Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Nederland niet door de herkeuring, nog een kans na vergadering 16 januari  (gelezen 5487 keer)

Eigenlijk word ik zo zuur als de neten van de Loco council. Toen ze hadden moeten ingrijpen hoorden we niks van hen. Alle noodkreten werden rechtstreeks bij groot vuil gedumpt.
Nu is er veel op poten gezet, is alles weer niet goed.
Sowieso vind ik hun eisenpakket/ criteria boterzacht en ongekend subjectief.
Ga lichtelijk over mijn nek van hun commentaar:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu-locoteams/+bug/693178

The worst case scenario: we halen het niet.
Wie heeft er dan een probleem?
Ziedaar: wie gaat dan die cd's van Canonical verspreiden? De Loco-council zeker?
Ennuh, onze releaseparties, irc-classes gaan rustig door, ook zonder Ubuntu-approval.
Ik vermoed dat zij ons meer nodig hebben dan wij hen.
Ze beseffen dat alleen niet.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Tom

  • Lid
Ik dacht het ,U zegt het ... dus uw methode is beter. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Eigenlijk word ik zo zuur als de neten van de Loco council. Toen ze hadden moeten ingrijpen hoorden we niks van hen. Alle noodkreten werden rechtstreeks bij groot vuil gedumpt.

Akke heeft hier wel een punt. We zijn de afgelopen jaren veel creatieve energie kwijt geraakt door intern gedoe. Toen er werd aangeklopt bij de Ubuntu gemeenschap om te helpen met een oplossing, bleef het angstaanjagend stil. Ook op vragen rond de rechtspersoon hebben we nul komma nul reactie gekregen. In dit licht bezien past een wat bescheidener reactie van de LoCo council en verdient Ubuntu-NL met de huidige positieve ontwikkelingen op zijn minst het voordeel van de twijfel.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Als reden is gegeven dat ze eerst de vergadering van 16 januari af willen wachten, daarna kunnen we nog een keer proberen.
De argumenten kan ik wel begrijpen. Vanuit hun standpunt bekeken zitten we in een bestuurlijke overgangsfase en willen ze wachten op de uitkomst van de vergadering van 16-1-11. Maar ik vind wel dat de houding tegenover nl behoorlijk autoritair is en niet erg behulpzaam.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 10:18:06 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Er gaan zo even wat gedachten door mij heen omtrent dit topic. Ik heb dus niet direct een mening aangezien ik weinig weet hoe zo'n council werkt, echter ik heb wel wat psychologie er op los gelaten. Iedereen vraagt zich hier af wat nu de eigenlijke regels zijn om goedgekeurd te worden, en we trekken grotendeels allemaal de conclusie dat Sense (ik noem hem even omdat hij ook in jullie berichten voorkomt in dit geval) heel veel goed werk heeft gedaan.

1) Kan het zijn dat de problemen die er waren weldegelijk door de council in het achterhoofd zijn meegenomen maar dat nu Sense met oplossingen en structuren komt ze de kat uit de boom kijken omdat een structuur MAKEN iets anders is als het omzetten, implementeren en werkbaar maken en doorleven?
2) Kan het zijn dat zijn leeftijd hierin een belangrijke rol speelt, en dat als je een ouder iemand als Loco contact naar voren schuift er minder moeilijkheden zouden zijn in de beeldvorming die de council over Ubuntu-NL heeft? (ondanks dat dit in onze ogen natuurlijk belachelijk zou zijn, maar toch, cultuur verschillen over de wereld zijn er ook om erkent te worden)
3) Kan het zijn dat WIJ wel zien dat er veel gebeurd maar dat een council lid dat uiteraard niet meekrijgt en zich ook niet kan inleven hoeveel tijd zoiets kost? Wij kijken op met een vergrootglas en zien van alles gebeuren, maar misschien vindt zo'n council lid dit wel allemaal peanuts.
4) Zit het in de beeldvorming en kunnen wij daar iets aan veranderen of kunnen jullie hen vragen wat nu precies het probleem hier in is?

Ik zeg nogmaals dus niet dat ik zo denk als hierboven maar ik probeer mij te verplaatsen in de buitenlanders die ons moeten beoordelen.
Misschien zijn wij heel kundig in hoe het allemaal moet functioneren hier maar vergeten ons te verplaatsen in hoe het over komt.

Het zijn zo maar wat gedachten die jullie misschien gelijk weer afschieten of wegwuiven, maar misschien zitten er dingen in waar je over na kan denken.

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Is het een optie om het voorstel van Sense voor de organisatie van Ubuntu-NL in het Engels te vertalen zodat de Loco council kan zien wat de plannen zijn, en hoe goed het er uitziet?

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Is het een optie om het voorstel van Sense voor de organisatie van Ubuntu-NL in het Engels te vertalen zodat de Loco council kan zien wat de plannen zijn, en hoe goed het er uitziet?

opperde ik al ergens in mijn posting over dit voorstel, maar zou wel nog wat stijl wijzigingen doen. zie posting:

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/organisatievoorstel-voor-ubuntu-nederland-versie-0-3/msg692194/#msg692194
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Zo is het maar net Femke98. :D

Zien we die hier ook op het Forum ? > maar de LoCo Council wordt helemaal door gemeenschapsleden bevolkt.

De LoCo Council is een onderdeel van de internationale gemeenschap, en wordt bevolkt door mensen uit die gemeenschap. Er zit op dit moment geen Nederlander in, maar Jan Claeys is er volgens mij wel in het verleden lid van geweest.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!