Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mageia 1  (gelezen 7645 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mageia 1
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/01, 14:16:45 »
Really? Eindelijk systeemherstel, daar heb ik zolang op gewacht! Oh, dank u mark!

Re: Mageia 1
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/01, 16:42:50 »
_O_ Komt er echt echt systeemherstel? Dus een back-up van de systeemconfiguratie, zoals op Windows?

Re: Mageia 1
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/01, 17:02:17 »
Zover ik heb begrepen niet, DejaDup komt erin (kun je nu ook gewoon installeren via het softwarecentrum) maar die zul je zelf moeten instellen zodat ie backups maakt van je systeem toch of komt er goede, voor ubuntu op maat gesneden, integratie hiervoor? Weet je hier meer over Vistaus?

Re: Mageia 1
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/01, 20:20:23 »
@erik: Ik dacht Mark meer integratie met Deja Dup wilde. Maar sowieso kun je Deja Dup ook instellen voor automatische backups. Mocht er dan iets misgaan, pleur je gewoon die backup terug via Deja Dup. Net zoals Systeemherstel op Windows dus.

Re: Mageia 1
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/01, 21:38:11 »
Waarom afkijken trouwens, ubuntu heeft het toch al ??? en vistaus wat gebruik je dan?

Maar goed, dit gaat wel heel offtopic ;)

Op welke distro is mageia ook weer gebaseerd?
In mijn ogen nog niet genoeg. Wat ik vooral mis, is een meegeleverde tool om hardware-informatie in te zien, zonder dat er telkens gegrepen moet worden naar command line-tools als lspci en lsusb. Tevens zou het mogelijk moeten zijn om apparaten uit te schakelen. Een kernelmodule blacklisten is geen correcte en eenvoudige oplossing. Ik wil drivers kunnen installeren met een paar klikken.


Wat ook mist is een ingebouwde tool voor cronjobs, een mogelijkheid om mountpoints in te stellen en partities automatisch aan te koppelen, een troubleshooter voor niet-werkende hardware, systeemherstel, een veilige modus die gebruikersvriendelijker is dan een terminal, enzovoorts enzovoorts. Ubuntu heeft nog een lange weg te gaan.

Ja, ben ik het mee eens, en ja het is open source dus iemand moet het maken. Helaas kan ik geen enkele programmeertaal. Anders zou ik ook een GUI maken voor mdadm.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Mageia 1
« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/08, 11:25:28 »
ik draai al een tijdje met Mandriva,en ik kan die van harte aanbevelen.Zeker voor de KDE liefhebbers.

Hier een linkje voor de nieuwste.http://www.mandriva.com/en/
Dreamstudio 11.10

Re: Mageia 1
« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/08, 14:50:23 »
Ziet er allemaal heel netjes uit,
Een trotse linux-beginner!