Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overbelasting systeem, uitval  (gelezen 1186 keer)

Offline jaczdh

  • Lid
Overbelasting systeem, uitval
« Gepost op: 2010/06/21, 23:02:54 »
Ubuntu 10.4 lucid

Sinds kort heb ik een probleem met overbelasting van de processor waardoor programmas niet goed meer "lopen".

Sinds kort heb ik steeds problemen met het systeem en valt alles stil met 100% belasting van de processor.
Als ik dan bij systeem monitor kijk belast de gnome systeem monitor soms tot 80% de proc.
Dit geeft ook problemen met het netwerk, wireless netwerk gaat spontaan offline en ik krijg af en toe de vraag dat hij niet kan aanmelden.

Met 9.10 had ik het niet, dit is gekomen nadat ik een poos geleden 10.4 heb geüpdatet.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Volgens mij is het begonnen met ff, zo ineens bij het gebruik van ff is het begonnen.

(terminal geeft bij ff: (firefox-bin:7122): Gdk-WARNING **: XID collision, trouble ahead
(firefox-bin:7122): Gdk-WARNING **: XID collision, trouble ahead)
« Laatst bewerkt op: 2010/06/21, 23:11:38 door jaczdh »

Offline yokke

  • Lid
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/22, 09:14:11 »
Heb je een clean install gedaan of echt een upgrade?
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control

Offline jaczdh

  • Lid
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/22, 10:10:49 »
Heb je een clean install gedaan of echt een upgrade?
echt een upgrade gedaan, dus over 9.10 heen.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/22, 10:38:53 »
Ik herken de syptomen. Ik heb toen de verborgen map van firefox, geloof dat het een .mozilla was verwijderd. Wel je favorieten backuppen! firefox opnieuw opstarten....klaar.
Daarna heb ik geen problemen meer gehad. Waarschijnlijk komt het door de upgrade van 9.10 naar 10.04.

succes
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline jaczdh

  • Lid
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/22, 11:16:20 »
Waar kan ik die verborgen map van firefox vinden?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/22, 11:23:45 »
In je Home map daar op Ctr H drukken dan zoeken naar .mozilla dat is je firefox map (maak wel even een copy van die map of geef hem even een andere naam .mozillaback bv
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline jaczdh

  • Lid
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/22, 13:27:01 »
Helaas geeft het bij mij niet DE oplossing, het enige verschil is dat de hele geschiedenis weg is.

Krijg nog de melding: (firefox-bin:8013): Gdk-WARNING **: XID collision, trouble ahead

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/22, 13:43:42 »
Dan kan je terug gaan en de map .mozilla weer weg gooien en de map .mozillaback weer hernoemen naar .mozilla dan heb je alles weer terug.

Gebruik je soms een 64bit versie, als ik op google zoek naar de foutmelding zie ik eigenlijk alleen dat dit voorkomt op de 64bit versie?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/22, 13:52:00 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline jaczdh

  • Lid
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/22, 17:18:33 »
Nee ik heb 32 bits versie. Het hele systeem is in eens zeer onstabiel en ik weet de oorzaak niet.
Maar sinds de update heb ik meer problemen waar ik nog niet uit ben, o.a. als ik een externe USB HD aan wil koppelen.
Ik moet dan vaak dit enkele keren af en weer aankoppelen voordat ik schrijfrechten krijg.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Overbelasting systeem, uitval
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/23, 13:11:28 »
Ik zou het ook niet weten kerel, ben alleen even ingevallen om je te zeggen waar je de .mozilla map kon vinden. Er staat veel geschreven over de foutmelding maar een oplossing hmmmm.

Heb je alle update's binnen gehaald, probeer anders een bij het opstarten van ubi je linker shift in te drukken zodat je in het grub menu een kernel lager kunt pakken, gewoon om te zien of het misschien de kernel is die moeilijk doet.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........