Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost taal in mint mate maya  (gelezen 783 keer)

Offline bwman

  • Lid
opgelost taal in mint mate maya
« Gepost op: 2013/08/27, 12:32:15 »
Gisteren mint 13 mate geïnstalleerd op laptop van kennis netjes in het Nederlands, vandaag start ik laptop terug op en wat blijkt alles staat terug in het Engels
heb gisteren wel hoop updates moeten installeren waaronder een nieuwe kernel, kan dit hier aan liggen? zo ja hoe krijg ik mint terug in het Nederlands, alle taalpakketten zijn geïnstalleerd maar ik krijg hem niet terug in het Nederlands taalondersteuning geeft ook geen soelaas.
 wie heeft er een oplossing?
« Laatst bewerkt op: 2013/08/27, 23:32:17 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline bwman

  • Lid
Re: taal in mint mate maya
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/27, 18:21:36 »
ik heb compleet geen nederlands meer ook niet gedeeltelijk terwijl engelse pakketten verwijderd zijn en enkel Nederlands nog in de taallijst staat en het taalondersteuning veld hele systeem is ook al toegepast in het begin raar
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: taal in mint mate maya
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/27, 21:42:05 »
Bedoel je echt alles? Of alleen de toepassingen?

Taalondersteuning-> taal toevoegen: zorg dat NL ook echt aangevinkt is. Standaard staat dat niet aan en dan is het half NL/EN.
Taalondersteuning-> taal voor menu's en vensters: zorg dat NL bovenaanstaat (dan is NL de voorkeurstaal, bij meerdere talen, anders heb je kans dat het toch weer EN is).

Na updates v TB en FF zijn die in EN tot de volgende reboot.
En soms is het nodig voor FF de NL taalondersteuning te downloaden v Mozilla, maar als bij jouw alles EN is dan is dat nvt.

Als je in softwarebeheer kijkt: hoeveel nl-language packs heb jij dan geïnstalleerd?
Bij mij 4.

VV

Offline bwman

  • Lid
Re: taal in mint mate maya
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/27, 23:31:42 »
ik heb het opgelost door de nieuwe kernel te verwijderen en dan de taalpakketten te heinstalleren
@vuurvosje ik bedoelde echt alles het bizare was dat het in nederlands gewerkt heeft maar ik vermoed door een nieuwe kernel dat het nederlands nog niet werkend of vertaald was want na de update en het herstarten de andere dag stand alles opeens in het engels
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast