Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC beurs 2008  (gelezen 2120 keer)

gabriel1949

  • Gast
HCC beurs 2008
« Gepost op: 2008/11/23, 16:20:56 »
Beste lezers,
Graag zou ik willen weten of er ook  een stand is van ubuntu.nl want ik geloof niet dat het hier in de regio zo bekent is,
vandaar zou het makelijk zijn enige documentatie van ubuntu.nl te kunnen kopen - krijgen idem als een orginele cd en misschien bestaat er wel een DVD met alle mogelijkheden.

Ik zou graag willen weten wat ik allemaal nodig ben voor ik ubuntu kan draaien veilig

kan het altijd op vista blijven draaien

moet je eventueel de laptop schoon maken en een ander besturingsysteem erop zetten, zo ja is dat bij jullie te koop

Ook al ben ik al wat ouder waarschijnlijk ik zou toch ook nog graag meedoen om ubuntu in handen te krijgen en zien wat het verschil nu werkelijk is tussen MS en Ubuntu.

Met vr. gr.
en in afwachting van een bericht of jullie op de HCC staan!
Gabriel
« Laatst bewerkt op: 2008/11/26, 16:16:02 door femke98 »

Re: HCC beur 2008
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/23, 16:41:38 »
In ieder geval ben ik de HCC dagen in de stand van de DOSgg. Zowel op vrijdag als op zondag (zaterdag ben ik helaas niet in Utrecht) geef ik twee presentaties over Ubuntu. Met dank aan ShipIt heb ik 400 cd's bij me om uit te delen aan de bezoekers.

Rond de presentaties kun je me altijd aanspreken in de DOSgg stand. Daar zitten nog meer Linux fanaten, dus antwoorden zijn er genoeg.

Groetjes

Jan Stedehouder

Re: HCC beur 2008
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/25, 23:12:34 »
Een alternatief is natuurlijk een bezoek aan een steunpunt. Deze kun je op de kaart vinden.
Als je in de buurt van Apeldoorn woont, dan kan ik je wel verder helpen en van alles vertellen en laten zien!

Maar op de HCC bij Jan is natuurlijk ook prima :)

Re: HCC beur 2008
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/26, 07:03:40 »
LOL. Natuurlijk is een steunpuntbezoekje een stuk goedkoper dan een Jaarbeurs vol met computerhobbyisten.

Iets minder lollig: helaas kan ik aanstaande vrijdag niet naar de HCC dagen. Een sterfgeval in de nabije omgeving en ik moet bij de plechtigheid een korte lezing houden. De lezingen gaan op vrijdag wel door. Die worden gehouden door Johan Schwenker van HCC Groningen. Dat is een echte Linux man met jaren meer ervaring dan ondergetekende. Hij was ook op de release party in Groningen en heeft mijn verhaal dus al gehoord.

Zondag ben ik er weer wel.

Offline satshow

  • Lid
Re: HCC beur 2008
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/26, 11:25:07 »
Ik ben komende zaterdag daar te vinden in ieder geval.

Re: HCC beur 2008
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/26, 12:26:09 »
Beste lezers,
Graag zou ik willen weten of er ook  een stand is van ubuntu.nl want ik geloof niet dat het hier in de regio zo bekent is,
vandaar zou het makelijk zijn enige documentatie van ubuntu.nl te kunnen kopen - krijgen idem als een orginele cd en misschien bestaat er wel een DVD met alle mogelijkheden.

Ik zou graag willen weten wat ik allemaal nodig ben voor ik ubuntu kan draaien veilig

kan het altijd op vista blijven draaien

moet je eventueel de laptop schoon maken en een ander besturingsysteem erop zetten, zo ja is dat bij jullie te koop

Ook al ben ik al wat ouder waarschijnlijk ik zou toch ook nog graag meedoen om ubuntu in handen te krijgen en zien wat het verschil nu werkelijk is tussen MS en Ubuntu.

Met vr. gr.
en in afwachting van een bericht of jullie op de HCC staan!
Gabriel

Uit je bericht maak ik op dat je denkt dat Ubuntu een programma is voor op Windows, maar dat is dus niet zo ;) Ubuntu is een gratis en open source besturingssysteem voor op je computer, je hoeft dus niets te kopen om het te gebruiken.

Re: HCC beurs 2008
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/27, 19:27:02 »
Ubuntu vervangt Windows, het draait er niet op. Het is gratis en grotendeels open-source (grote delen van Ubuntu daarvan kun je de bron vinden, en bewerken (als je dat wilt)).

Je kunt een CD gratis (jaja, gratis!) aanvragen bij www.shipit.ubuntu.com, maar er is via een steunpunt vaak wel sneller aan te komen.

Als je Ubuntu installeert, ben je al je gegevens op je laptop kwijt, en Vista staat er ook niet meer op, (Of je moet dualboot doen..). Proberen van Ubuntu zonder te installeren kan door de CD in de drive te doen, en opnieuw op te starten, dan kies je voor "Try without touching....."

Het grote verschil met MS is dat het niets kost, geen virussen kan bevatten / krijgen, niet hoeft te defragmenteren, en nog wat andere voordelen.

Je zult misschien ook denken "Ik heb Windows 'gratis' bij mijn PC/Laptop gekregen.", dat is dus niet zo, bij de aanschaf van een nieuwe PC betaal je ong. 100 euro voor de Windows licentie.

Ńouja.. als je nog hulp nodig hebt, ik ben meestal wel te vinden in #ubuntu-nl (http://chat.ubuntu-nl.org), en anders roep je maar even door de chat of iemand je wil uitleggen wat ubuntu precies is.

Re: HCC beurs 2008
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/03, 18:51:41 »
Ik was er zaterdag, en nee er was geen Ubuntu stand te bekennen...
Wel een grote stand met allemaal software enzo waar ze tux knuffeltjes verkochten ;)
Ik heb er een van 5 euro meegenomen...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: HCC beurs 2008
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/03, 19:04:26 »
De toko van het Linux Platform van de DOSgg was op zondag druk genoeg. De 400 cd's waren in een mum van tijd verdwenen. De presentaties op vrijdag, zaterdag en zondag werden redelijk bezocht. Als ik het vergelijk met eerdere jaren zie je wel de toegenomen belangstelling voor Linux.

Re: HCC beurs 2008
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/03, 19:59:20 »
Dat linux platform bij de DOSgg heb ik wel gezien...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?