Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video afspelen  (gelezen 5635 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Video afspelen
« Gepost op: 2007/08/25, 17:35:35 »
Hallo ubuntu'rs,

Als ik op mijn (gnome) ubuntu installatie, een film afspeel heb ik vaak dat me beeld het niet doet, of het maar voor de helft doet, Heeft dit iets te maken met mijn drivers, of komt het door het gebruik van compiz/fusion??

ik heb een ati mobility radeon 9600/9700 grafische kaart, en verder niks biezonders geinstalleert naast compiz/fusion

Is er een manier om dit toch te verhelpen?

Cobuntu

  • Gast
Video afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/25, 18:07:25 »
Welke media speler gebruik je?

Mvg, Cobuntu

Guus

  • Gast
Video afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/25, 18:09:50 »
zet compiz fusion eens uit en probeer het nog eens :)

Cobuntu

  • Gast
Video afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/25, 18:10:50 »
Welke drivers gebruik je voor je videokaart?

Mvg, Cobuntu

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Video afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/25, 18:24:22 »
Voor Beryl/Compiz/Compiz-Fusion gebruikers:

Indien je AIGLX gebruikt (met de open source ati/radeon driver) dan treedt dit probleem op bij Xv (videoversnelling) en OpenGL.
Je kan als 'workaround' X11 (XShm) instellen als video uitvoer driver/module in je videospeler. (bij VLC via instellingen, mplayer met -vo x11, gmplayer/smplayer via instellingen, totem via gstreamer-properties)

let op: video herschaling zal niet meer werken in de meeste videospelers (gstreamer based, gmplayer), wanneer video herschaling wel werkt heeft het vaak een lage kwaliteit herschaling (softwarematige herschaling, bijvoorbeeld bij VLC), de beste kwaliteit in X11 bekom je in AIGLX volgens mij met smplayer. Deze heeft een mooie (niet zo blokkerig als VLC) softwarematige herschaling.

In de nabije toekomst zal AIGLX ook Xv en OpenGL fatsoenlijk kunnen renderen. Iemand is bezig met de ontwikkeling daarvan. Dit probleem treedt trouwens niet op bij XGL (Xglx) en bij nvidia-tfp.

edit: Iemand zijn 2 personen, namelijk Kristian Høgsberg en Dave Airlie.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Video afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/25, 18:36:11 »
@ profox, werkt! bedankt
@ guus, ja dat uitzetten was ik zelf ook al achter, maar ik wil wel graag compiz blijven gebruiken!