Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met makefile  (gelezen 574 keer)

Iveb

  • Gast
Problemen met makefile
« Gepost op: 2008/05/16, 20:31:35 »
Hey,

Ik moet voor school wat OpenGL schrijven en dat moet hier thuis gebeuren.
Programma's zonder texturen kan ik zonder problemen maken.
Maar ik heb nu texturen nodig en we moeten daarvoor de jpeg-6b libraries gebruiken.
Ik heb deze gedownload en allle stappen gevolgd om ze op mijn systeem (draait op Ubuntu) te installeren. Ook heb ik 2 files gekregen die ik mee moet compilen om alles te kunnen gebruiken. Dit zijn InitJPG.c en InitJPG.h.

Het probleem is nu dat ik deze files niet kan maken.  Ik ben nu wel niet echt een held in het schrijven van makefiles, maar heb me op andere voorbeelden gebaseerd. Het resultaat is dit:

Code:
INCLUDE = -I/usr/include/
LIBDIR  = -L/usr/X11R6/lib

COMPILERFLAGS = -Wall
CC = gcc
CFLAGS = $(COMPILERFLAGS) $(INCLUDE)
LIBRARIES = -lX11 -lXi -lXmu -lglut -lGL -lGLU -ljpeg -lm

all: $(basename $(wildcard InitJPG.c))

InitJPG : InitJPG.o
        $(CC) $(CFLAGS) -o $@ $(LIBDIR) $< $(LIBRARIES)
Deze makefile lijkt me juist, want ik kan er wel andere programma's mee compilen.


De fouten die ik krijg bij het maken, zijn:

Code:
gcc -Wall -I/usr/include/ -o InitJPG -L/usr/X11R6/lib InitJPG.o -lX11 -lXi -lXmu -lglut -lGL -lGLU -ljpeg -lm    
/usr/lib/gcc/i486-linux-gnu/4.2.3/../../../../lib/crt1.o: In function `_start':
(.text+0x18): undefined reference to `main'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [InitJPG] Error 1
Kan iemand mij hierbij helpen? Het is nogal dringend en ik weet echt niet wat ik moet doen.

Alvast Bedankt!

Tsiburaska

  • Gast
Problemen met makefile
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 18:54:54 »
Dit boek staan diverse tips en of je verder komt weet ik natuurlijk niet, maar proberen kan natuurlijk.

ISBN: 9789012117753 / 9012117755 | Nederlands

   
Probleemloos overstappen op Linux
Academic Service | 267 blz. | Dennis Leeuw, Jan Stedehouder

Probleemloos overstappen op Linux is een gids bij de overstap van Windows naar Linux. Met behulp van Ubuntu Linux nemen de schrijvers u stap voor stap mee van het veiligstellen van uw bestanden tot aan de installatie van Linux naast uw huidige Windows. Met de bijgeleverde opstartbare dvd kunt u Ubuntu Linux vrijblijvend starten en proberen, of op uw pc installeren naast of in plaats van Windows.

Leerboek voor gebruikers, geschikt voor beginners en gevorderden