Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Andere distributies / Re: Aankoppelen van USB-sticks
« Laatste bericht door Pjotr Gepost op Vandaag om 00:21:05 »
Gebruik daarvoor niet Schijven, maar Formatteur voor USB-staafjes (mintstick).
2
Andere distributies / Re: Aankoppelen van USB-sticks
« Laatste bericht door DJ93 Gepost op Gisteren om 08:56:37 »
Heren/dames,
het probleem is nog niet verholpen.
Nu heb ik een nieuwe stick gebruikt van 126 GB en in Linux laten formatteren met het hulpmiddel Schijven.
De stick wordt gezien en ook geformatteerd; maar als ik hem aanroep, dezelfde melding als bij de andere, nl: kon station niet aankoppelen.
Waar zou dit toch aan kunnen liggen; maar belangrijker nog voor mij, hoe dit op te heffen?

Groet, John.
3
Software en configuratie / Re: pdf bewerken
« Laatste bericht door aartje Gepost op 2025/06/19, 18:55:27 »
https://www.rotterdam.nl/bijzondere-bijstand-voor-woonkosten-aanvragen/start-bijzondere-bijstand-voor-woonkosten-aanvragen-per-post
Bij stap 3 formulier downloaden "aanvraag bijzondere bijstand"  is een .pdf
Inderdaad, dat lukt, je kan het aanpassen met, in mijn geval, chromium.
Weer wat geleerd ;)
4
« Laatste bericht door Ron Gepost op 2025/06/19, 14:30:50 »
Zoek machines kunnen een PDF prima indexeren.
Helaas niet alle PDF formaten.
Ook is het nadeel, dat je met een link op de zoekmachine direct op een PDF file terecht komt en niet op de website zelf, dat kan zoeken en navigeren erg lastig maken.
Mijn mening: het beste zou het zijn, om PDF files alleen als download aan te bieden en niet als een soort web-pagina.
Zie ook https://ibestuur.nl/artikel/overheid-stop-met-pdf-bestanden
5
« Laatste bericht door rico70 Gepost op 2025/06/19, 14:15:23 »
Het is ook nooit bedoeld voor internet, het kan zich niet aanpassen aan het scherm formaat, en zoek machines kunnen het niet indexeren.
Zoek machines kunnen een PDF prima indexeren. Regelmatig kom ik bij zoekresultaten PDF's tegen waar op de zoek pagina de tekst te lezen is. Afbeeldingen die als PDF zijn weggeschreven is een ander verhaal

Moderator edit: quote gerepareerd
6
« Laatste bericht door Ron Gepost op 2025/06/19, 12:11:08 »
pdf-bestanden zijn niet bedoeld om aan te passen. Dit bestandsformaat bestaat er alleen maar om
een gestandaardiseerd bestand te hebben voor printers. Je weet dan precies wat je uitgeprint krijgt.
Het is ook nooit bedoeld voor internet, het kan zich niet aanpassen aan het scherm formaat, en zoek machines kunnen het niet indexeren.
7
« Laatste bericht door rico70 Gepost op 2025/06/19, 12:07:20 »
8
« Laatste bericht door aartje Gepost op 2025/06/19, 11:34:34 »
@rico 70 Interessant ! Wat hebben die formulieren voor extensie ? Als je bij zo'n formulier "file filenaam" doet
wat geeft dat dan aan ?
Misschien zou je een URL kunnen geven van zo'n document.
9
« Laatste bericht door rico70 Gepost op 2025/06/19, 11:04:29 »
Er zou een soort standaard moeten komen voor invulformulieren...., of is dat er al ?
Volgens mij wel. Bij gem rdam kan je formulieren downloaden die je met bv de standaard document viewer van Linux Mint / LMDE kan invullen. Als je een touch screen hebt kan je evt ook je handtekening plaatsen.
10
« Laatste bericht door aartje Gepost op 2025/06/19, 10:43:49 »
pdf-bestanden zijn niet bedoeld om aan te passen. Dit bestandsformaat bestaat er alleen maar om
een gestandaardiseerd bestand te hebben voor printers. Je weet dan precies wat je uitgeprint krijgt.
Helaas is er steeds meer de neiging gekomen om ze te gebruiken bv als invulformulier. Daar is het
niet voor bedoeld.
Je kan teksten in pdf bestanden bv vaak niet aanpassen omdat die teksten eigenlijk ook plaatjes van
teksten zijn. Je zou dan al ocr moeten gebruiken (letterherkenning in een plaatje) om die tekst
aan te passen. ocr is heel moeilijk om het goed te doen. De software kan niet goedkoop zijn (terecht ...,
programmeren is ook werk en geen liefdadigheid), tenminste de enigszins goede software..

Er zou een soort standaard moeten komen voor invulformulieren...., of is dat er al ?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10