Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus eee 100H Boot probleem  (gelezen 10199 keer)

fybz

  • Gast
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/15, 22:08:45 »
Inderdaad, het is de combi Fn-F2 die de boel laat crashen. Had WiFi via WindowsXP aangezet en daarna Ubuntu weer geboot en nu heb ik zonder problemen een WiFi verbinding opgezet.

Mauzer

  • Gast
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/16, 18:09:00 »
Hmm, ja, dat wireless werkt nogal... kut :P

Maar ik heb (alweer) een probleempje, ik heb windows XP home version OEM NL (iso file, bijna 700 mb) gedownload (en met die torrent kwam er ook een veel kleiner bestand , een systeeminformatiebestand, die 2kb is)

Maar hoe kan ik dat nou op mijn usb stickje zetten?

Ik nam aan dat ik eerst mijn usb stick moest formateren, en op FAT32 zetten (moest ik hem misschien ook een MS-DOS opstartdiskette aanklikken?) .

Daarna heb ik met Unetbooting eerste dat kleinste bestand erop gezet, en daarna de grootste, in mijn 1000H gestopt, en geboot vanaf de usb. Maar dan kreeg ik een schermpje van Unetbooting, met één optie. Namelijk Default....

Als ik alleen het grootste bestand erop zette kreeg ik  "schijffout, druk op een toets", en daarna "schijfleesfout, druk ctrl + alt + del om opnieuw op te starten"

*zucht*  maar weet iemand hoe je windows op een usb kan zetten? Of wat ik verkeerd heb gedaan?

Gr.
Mauzer

Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #27 Gepost op: 2008/09/16, 18:16:13 »
Tja, een externe cd of dvd speler is nog altijd het gemakkelijkste ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #28 Gepost op: 2008/09/16, 18:22:41 »
Heb je deze: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34599 handleiding gevolgd? Het lijkt er op dat je USB multiboot vergeten bent.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Mauzer

  • Gast
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #29 Gepost op: 2008/09/16, 20:25:54 »
Citaat van: arie
ik zou die iso maar weggooien, zit vast een berg troep in. een iso van een originele cd is maar +/- 550 MB
neem een echte iso van een win cd, met unetbootin die iso selecteren en naar stick schrijven, van te voren formatteren is niet nodig
Hmm, nee, want hij is ongeveer 670mb, met SP3 erbij, dus dat zit wel snor;-)

Citaat van: prikkebeen2
Heb je deze: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34599 handleiding gevolgd? Het lijkt er op dat je USB multiboot vergeten bent.
Ja.... Ik denk dat dat misschien wel werkt, maar weet iemand tovalig ook of ik diezelfde methode kan gebruiken als ik een iso file heb, ipv een cd van windows xp?

Gr.
Mauzer

Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #30 Gepost op: 2008/09/16, 21:13:02 »
Citaat van: Mauzer
Citaat van: arie
ik zou die iso maar weggooien, zit vast een berg troep in. een iso van een originele cd is maar +/- 550 MB
neem een echte iso van een win cd, met unetbootin die iso selecteren en naar stick schrijven, van te voren formatteren is niet nodig
Hmm, nee, want hij is ongeveer 670mb, met SP3 erbij, dus dat zit wel snor;-)

Citaat van: prikkebeen2
Heb je deze: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34599 handleiding gevolgd? Het lijkt er op dat je USB multiboot vergeten bent.
Ja.... Ik denk dat dat misschien wel werkt, maar weet iemand tovalig ook of ik diezelfde methode kan gebruiken als ik een iso file heb, ipv een cd van windows xp?

Gr.
Mauzer
Aaaagh  Ik zie nu dat dat alleen op Windows werkt.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #31 Gepost op: 2008/09/16, 21:17:04 »
Als je met een kabel op internet kan komen kun je ook die link uit post nr. 26 proberen.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Mauzer

  • Gast
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #32 Gepost op: 2008/09/17, 11:47:49 »
Citaat van: prikkebeen2
Aaaagh  Ik zie nu dat dat alleen op Windows werkt.
Ja, dat maakt opzich niet uit, ik maak op windows Vista, of op XP die USB;-)

Citaat van: prikkebeen2
Als je met een kabel op internet kan komen kun je ook die link uit post nr. 26 proberen.
Dat lijkt me nog wel het allerhandigste :D
Bedankt voor je tomeloze hulp, prikkebeen2;-)

Gr.
Mauzer

Mauzer

  • Gast
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #33 Gepost op: 2008/09/18, 22:11:58 »
Ok, Hartstikke bedankt Allemaal !

Het is me gelukt om XP home weer te herstellen:D

Nu is alleen mijn vraag waar ik een handige (liefst NL) handleiding kan krijgen hoe ik ubuntu en xp kan duall booten op mijn eee 1000H (want ik heb geen zin dat het weer verkeerd gaat:P)

Gr.
Mauzer

Offline juup

  • Lid
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #34 Gepost op: 2008/09/19, 09:30:11 »
beste Mauzer
ik heb dezelfde eeepc die jij hebt, alleen ik heb er wel een usb dvdbrander bijgekocht. ik raad je aan hetzelfde te doen bij bcc heb je voor minder dan 50 een samsung, die ook in ubuntu goed loopt.
in de live cd/ubuntu heb ik de D schijf geformateerd in fat32. daarna de helft gebruikt voor de installatie van Ubuntu. zo heb ik een ruime partitie die ik gebruik voor documenten die ik zowel vanuit Ubuntu als van Windows kan bedienen.(alle s)chijven vanzelf goed aangekoppeld en zichtbaar
Om de eeepc te besturen heb ik gekozen voor de ubuntu van array
http://www.array.org/ubuntu/ die doet het perfect. en als je 'speciale effecten´ uitschakeld bij  systeem-voorkeuren-uiterlijk dan draait zelf google earth heel behoorlijk op dit heerlike lappie.
veel sterkte met je perikelen.
mijn advies, koop een dvd brander, repareer windows zoals het was en gbruik de D schijf voor Ubuntu.
grote groet
juuo

Mauzer

  • Gast
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #35 Gepost op: 2008/09/19, 17:50:17 »
Ja, Juup,

Dat is ook mijn idee, alleen denk ik dat ik ubuntu hardy heron erop wil hebben, en dat dat ook via usb/sd kan, en anders moet ik ff ergens zo een externe dvd lezer lenen.

Maar krijg je bij de installatie de keuze om de D drive te veranderen naar fat32, en wat kan je dan doen om ubuntu hardy heron goed te installeren, en te dual booten met xp?

Gr.
Mauzer

Offline juup

  • Lid
Asus eee 100H Boot probleem
« Reactie #36 Gepost op: 2008/09/19, 21:46:05 »
beste Mauzer
goed dat je me op mijn onduidelijkheid wijst.
1.Nadat je windows er weer opgezet hebt zoals het was, vermoed ik dat de D partitie er weer net zo zal opstaan als bij het origineel. (misschien ook niet en heeft windoiws de hele partitie geclaimd en heb je dus een 80gb C  NTFS parttie, even bekijken dus na de installatie.
2 Die hele D partitie (40gig) maak je, met de partitionmanager met de live cd van Ubuntu, een Fat 32 van.
3 Daarna installeer je ubuntu (razende reiger) die je daarvan (de D partitie in Fat 32) en geeft Ubuntu daar de helft van . Ubuntu zorgt dan wel voor zijn eigen ext3 formaat. de ander helft blijft voor jou over in Fat 32. Werkt perfect.
heb je de array site al bekeken? een aanrader hoor!!
Met geduld lukt alles
sterkte

Juup