Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash is geïnstalleerd, maar wordt niet herkend door uitzending gemist / youtube  (gelezen 14275 keer)

Offline zeger

  • Lid
Ik krijg Flash niet aan de praat bij een upgrade / nieuwe Ubuntu-installatie.
- Youtube: geeft zwart beeld en geluid ontbreekt
- Uitzendinggemist meldt dat Flash geïnstalleerd moet worden

 Ik heb het volgende geprobeerd:
- Toen Flash het niet deed, heb ik "niet vrije multimedia-extra's voor Ubuntu" geïnstalleerd
- Ik heb in Firefox geklikt op "Extra => Add-ons". Vervolgens staat er bij het tabje "Plug-ins": Shockwave Flash 11.2 r202. Deze is ingeschakeld!

Het betrof een upgrade, en de computer was ook lange tijd niet geüpdate, daarom heb ik geprobeerd om een schone installatie te doen met de Live-cd. Deze installatie liep vast op een melding: "unrecoverable error".

Na deze melding heb ik een installatie geprobeerd met de alternate-installer. Dit lukte wel, maar weer werkt Flash niet!

Nu ben ik een maand geleden bij iemand anders tegen hetzelfde probleem aangelopen (ubuntu 11.10). Van de ene op de andere dag deed Flash het niet meer, ik kon niks vinden. Toen heb ik gezegd: ik installeer over een maand 12.04 wel, dan werkt alles wel. Nu twijfel ik of dit zo is. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een update van Flash.

Er is een belangrijke overeenkomst tussen beide computers: Ze hebben beide een Asus-moederbord uit de zelfde tijd, en als ik me niet vergis is het exact hetzelfde moederbord (A7N8X-X). Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik meld het maar even.

Wie kan mij helpen bij het vinden van de oorzaak van dit probleem? Flash heeft gewerkt. Wellicht is het mogelijk een oudere versie te draaien? (als dit veilig is). Of zie ik een instelling over het hoofd?

Groet,

Zeger




Hoy Zeger

Heb je de site van Pjotr al geraadpleegd?

http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline zeger

  • Lid
Dat is een goede tip op zich, maar helaas. Ik heb alle punten nagelopen, en niets werkt.

Eén van de tips kon ik niet uitvoeren. Er wordt geadviseerd de website "http://moodstream.gettyimages.com/" te bezoeken. Je moet dan wachten tot de pagina geladen is en vervolgens met de rechter muisknop de instellingen van Flash openen en de hardwareversnelling uit schakelen. Het probleem is: deze pagina laadt helemaal niet en ik kom überhaupt niet in de instellingen van Flash.

Kennelijk is Firefox zich er niet van bewust dat hij een Flash-plugin heeft?

Wie heeft een suggestie?


Offline ThomasC.

  • Lid
Net ook vreselijk zitten rommelen daarmee.  Tip 1: Installeer Chrome en kijk daar of de flash films het wel doen, (ik had bepaalde youtube filmpjes waarbij er niks gebeurde. Zo ja: Installeer dan bij de addons van firefox Flash-aid. Als je dat geinstalleerd hebt staat er rechts naast je homepage icoon bij firefox een rood rondje met een cursieve "f" erin. Klik daarop en kies Wizard mode.
Onder "which version would you like to install" kun je nu kiezen voor Google, from Chrome" (die keuze heb je niet als he chrome niet geinstalleerd hebt)
Volgende en daarna firefox herstarten deed bij mij de truc
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline ricochet

  • Lid
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline ricochet

  • Lid
heb even gecheckt

youtube werkt

uitzendinggemist ook (door bij instellingen te veranderen naar flash ipv silverlight)

ik vermoed dat je slechte flashplayers hebt (gnash en swfdec)

verwijder die zoals beschreven met die handleiding
« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 00:39:55 door ricochet »
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline partsman

  • Lid
je kunt je plugins controleren door in de adresbalk te typen :

about:plugins

tevens kun je je pluging controleren en bijwerken via:

http://www.mozilla.org/nl/plugincheck/

Offline zeger

  • Lid
Fijn dat ik nog zoveel reacties krijg! Ik heb alle reacties bekeken, maar helaas:
- In chromium werkt de plugin ook niet.
- De site die ricochet geeft, is feitelijk de site die RobertPeter ook noemt. Deze heb ik in het geheel al doorgelopen.
- Ik heb geen Gnash/swfdec geïnstalleerd (dit werd sterk ontraden op de hierboven genoemde site)
- Ik heb Flash als standaardspeler ingesteld bij uitzending gemist. Ook dit helpt niet.

Het is echt een Flash probleem, want sommige youtubefilmpjes met een andere codec werken wel.

Verder heb ik op 3 andere computers nooit een probleem, dus ik denk dat het specifiek iets met de configuratie van de computers te maken heeft. Wellicht is het moederbord de boosdoener (In beide gevallen exact dezelfde: Asus A7N8X-X)

Ik heb besloten het maar op te geven. Het kost me teveel tijd zo. In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Groet,

Zeger

Ik heb, sinds de installatie van 12.04, ook problemen met Flash - alleen, gek genoeg, op mijn hoofdcomputer (Fujitsu-Siemens Scaleo P met 2.4 Ghz Quadcore, 2 GB intern, NVidia 8400GS videokaart. Op mijn Samsung netboekje heb ik geen probleem.

Sinds de upgrade gaat mijn scherm bij iedere website met flash-content ca. 1/2 sec. op zwart - en gaat dan wel door. Ik luister graag naar ClassicFM - het duurt nu bijna een halve minuut voor de zender erinkomt. Dat was nooit zo.
Ik heb swflash en de gnash-serie gecontroleerd - alles uitgevinkt. Adobe flash tot 2x toe geherinstalleerd. Geen resultaat.
In Firefox heb ik alle vlc en mplayer add-ons uitgezet - geen resultaat.
De hardwareversnelling krijg ik niet uitgezet - op de genoemde website loopt instellingen vast.

Bij combinatie youtube (geluid uit) en ClassicFM (deed ik vaker!) loopt Ubuntu nu muurvast (!!!).
Kan er een link liggen tussen Flash en de NVidia-driver (ik gebruik de laatste versie)?

Wie weet wat ik nog meer kan doen?
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Offline zeger

  • Lid
Ik ben dus niet de enige. De 2 computers die niet goed werken hebben beide een AGP-videokaart (128 en 256 mb). De één is van NVIDIA, de ander van ATI. In het merk zit dus niet het probleem. Vaag is het wel.

Een zwager van mij beweert dat Flash niet echt consistent geprogrammeerd is, en daardoor de nodige bugs heeft. Ik vrees dat Adobe de zaakjes niet zo goed voor elkaar heeft. Maar goed, ik heb er te weinig verstand van om dat hard te kunnen maken.

@Zeger: Inderdaad

Maar zojuist merk ik dat bij sommige filmpjes de kleuren "vals" zijn - het lijkt op negatief (paarsblauwe gezichten e.d.).
Daarnaast heb ik websites gevonden waar ik bij de instellingen van Flash kan, maar steeds loopt het schermpje vast bij inkomend geluid (microfoon).
Vreemd.
Ik hoop dat een deskundige ons (en we zullen niet de enigen zijn!) verder kan helpen.

Flash is buggy, maar ook Moonlight is overigens ook een ramp.
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
@Jos Jörgensen:
Schakel de hardware-versnelling eens uit in de Flash Player:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Adobe-Flash-Player:-roze-beeld-of-vastlopers-van-Firefox

(punt 13, rechterkolom)
« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 21:17:13 door Pjotr »

@Pjotr - Dit heb ik meermalen geprobeerd, maar lukt niet. Zo gauw ik op Instellingen klik, opent deze met de microfoon-instellingen, en zit dan meteen muurvast, wat ik ook probeer. Ik kom niet in het scherm waarin ik de hardwareversnelling kan uitschakelen.
Is er ook een mogelijkheid om dit in de NVidia-driver of via de terminal te regelen?

In ieder geval: Bedankt voor je reactie!
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Offline jolo

  • Lid
Wellicht staat er iets bruikbaars in deze hyperlink http://kb.mozillazine.org/Flash alhoewel een deel daarvan voor Windows is. Voor degene die daar geen tijd voor hebben, check op zijn minst of flash correct geïnstalleerd is via deze hyperlink http://www.adobe.com/software/flash/about/ Daar wordt ook getoond, welke versie er draait. In principe zou je flash-plugin versie 11.2.202.235 geïnstalleerd moeten hebben staan.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline DeBaas

  • Lid
Pjotr is me net voor:
Onder
Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd > Hardwareversnelling gebruiken.....
Vinkje uitzetten en probeer nu de flashplayer.
Is het beeld nu wel aanwezig maar kleurnegatief, dan rechter muisklik en probeer daar dan ook de hardwareversnelling uit te zetten.
Dat kleurnegatief is in nieuwere (beta?) versies flashplayer ook al weer opgelost, deze kun je eventueel installeren met de Firefox plugin flash-aid.
Mocht dat allemaal niet lukken kun je ook nog kiezen voor de Gnash player, kan ook vanuit het advanced scherm van flash-aid worden geïnstalleerd.

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Klinkt als een bekend probleem waar ik met een specifieke machine bij mij ook last van heb. Neem dit draadje even door, en wellicht wordt je er iets wijzer van:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/flash-probleem-73477/msg810388/#msg810388

Daar waar ik een soortgelijk probleem meld begint hier: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/flash-probleem-73477/msg813017/#msg813017

De Flash-plugin is sinds een aantal versies een stuk groter geworden in omvang. Zélf vermoed ik dat de plugin voor sommige (oudere?) hardware té zwaar is geworden, met als resultaat dat je een zwart vak krijgt in je browser. Instellingen aanpassen (hardwareversnelling uitschakelen) is dan niet toegankelijk (omdat er feitelijk geen Flash-content herkend wordt).
« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 21:34:12 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Beste mensen, dank voor jullie hulp - allemaal reeds geprobeerd, en, nogmaals gezegd - het instellingen-raampje zit iedere keer muurvast - ik kom niet bij de hardware-instellingen!
Ik heb ten einde raad in Synaptic de flash-installer gedeïnstalleerd, en de gtk-versie van Adobe flash (allerlaatste versie) geïnstalleerd.
Resultaat: Nul,nul. Geen verslechtering of verbetering.
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Aangezien mijn netboekje (Samsung NP-N110, met 2GB intern) dit probleem niet heeft, moet ik haast wel aannemen dat er een conflict bestaat tussen de nieuwe flash-versie en de NVidia-driver. Gebrek aan vermogen kan het niet zijn (Intel Core 2 Quad Q6600 - 4x2.4 GHz), en 2 GB intern geheugen moet toch ook voldoende zijn.
Ik dank alle helpers, en ga eens op de internationale fora snuffelen.
Mocht ik iets vinden, meld ik mij hier.
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Offline Haris

  • Lid
Nog iets gevonden? Ik heb alle tips in deze draad gevolgd, maar uitzending gemist wordt niet geladen. Ik zie een snelle witte streep verschijnen, daarna niets meer, zwart beeld.
Youtube doet het goed.
Acer Aspire 6930, Lucid 10.04, Firefox 16.0.1, Shockwave Flash 11.2 r202, 11.2.202.235.

Offline ThomasC.

  • Lid
Ik heb xubuntu 12.04 op een  Acer Aspire geïnstalleerd. Ook mijn eigen truc (eerst Chrome installeren) werkte hier niet. Met geen mogelijkheid flash fimpjes te bekijken. Wel nolg Flashaid geïnstalleerd (adons firefox) en uiteindelijk tegen alle adviezen in Gnash via synaptec (kan ook via software center) geïnstalleerd en daarna via Flashaid in Firefox aan de praat gekregen. Werkt eigenlijk best acceptabel.   Het blijft ellende flash en linux en silverlight.
Bij youtube is niet alles Flash. zit ook veel HTML5 tussen en dat werkt altijd prima.  als je flashfilmpjes in youtube het wel doen is het helemaal een mysterie.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/18, 14:31:43 door ThomasC. »
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Probeer eens een live-dvd van Linux Mint. Kun je uitsluiten of het een hardware-issue is.
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline Haris

  • Lid
Probeer eens een live-dvd van Linux Mint. Kun je uitsluiten of het een hardware-issue is.

Moet dat persé Mint zijn of gaat het ook met een Ubuntu live-cd?

Bij Linux Mint staan de multimedia codecs al op de live-dvd. Bij Ubuntu moet je ze er later (m.b.v. bijv de site van Pjotr) nog opzetten.
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline Haris

  • Lid
Ik krijg Mint niet goed binnen, te langzaam internet hier. Binnenkort bij vriend ophalen dus.

Krijg bij starten Uitzending gemist filmpje een melding dat ik JWplayer moet downloaden.
Werkt dit?



Offline Bloom

  • Lid
Als je in een terminal het volgende bevel tikt,
find /usr/lib -name libflashplayer.soWat zie je dan?

Bij mij (Ubuntu 10.04 64-bit) zie ik dan dit:
/usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so
/usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so