Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audacity hulp gezocht!  (gelezen 622 keer)

den_hert

  • Gast
Audacity hulp gezocht!
« Gepost op: 2007/08/31, 16:03:39 »
Hallo,

 ik zou graag mijn muziek die ik op tapes en op MiniDisc heb op mijn computer krijgen.
door deze site heb ik al de informatie gevonden om goed te starten
ik heb al één MD opgenomen met Audacity

nu las ik elders op deze site:

Je kunt met Audacity in het bestand aangeven waar de nummers starten en hoe ze heten en dan in 1 keer de individuele songs wegschrijven in allerlei formaten.



zou iemand me kunnen uitleggen hoe dit werkt?

kunnen jullie tips geven om iets sneller te werken?
kan het zijn dat mijn md-speler beveiligd is,zodat ik muziek van op een MD niet kan op mijn pc zetten via USB?
ik heb een sony mz-n510

dank

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Audacity hulp gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/31, 16:47:28 »
Momenteel ben ik bezig om mijn Jazz platenverzameling om te zetten naar MP3. Een monnikenklus trouwens, maar goed.

Wat ik doe is de opname eerst opslaan als WAV. Dat geeft een loei van een bestand (300Mb voor een hele LP), maar het slaat heel snel op en importeert ook weer even snel.

Wat jij zoekt heet iets van "label toevoegen aan selectie". Ik heb Audacity hier nu niet bij de hand maar het zit een beetje rechts in het hoofdmenu en dan iets met tracks dacht ik. Je klikt dus op de plaats waar de "break" zit en er verschijnt een verticaal streepje. Vervolgens kies je uit het menu dan die optie die ik noem en er verschijnt direct onder eveneens een verticaal streepje met een vakje waar je de song title kunt inkloppen. Als je klaar bent kun je met "multiple export" naar MP3 in een keer alle songs los exporteren.

O ja, nog vergeten: in het file menu heb je iets van een meta-data editor of zo waar je dan de artiest en het album invult (in mijn geval dan). De multiple exports bevatten dan allemaal deze informatie.

Let wel dat je niet gaat "snijden" in stukken waar je al labels hebt gedefinieerd want het "labelspoor" loopt niet automatisch mee met het geluidsspoor en dan zouden je songs op het verkeerde moment worden versneden.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl