Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden kopieren naar ext4  (gelezen 1332 keer)

bestanden kopieren naar ext4
« Gepost op: 2011/10/09, 16:37:50 »
hallo allen,

ik ben nu bezig om android op mijn samsung omnia 2 te krijgen en dit dan via de manual install. (anders werkt mn camera niet .. dit verder ook overbodige info..)

nu stuit ik op het volgende probleem:
ik moet een ext4 partitie maken en dan daar een aantal bestanden op kopieren. het maken hiervan heb ik gedaan in windows 7 voor het gemak omdat ubuntu loopt te "zeuren" omdat ik het niet mag mounten oid.
ubuntu weigert vervolgens de bestanden te kopieren. Het kopieren stopt bij ongeveer 40mb van de 250mb.
ik kreeg toen een error met: permissions denied, read file-system only.

toen heb ik de terminal geopend en dit gedaan: sudo chmod -R 777 ./media/storage (naam van de partitie)
dit gaat gewoon naar behoren (volgensmij), hij geeft verder niks aan en gaat naar een nieuwe command regel.

nu dus alleen een kwestie van opnieuw kopieren zou je natuurlijk zeggen.. nee dus, alweer precies de zelfde error.
Toen maar internet gaan raadplegen naar wat ik zou kunnen doen. Dit verder geen uitkomst.

ik heb het ook geprobeerd via nautilus maar ook dit gaat niet omdat het dit niet ondersteund (die melding krijg ik).
ook heb ik de permissions via rechter muisklik> permissions veranderd naar mijn naam zodat ik alle rechten erop heb. ook dit helpt niet.

het komt er dus op neer dat op iedere manier ubuntu blijft weigeren.

toen nog voor een laatste keer geprobeerd en krijg ik een andere error: Error creating directory: I/O error. wat is dat nu ineens?

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is..


alvast bedankt!

Offline heir4c

  • Lid
Re: bestanden kopieren naar ext4
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/09, 17:19:32 »
Een ext4 partitie vanuit windows? ??? windows kent niet eens ext4 en herkend dit ook niet.
En die verandering van rechten: In het commando dat je geeft staat vóór /media/storage een punt dus: ./media/storage. Dat klopt niet. Je hoeft/mag daar geen punt plaatsen. Normaal gezien geeft een punt voor een map/directory een verborgen bestand aan.

Je kan de bestanden gewoon bereiken als je Alt+F2 doet en daar intikt:
gksudo nautillusDan word de bestandsbeheerder met rootrechten geopend en kan je alle bestanden bereiken/bewerken/kopiëren/verwijderen/enz...
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: bestanden kopieren naar ext4
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/09, 21:46:53 »
ik heb via minitool partition wizard een ext4 partitie gemaakt. maar inderdaad windows ziet die niet :P
zometeen zal ik dat dan even proberen:)
in ieder geval alvast bedankt!

EDIT:

net geprobeerd via nautilus (gksudo nautilus) en krijg 2 meldingen:
1, Could not display "computer:///". Nautilus cannot handle "computer" locations.
2, Error while copying (een of ander bestandje wat erop moet). There was an error blabla.. en bij details staat er: Error splicing file: Read-only file system

ik heb toch echt 777 rechten gegeven?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/09, 22:14:03 door merijntjuh »

Re: bestanden kopieren naar ext4
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/10, 10:12:55 »
Moet je boel naar een SD kaartje of SD-micro kaartje zetten?
Dan kan het zijn dat het schuifje op Lock staat.

Re: bestanden kopieren naar ext4
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/10, 11:40:38 »
nee, het is niet naar een sdcard.

in mn mobieltje zit een storage (mystorage) en daar zit die ext4 partitie op.

ik heb net nog het een en ander geprobeerd maar hij blijft gewoon weigeren te kopieren.

er staan bij sommige bestanden nog wel een kruisje, maar als ik dan bij permissions/rechten kijk dan heb ik gewoon de rechten.
ook valt mij op dat er bij sommige ook nog "pijltjes" bij sommige bestanden staan die dus ergens anders naar verwijzen maar dit keer ook weer: ik heb er alle rechten van?

ik krijg iedere keer weer de error: permission denied.


nu is er zelfs zoveel aan ubuntu gedaan dat het hele "sudo" systeem niet meer werkt... dus dat wordt voor de zoveelste keer weer een herinstallatie ben ik bang:(

eigenlijk komt het er dan gewoon op neer dat ik wel rechten heb maar dat ik geen rechten heb als je snapt wat ik bedoel:S

Re: bestanden kopieren naar ext4
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/10, 17:42:05 »
okee, ik heb net nog wat geprobeerd nadat ik ubuntu heb herinstalleerd. want het hele "sudo" systeem lag eruit ofzo. geen enkel command werkte meer:P

nu heb ik dit PRECIES! gedaan:

1, mobieltje opnieuw formatteren met minitool partition wizard.
2, aan me andere pc met ubuntu gehangen.
3, in terminal dit typen: sudo chmod 777 -R /media/android (naam van de partitie nu), nu heb ik dus alle rechten over die folders want ik zie bij het standaard mapje: lost and found geen enkel ander icoontje staan.
4, doe dit: alt+f2 en tik in: gksudo nautilus.
5, ga naar daar waar het bestand dat ik moet kopieren staat, kopieer deze en knal hem in de android map/partitie.
6, vervolgens zie ik hem kopieren tot ongeveer 40mb van de 178.
7, ubuntu CRASHT! XD

is er nou geen enkele manier om zoiets simpels voor elkaar te krijgen? :o
als ik ook op internet zoek naar dit probleem lijkt het wel alsof ik de enige ben die dit weer moet overkomen >:(

EDIT: net ook dit geprobeerd: sudo cp (daar waar bestand staat) (daar waar het heen moet) en ook dit levert niets op.. hij blijf "niks" aangeven dus hij is geowon nog steeds bezig. maar dit is dus gewoon precies hetzelfde verhaal als het "normaal" of via nautilus kopieren, dat hij dan stopt bij 40mb oid.

en is er echt niemand die weet hoe je zoiets (wat mij lijkt simpel?) moet oplossen?
is er niet een mogelijkheid dat ik het bestandje geforceerd kan kopiëren?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/10, 18:50:03 door merijntjuh »

Re: bestanden kopieren naar ext4
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/10, 23:35:17 »
ik ben er nu achter dat ik de bestanden niet eens moest kopieren :o
ik moet ze untarren met dit: sudo tar zxvf ext4.tar.gz -C /media/android (dat heb ik gedaan)
maar wat we weer erg verbaasd is dit:
HET WERKT NOG STEEDS NIET!
ik krijg hier OVERDUIDELIJK de error: Read-file system only. hoe kan ik dit veranderen? want alle rechten staan verder op root (en ik gebruikte ook root om te untarren..)