Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Ubuntu 12.04 final van eind April of daily build voor installatie?  (gelezen 601 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Ik heb een vraag die ik zelf zo gauw niet kon beantwoorden dus bij deze even in de groep.

Ik wil mijn HTPC opnieuw gaan installeren, ik ga het voorzien van een SSD en upgraden naar ubuntu 12.04. Nu is mijn vraag wat kan ik beter doen voor de installatie, de final van eind april pakken of de huidige daily build. Volgens mij scheelt het laatste me heel wat updates binnenhalen of zie ik dat verkeerd?

Andere optie is wachten tot Ubuntu 12.04.1 maar dat is eind augustus ergens pas...
« Laatst bewerkt op: 2012/07/01, 19:48:35 door valk »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.04 final van eind April of daily build voor installatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/01, 19:28:49 »
Beslist *niet* de daily build pakken. Alleen de finale versie is voldoende gestabiliseerd.

Dagelijkse bouwsels zijn per definitie niet gestabiliseerd, want daar heeft men geen aandacht aan geschonken (en terecht, want ze zijn alleen voor proefdoeleinden). Dat geldt ook voor dagelijkse bouwsels van een LTS-versie die in de aanloop naar een puntversie zit, zoals 12.04.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu 12.04 final van eind April of daily build voor installatie?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/01, 19:48:01 »
OK thx voor de reacties, ik pak gewoon de final en haal daarna de updates binnen!
Ik dacht handig te zijn en wat (kernel)update tijd te besparen, maar Pjotr heeft me overtuigd met zijn argumentatie.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Nog even ter info, de daily build geeft je versie 12.10, die pas in oktober wordt vrijgegeven.
Deze versie werkt (nog) goed, maar de vraag is niet of hij crashed maar wanneer.
Momenteel werk ik met Xubuntu 12.10, het is beslist geen aanrader, wanneer alles goed moet werken !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Nog even ter info, de daily build geeft je versie 12.10, die pas in oktober wordt vrijgegeven.

Dat is niet waar. Er zijn ook daily builds van 12.04: http://cdimage.ubuntu.com/precise/daily-live/current/

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Nog even ter info, de daily build geeft je versie 12.10, die pas in oktober wordt vrijgegeven.
Dat is niet waar. Er zijn ook daily builds van 12.04: http://cdimage.ubuntu.com/precise/daily-live/current/
Oeps, sorry, het spijt me, foutje, excuus.
Je hebt gelijk, dat wist ik niet .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.