Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AMD Radeon HD 7520G geeft strepen  (gelezen 420 keer)

Offline syjo

  • Lid
AMD Radeon HD 7520G geeft strepen
« Gepost op: 2013/12/17, 21:05:31 »
Ik heb in juli een Samsung NP355E7C-S05 laptop gekocht. Windows 8 was geïnstalleerd.
Ik wilde Ubuntu 13.04 er naast zetten. Veel problemen en op het forum was ook weinig kennis aanwezig op dat moment.
Harde schijf eruit gehaald en vervangen door de hd van mijn vorige laptop( ook een AMD)
Toen lukte het toen om 13.04 kaal te installeren, met een EFI bootblok, Root en Home partitie.

Nu met 13.10 een upgrade gedaan, omdat er moeilijkheden zijn met het beeld en ik hoopte op een nieuwe driver.

Is er slechts 1 beeld of film op het scherm dan is het goed. Komt er een beeld overheen dan komen er allemaal strepen vanuit de rechterbovenhoek over het scherm en delen worden helemaal niet getoond. De symbolen aan de linkerkant  van het scherm staan te knipperen en soms verdwijnt er een.
Dit allemaal met de geadviseerde ATI driver voor de Radeon HD 7520G. (X.OrgXserver). Laptop start normaal op

Als ik de ATI fabrieksdriver AMD grafics accelerators van fglrx (vanuit extra stuurprogramma's) installeer werkt alles fijn.
Zet je de laptop uit dan weer aan, dan start Ubuntu en dan denk je het bureaublad-scherm te krijgen, maar dan wordt het scherm zwart en dan mag je 5 minuten wachten voordat je beeld krijgt. Daarna is alles weer prima.
Wat de pc dan doet is ????  Wel erg vervelend

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?