Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DOS-programma's e.a.  (gelezen 3406 keer)

Gast

  • Gast
DOS-programma's e.a.
« Gepost op: 2005/11/19, 17:19:42 »
Ik orienteer mij op Ubuntu en wil graag weten of ook DOS-gebaseerde programma's worden ondersteund.
1) Zo heb ik een genealogieprogramma Pro-Gen dat ik niet wil missen.
2) Ik heb ook een printprogramma, Fineprint, waarmee ik te printen output kan aanpassen, dat werkt onder Windows 95. Werkt dat ook onder Ubuntu?
3) Ik heb een ADSL verbinding via Tele2. herkent Ubuntu het modem en krijg ik verbinding met internet?

M.vr.gr.
Ben

DOS-programma's e.a.
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/21, 10:53:41 »
Er zijn ook genealogieprogrammas voor Ubuntu ;) Maar pro-gen zou moten werken met wine.

Fineprint wordt lastiger, maar er bestaan alternatieven voor.

De ADSL verbinding gaat lukken.

Gast

  • Gast
DOS-programma's e.a.
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/25, 11:59:32 »
Dennis, bedankt voor je reactie. Als ik de CD krijg zal ik het eens uitproberen. Ik heb indertijd Suse 8.1 geprobeerd, maar het is me niet gelukt daarmee een e-mail verbinding te maken. Dus heb ik alles er weer afgegooid. En wine deed het daar ook niet zo best.
Groeten. :/

`GooZ

  • Gast
DOS-programma's e.a.
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/27, 17:21:40 »
SuSe wilde ook mijn internetverbinding niet configureren (en dat is een simpele kabelverbinding). Godzijdank was er toen ubuntu! :-)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
DOS-programma's e.a.
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/27, 17:34:52 »
Wine, soms werkt het, soms niet. Niets aan te doen. En soms gaat het met de ene versie en niet meer met de volgende, of vallen gewoon sommige mogelijkheden weg. Maar zonder Wine zou je nooit meer nog eens een mottige windows gui kunnen zien. En wie de duisternis niet kent, kan het licht niet appreci

DOS-programma's e.a.
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/27, 22:52:11 »
guttegut... :)