Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met wine na update x-server  (gelezen 851 keer)

Machiel

  • Gast
Probleem met wine na update x-server
« Gepost op: 2008/01/19, 16:26:07 »
Volgends mij was het gister dat ik twee updates van de x-server heb geinstalleerd via de update-manager.
Sindsdien kan ik geen programmas meer starten die op wine draaien, als ik namelijk zo'n programma start,
wordt mn scherm plots zwart (soms duurt het eventjes, als de computer net opgestart is), en kom ik terug
bij het inlogscherm, als ik dan weer inlog zijn uiteraard al mn programma's gestopt, en moet ik dus weer alles
opnieuw doen. Nu heb ik eerst wine naar de laatste versie geupdate, *.53, omdat ik nog *.47 had. Maar dit
heeft niets geholpen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, en wat ik er aan kan doen?
Of is het anders ook mogelijk om die update van de x-server weer te deinstalleren?

Ik gebruik Feisty Fawn 64 bit

Machiel

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Probleem met wine na update x-server
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/19, 16:27:34 »
Er zijn al heel wat topics aangemaakt over de problemen met de laatste xserver updates.
Er is vanochtend een nieuwe update uitgekomen, heb je die ook al geïnstalleerd?

Machiel

  • Gast
Probleem met wine na update x-server
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/19, 16:30:49 »
Op het moment wil de update-manager niet controleren voor nieuwe updates,
ik krijg dan de volgende error:

W: GPG error: http://wine.budgetdedicated.com feisty Release: De volgende ondertekeningen konden niet worden geverifiëerd omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY 58403026387EE263

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Probleem met wine na update x-server
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/19, 16:34:13 »
Dat is geen error, maar een waarschuwing. Hij kan de authenticiteit van de pakketten van de wine repo niet controleren.
Heb je de key geïnstalleerd?
Je moet even dit commando uitvoeren:
wget -q http://wine.budgetdedicated.com/apt/387EE263.gpg -O- | sudo apt-key add -Gewoon kopiëren en plakken naar een terminalvenster en je wachtwoord ingeven.
Hierna is de waarschuwing weg.

Machiel

  • Gast
Probleem met wine na update x-server
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/19, 16:36:59 »
Bedankt, waarschuwing is inderdaad weg.

Maar hij vind geen nieuwe updates

edit: Een downgrade geprobeerd, maar dat lost het probleem niet op,
nu maar weer de laatste versie geinstalleerd.

Machiel

  • Gast
Probleem met wine na update x-server
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/20, 18:05:08 »
Het is nu opgelost, het bleek niet aan xserver te liggen maar aan de nvidia driver.
Eerst heb ik geupgrade naar Gutsy, en daarna een andere driver geinstalleerd, nu werkt het weer.

edit: Het doet het nu wel weer, maar ik merk wel dat de performance erop achteruit is gegaan.
Ik speel CS 1.6 via wine, en op Feisty haalde cs met gemak 100 fps. Maar nu op Gutsy,
haalt hij normaal maar 70-80 fps, en in drukke situaties, als er veel mannetjes tegelijk in het scherm
lopen, dropt het naar 30-40 frames per seconde, wat niet echt lekker meer speelt.