Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installatie vanaf USB loopt vast, de fan blaast als een gek  (gelezen 502 keer)

Offline Madlax82

  • Lid
Hoi mensen. Al een week zoek ik naar een oplossing voor het volgende. Ik heb in het verleden al eens Ubuntu geïnstalleerd op mijn pc, maar door omstandigheden moet ik het nu opnieuw doen. Maar als ik de installatie net als altijd wil doen vanaf mijn USB, dan krijg ik na het boot scherm van Ubuntu (waar je kan kiezen of je eerst het wilt uitproberen of meteen installeren enzo) het volgende: de boel loopt vast en mijn fan van de koeling begint blazen als een gek. Ik heb geen flauw benul waar het aan zou kunnen liggen, omdat ik nog nooit dit heb meegemaakt. Altijd op deze pc vanaf USB zonder problemen Ubuntu kunnen installeren en nu dit.
Ik hoop dat hier iemand een mogelijke oplossing heeft of de mogelijke oorzaak kan aanwijzen. Alvast bedankt voor alle assistentie!

Re: Ubuntu installatie vanaf USB loopt vast, de fan blaast als een gek
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/09, 19:37:03 »
een koelingsprobleem ?
Plaats de achterzijde van de laptop eens wat hoger ,en, na een opstarten even niks doen en afwachten wat er gebeurd.
Als de fan van de koeling dan ook hard begint te draaien en hard begint te blazen, ja, dan is het een koelingsprobleem. Tja, dat kan ook stuk gaan...
Wat er dan moet gebeuren is aan jou om er over te beslissen ...proberen te ontstoffen of een nieuwe ....

Is het een desktop: probeer te ontstoffen ( de koelribben van de fan tegen houden bij het stofzuigen --deze mogen absoluut niet draaien!).
Zorg dat de desktop een goede doorstroming (rondom de kast ruimte heeft) heeft van lucht en zeker niet op de grond staat.

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/07/09, 19:41:43 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Madlax82

  • Lid
Re: Ubuntu installatie vanaf USB loopt vast, de fan blaast als een gek
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/09, 20:52:26 »
Bedankt voor de tip spievensterke  :) :). Ik zal het eens proberen en de kast weer eens goed schoonmaken. Wat ik wel raar vind, is dat ik verder geen problemen heb met de koeling als ik Windows 10 draai, dan werkt alles top.

Re: Ubuntu installatie vanaf USB loopt vast, de fan blaast als een gek
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/09, 22:41:22 »
@ Madlax82,

ja, dat vind ik ook vreemd... nog eens proberen na het ontstoffen ... en even doorzetten...
Je weet maar nooit.

Bericht ons hoe het verder afloopt/verloopt, slaagt de installatie van Ubuntu nu wél? ...

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/07/11, 12:54:38 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.