Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Relaties tussen personen (en organisaties) visualiseren: hoe?  (gelezen 1420 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik zoek een soort stamboom-software, waarmee je een "netwerk" van personen en organisaties geleidelijk kan opbouwen en dat de nabijheid van personen/organisaties kan aangeven. Zo'n beetje zoals music-map "nabijheden" weergeeft van muzikanten.

Om het naïef uit te drukken: ik wil een soort verbandenkaart kunnen maken, zoals je dat soms ziet op tv bij "de" politie, waar ze allerlei koppelingen maken tussen personen, die verdacht of betrokken zijn bij een feit, gewoonlijk een moord of iets anders telegenieks.

Ik zie het zo: Jos en Marie zijn getrouwd met elkaar in 1985. Zij krijgen een zoon, Theo, die in 2001 burgemeester is van Torrevieja, waar in 1980 José Manueras werd geboren. De dochter van José, Margarita, trouwde met ene Jorge, die nadien samenwerkte met Theo. Enkele maanden later trouwde Theo met de beste vriendin van Margarita, die overigens in Kaballa woonde.

En al die "relaties" wil ik in een systeem kunnen gieten.

Eens kijken of hier iemand een antwoord op kan geven.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Relaties tussen personen (en organisaties) visualiseren: hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/10, 10:25:23 »
Misschien kan je hier mind-mapping software voor gebruiken? Zoek in het software centrum maar eens met de woorden "mind map", dan zie je een hele hoeveelheid software. Ik weet niet of zoiets is wat je bedoel, maar wellicht zit er iets bruikbaars tussen.

Re: Relaties tussen personen (en organisaties) visualiseren: hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/10, 16:44:50 »
http://gramps-project.org/

Zit in de standaard bronnen.


Offline wowo

  • Lid
Re: Relaties tussen personen (en organisaties) visualiseren: hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/10, 23:08:30 »
Klopt Gramps Genealogiesysteem zit in het Ubuntu Softwarecentrum. De link naar de website is (tijdelijk?) dood.
 
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS