Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?  (gelezen 18221 keer)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #75 Gepost op: 2011/02/18, 11:45:39 »
Het wordt langzaam weer een anti Microsoft  gekrijs. :|

Yep en het is bijna aandoenlijk om te lezen dat het meestal starters zijn  :rolleyes: zie je op alle forums, jammer alleen dat er zoveel na een paar dagen weer afhaken omdat ze erachter komen dat het toch niet allemaal vanzelf gaat

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #76 Gepost op: 2011/02/18, 11:56:41 »
3. Ben nu op linux mint overgestapt, ubuntu wil wat mij betreft teveel op osx lijken.

Je weet wel dat je op Ubuntu ook simpel een ander thema kan nemen?

Jup, maar ook het menu van Mint is gewoon fijn. Heb er ooit een keer over gelezen in linux magazine, uitgeprobeerd in virtualbox en vond het geweldig. Ben wel van plan een 4-boot met Os-x, windows, mint en ubuntu te maken. Maar dat zijn plannen, eerst maar eens wat klooien met mint... :)

Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #77 Gepost op: 2011/02/18, 13:57:35 »
Je kunt mintmenu ook op Ubuntu installeren, het is maar dat je het weet ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #78 Gepost op: 2011/02/18, 14:14:14 »
Je kunt mintmenu ook op Ubuntu installeren, het is maar dat je het weet ;)
Echt? Zal het eens een keertje proberen. Gewoon uit de repo's te halen??

Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #79 Gepost op: 2011/02/18, 14:55:23 »
Nee uit de PPA van Webupd8 (betrouwbare PPA en Linux-nieuwssite): http://www.webupd8.org/2010/05/install-linux-mint-main-menu-mintmenu.html
Werkt prima :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #80 Gepost op: 2011/02/18, 15:09:24 »
Weet Ubuntu dan nog wel waar hij zijn ei kwijt kan bij het installeren van nieuwe software ?, dat gaat zelfs nu nog wel eens mis laat staan met het menu van een andere distro ook al is dat een "schil", lijkt me erg rommelig.

Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #81 Gepost op: 2011/02/18, 15:14:38 »
@Xarvaz: Ja, dat weet Ubuntu. En trouwens, waar haal je een andere "schil" vandaan? Het is alleen het MintMenu en dat is niet veel meer dan een applet voor het paneel.
"Once you install it, right click on a Gnome panel, select "Add to panel" and then search for and add "MintMenu"."

Offline jabuca

  • Lid
Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #82 Gepost op: 2011/02/19, 09:11:56 »
Ik gebruik Ubuntu omdat het veilig en stabiel en gratis is. Jaren met div. soorten Windows gewerkt, en plm. 2005 begonnen met OpenSuse. diverse soorten Linux geprobeerd en vanaf 2007 gebruik ik Ubuntu.
Op mijn hoofdlaptop staat nu Ubuntu 10.4 LTS, en op een oude(test)laptop staat nu Ubuntu 10.10 omgezet naar Macbuntu.  Op het netbookje van mijn kleindochter staat Ubuntu 10.10 Remix, Steeds leuk en leerzaam!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/19, 09:15:32 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Xabre16V

  • Lid
Re: Waarom gebruik jij nog steeds ubuntu?
« Reactie #83 Gepost op: 2011/02/19, 23:09:28 »
Ik gebruik Ubuntu eigenlijk per ongelijk bij toeval, had destijds een nieuwe laptop gekocht, deze kwam standaard met Windows 7 uitraad vol extra gratis bagger en out of the box ultra traag door al die troep. Ik wou altijd al eens Ubuntu proberen dus direct 10.10 op stick gedownload en sindsdien blijven plakken.