Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Line 6 POD op Ubuntu?  (gelezen 2988 keer)

Offline Mark81

  • Lid
(OPGELOST) Line 6 POD op Ubuntu?
« Gepost op: 2009/05/23, 20:19:13 »
Ik draai met veel plezier Ubuntu 9.04 64-bits, maar het is me tot op heden niet gelukt om de POD XT van Line6 werkend te krijgen via de USB ingang op Ubuntu. De computer reageert niet bij inpluggen en ik kan geen goede drivers vinden.

Heeft iemand een POD werkend gekregen onder Ubuntu of enig idee wat ik kan doen? Of ben ik aangewezen op de line-in ingang van de computer?  ???
« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 11:57:03 door Mark81 »

Re: Line 6 POD op Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/23, 20:41:14 »
Wat geeft lsusb in de terminal? Wordt de pod wel gezien/ herkend?
En kan kan je hier iets mee http://www.tanzband-scream.at/line6/ ?
Via Wine gaat het ieder geval niet Rating Wine HQ garbage
« Laatst bewerkt op: 2009/05/23, 20:50:47 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Line 6 POD op Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/23, 21:19:11 »
Start Systeem -> beheer -> Logbestand-weergave en pen het logboek dmesg. Sluit vervolgens het apparaat aan en kijk welke regels er bij komen (vet gedrukt).

Re: Line 6 POD op Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/23, 23:12:09 »
Als je er niet uitkomt, vraag dan ff op www.linuxmusicians.com of op de LAU user mailinglist.

Offline Mark81

  • Lid
Re: Line 6 POD op Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/24, 11:56:37 »
Heren, dank voor de ontzettend snelle reacties! Helaas ben ik zo dom geweest te snel een vraag te stellen.

Wat geeft lsusb in de terminal? Wordt de pod wel gezien/ herkend?
En kan kan je hier iets mee http://www.tanzband-scream.at/line6/ ?

Ik dacht dat ik de driver van tanzband moest halen, dat had ik ook gevonden op internet. Alleen werkte dat bij mij niet. Terwijl ik nog in Synaptic bezig was, kwam ik toevallig een experimentele POD driver tegen. Stom dat ik daar niet eerder was gaan kijken. Hoe dan ook, via LSUSB zag ik daarna dat de POD wel werd herkend.

Dat probleem is opgelost en dus excuses voor de ietwat overbodige vraag. Ik heb het nog niet helemaal werkend gekregen, maar dat ligt aan Jack. Die lijkt nog niet helemaal goed te werken. Maar goed, daar ga ik eerst even wat speurwerk voor doen...

Als je er niet uitkomt, vraag dan ff op www.linuxmusicians.com of op de LAU user mailinglist.

Ik zag hier al wat nuttige info, bedankt, interessante site. Eerst Jack werkend krijgen en dan door naar het tweede deel, het daadwerkelijke deel van het opnemen...

Re: Line 6 POD op Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/24, 12:25:54 »

Ik zag hier al wat nuttige info, bedankt, interessante site. Eerst Jack werkend krijgen en dan door naar het tweede deel, het daadwerkelijke deel van het opnemen...
Je hebt neem ik aan de handleiding qjackctl al gevonden, zie handtekening? Als je het serieus neemt, installeer dan aub 64studio 3.0 (beta, Ubuntu Hardy based met de nieuwste pro audio tools) en anders ubuntu studio 9.04 (functioneert over het algemeen wat minder dan 64studio). Het installeren van 64studio 3 zal je een hoop gepruts kunnen besparen.

evt kun je in 64studio 3 deze repo toevoegen in /etc/apt/sources.list dan kun je ook de kernel headers installeren.

deb http://apt.harleystudio.co.za/ hardy main
Zie ook http://www.homerecording.be/forum/f43/ voor goede NL talige info


EDIT: MArk, ik wil jou en anderen ook aanmoedigen om, als je iets werkend hebt gekregen, bijv de POD, even een korte howto schrijft op http://www.homerecording.be/forum/f43/
Dan zien de Mac/Windows gebruikers ook wat mogelijk is op Linux. Het voordeel van dat forum is dat het ook gelezen wordt door MAc/Windows gebruikers en dat het distributie onafhankelijk is (niet alleen Ubuntu). Kan natuurlijk ook beide, dat je je howto bericht kopieert en op dit forum en homerecording.be plaatst.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 12:35:27 door .zamorano »

Offline Mark81

  • Lid
Re: (OPGELOST) Line 6 POD op Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/24, 13:27:23 »
Je hebt neem ik aan de handleiding qjackctl al gevonden, zie handtekening? Als je het serieus neemt, installeer dan aub 64studio 3.0 (beta, Ubuntu Hardy based met de nieuwste pro audio tools) en anders ubuntu studio 9.04 (functioneert over het algemeen wat minder dan 64studio). Het installeren van 64studio 3 zal je een hoop gepruts kunnen besparen.

Ha, ik neem het serieus. Een paar maanden geleden heb ik in Virtualbox geklooid met Ubuntu studio, maar dat werkte toen maar half half. Ik had hier al vaker wat gelezen over 64studio en heb het toevallig net gedownload. Ik wil het echter liever niet in VirtualBox draaien, maar op een aparte partitie. En ik was benieuwd of het in Ubuntu 9.04 zelf ook zo zou kunnen...
Maar goed, ik ga het via de correcte weg proberen, via 64studio...

Wanneer ik zaken werkend heb gekregen in 9.04 en 64studio met de POD zal ik idd eens op die sites die je schreef kijken en evt een korte how-to schrijven. Er is nl bar weinig info te vinden over het gebruik van line6 producten op linux...

Nogmaals dank voor de info!