Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Fout bij updaten  (gelezen 12917 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fout bij updaten
« Reactie #25 Gepost op: 2012/06/18, 14:46:18 »
Het wordt nu iets duidelijker, maar hoe memtest het nou flikt om de updates te dwarsbomen, begrijp ik nog steeds niet....

Ik heb er dit over gevonden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1869913

-- Toevoeging: veiligheidshalve heb ik de tip over het verwijderen van de memtestregels, geschrapt van mijn webstek. Dat blijft zo totdat ik hier meer zicht op heb...
« Laatst bewerkt op: 2012/06/18, 15:05:41 door Pjotr »

Re: Fout bij updaten
« Reactie #26 Gepost op: 2012/06/18, 15:59:40 »
dankje Pjotr, was bij mij althans geen fijne move deze instellingen uit grub menu te halen.
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Re: Fout bij updaten
« Reactie #27 Gepost op: 2012/06/18, 16:46:16 »
Als je dat nu volgende keer erbij zet, dan zien wij er ook de logica van in.

Misschien nog eens de log in het eerste bericht doorlezen i.p.v. dit halve topic gebruiken om te stechelen. ;)

Ik bedoel dat als jij volgende keer iets aanraadt over memtest dat je het even iets duidelijker vemeldt. Kun je een lange discussie van maken, maar zelfs onze expert Pjotr zag de logica er niet van in n.a.v. jou bericht.

Re: Fout bij updaten
« Reactie #28 Gepost op: 2012/06/18, 16:49:50 »
Het wordt nu iets duidelijker, maar hoe memtest het nou flikt om de updates te dwarsbomen, begrijp ik nog steeds niet....

Ik heb er dit over gevonden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1869913

-- Toevoeging: veiligheidshalve heb ik de tip over het verwijderen van de memtestregels, geschrapt van mijn webstek. Dat blijft zo totdat ik hier meer zicht op heb...
Toch blijf ik hevige fan van jouw website Pjotr!  =D =D
Jouw website heeft me immers al heel wat nutiige tips op geleverd! Hoedje af voor al de tijd en energie die je daar in steekt.  ^-^
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Fout bij updaten
« Reactie #29 Gepost op: 2012/06/19, 00:01:16 »
Zo zie je maar weer, wat een enkele foutmelding in een log voor nieuwe inzichten op kan leveren...  ;)

Kunnen we trouwens voorzichtig zijn met het adviseren van 'remove' commando's? Als het moet dan moet het, maar een klein foutje en het is bonanza. Daar zijn klassieke voorbeelden van.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/19, 00:03:22 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Fout bij updaten
« Reactie #30 Gepost op: 2012/06/19, 00:02:14 »
Zo zie je maar weer, wat een enkele foutmelding in een log voor nieuwe inzichten op kan leveren...  ;)

Kunnen we trouwens voorzichtig zijn met het adviseren van 'remove' commando's? Als het moet dan moet het, maar een klein foutje en het is bonanza. Daar zijn klassieke voorbeelden van.

Ik zal mijn mond dan maar zeker houden over het verwijderen van / hè :rolleyes:

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Fout bij updaten
« Reactie #31 Gepost op: 2012/06/19, 00:06:00 »
Die opmerking is algemeen bedoeld, het staat niet voor niets sticky bij Software en Configuratie.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fout bij updaten
« Reactie #32 Gepost op: 2012/06/19, 00:17:35 »
In de vandaag verwijderde handleiding op mijn webstek was het voor die memtestregels overigens geen "rm" (remove) opdracht maar een "mv" (move, hernoem) opdracht....   :)

In elk geval een onverwacht neveneffect. Althans voor mij.  :P

Overigens ben ik in zijn algemeenheid een groot voorstander van een voorzichtige aanpak. Dus, wederom in zijn algemeenheid: opmerking van asphyxia +1.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/19, 00:19:50 door Pjotr »

Re: Fout bij updaten
« Reactie #33 Gepost op: 2012/06/19, 09:50:27 »
Die opmerking is algemeen bedoeld, het staat niet voor niets sticky bij Software en Configuratie.

Dat weet ik. Ik maakte slechts een grapje. Dat snapte je toch wel aan de zinsbouw en de rolleyes-emoticon?

Re: Fout bij updaten
« Reactie #34 Gepost op: 2012/06/19, 13:41:33 »
Ter info:
Heb ook de memtest uit het grubmenu gehaald, maar dan met Grub Customizer dat zit ingebouwd in Voyager.
Heb gisteren de nieuwe kernels gekregen en alles gaat hier prima en krijg bij updaten ook geen enkele foutmelding zoals koffieboon beschrijft.
Heb er een plaatje bijgedaan, inclusief de instellingen die Grub Customizer gebruikt.

toelichting:
   Bovenste vermelding betreft Voyager (Xubuntu dus)
   Vervolgens Ubuntu 12.04
   Oude Windows XP (uitsluitend gebruikt  voor Tomtom update)
   Onderste is Ubuntu 10.04.4
Zoals je kunt zien zijn alledrie de Ubuntu distro´s  inmiddels ge-update naar de nieuwste kernels en geen van drie heeft problemen bij updaten gemeld.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/19, 13:52:12 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Fout bij updaten
« Reactie #35 Gepost op: 2012/06/22, 23:20:52 »
Linux Mint 18.3  Xfce