Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden sneller overzetten van ubuntu -> windows  (gelezen 1610 keer)

ralph73

  • Gast
bestanden sneller overzetten van ubuntu -> windows
« Gepost op: 2009/07/15, 11:55:58 »
Hallo,
Vaak wil ik gedownloade bestanden overzetten van mijn ubuntu machine'tje naar mijn Windows XP pc die er naast staat en in hetzelfde netwerk subnet hangt. Dit doe ik tot nu toe via een SFTP applicatie. Echter, encryptie is hier voor mij beetje overkill en vertraagt het overzetten nogal heb ik het idee. Kan ik dan het beste gewoon via ftp kopieren of wat is wijsheid?

Gr. Ralph

Re: bestanden sneller overzetten van ubuntu -> windows
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/15, 12:05:37 »
Ik gebruik Grsync voor backup/kopie (EXT3) naar externe harddisk (NTFS). Werkt prima.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: bestanden sneller overzetten van ubuntu -> windows
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/15, 12:30:50 »
Of gewoon via Samba ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: bestanden sneller overzetten van ubuntu -> windows
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/15, 12:36:11 »
@prince Ace: Door het eerst op een externe disk te plaatsten zal het geheel niet sneller gaan vrees ik.

De overhead van de encryptie in ssh is niet zo groot. Als de computers een moderne snelheid hebben zal je het verschil met ftp of samba niet echt merken.

Als alle antwoorden mogelijk zijn zou ik denken aan snellere 1Gb netwerkkaarten?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: bestanden sneller overzetten van ubuntu -> windows
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/15, 12:41:27 »
@prince Ace: Door het eerst op een externe disk te plaatsten zal het geheel niet sneller gaan vrees ik.

Ik doelde op EXT3 naar NTFS en de mogelijkheid om incrementeel te kopieren.

De overhead van de encryptie in ssh is niet zo groot. Als de computers een moderne snelheid hebben zal je het verschil met ftp of samba niet echt merken.

Als alle antwoorden mogelijk zijn zou ik denken aan snellere 1Gb netwerkkaarten?

Dat werkt zowie zo.