik heb het plaatje van mijn schijven als bijlage bijgevoegd. SDA2 is de Mint partitie, ik zie dat ik maar 1 swap partitie heb, betekent dat dat biede distributies van dezelfde swap gebruik hebben gemaakt?

Om Mint te verwijderen, moet ik dan alleen de SDA2 partitie verwijderen en die toevoegen aan de SDA4 (Ubuntu) partitie? Start m'n laptop dan ook meteen in Ubuntu zonder het grub menu? Zijn er verder nog dingen die ik moet aanpassen?
« Laatst bewerkt op: 2014/10/13, 11:12:10 door Krekel »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/12, 15:12:42 »
1. Formatteer sda2 in GParted, maar hou 'm wel in stand als partitie, bijvoorbeeld voor toekomstig gebruik als opslagpartitie, of voor toekomstige experimenten met nieuwe Linuxversies;

2. In een terminalvenster:
sudo update-grubDruk op Enter. Tik desgevraagd je wachtwoord in; dat blijft geheel onzichtbaar, je ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo. Druk weer op Enter.

3. Herstart je computer.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/12, 15:15:57 door Pjotr »

Offline Krekel

  • Lid
Re: Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/12, 15:33:57 »
Dank! Opgelost.

Mijn Ubuntu partitie staat nu alleen helemaal rechts in Gparted, links staat de lege (ongebruikte partitie). Heeft het zin om mijn Ubuntu partitie naar voren te halen door te verplaatsen? (eerst opstarten met een usbstick)

Grub zie ik nog steeds en hij wacht ook 8 seconden voordat hij Ubuntu opstart. (enige besturingssysteem)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/12, 16:00:43 »
Verplaatsen heeft totaal geen zin; ik zou het gewoon zo laten.  :)

Re: (Opgelost) Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/13, 20:15:30 »
Opgelost gaat door linksonderaan je topic op Markeer dit topic als opgelost te klikken.

Offline Krekel

  • Lid
Re: (Opgelost) Ubuntu en Mint getest, Mint verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/14, 08:48:28 »
Opgelost gaat door linksonderaan je topic op Markeer dit topic als opgelost te klikken.

Ah, weer wat geleerd! Dank!  :)