Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NU.nl  (gelezen 1503 keer)

steven

  • Gast
NU.nl
« Gepost op: 2007/05/17, 14:28:12 »
Hoi,

Goed nieuws.
Voorheen was met mplayer haast iedere stream te bekijken;behalve op de webiste NU.nl.
Sinds vandaag kan ik met mplayer ook deze stream bekijken.
Een tijdje geleden beloofde NU.nl hieraan te werken.
En ze hebben woord gehouden.
Een teken dat linux steeds meer serieus wordt genomen.

NU.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/17, 14:29:26 »
:)

NU.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/18, 22:55:29 »
Bij mij ook .. begint met wat gestotter (ik denk dat mplayer de buffering niet aan kan?) maar na een aanloopje gaat ie prima. Erg prettig en pluim voor NU.NL en natuurlijk voor iedereen die nu.nl heeft benaderd.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline woteb

  • Lid
NU.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/18, 23:10:16 »
Ooit heeft het bij mij gewerkt, en dan werkte nos.nl weer niet, of nos.nl werkte, en dan deed nu.nl het weer niet. Nu werken ze beiden. Heel fraai zo.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
NU.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/19, 14:34:50 »
Ik was erg blij toen ik met de standaard totem-plugin na het (automatisch) downloaden van een aantal codecs het merendeel van uitzendinggemist.nl kon bekijken.

Na jouw melding over nu.nl heb ik dat ook meteen uitgeprobeerd, de totem-plugin wordt wel getoond, maar daarna bevriest mijjn systeem en wordt tevens de verbinding verbroken. Als ik Firefox daarna afsluit, wordt er weer verbinding gemaakt

Bizar, misschien een bug, nog even verder uitzoeken.

steven

  • Gast
NU.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/19, 15:06:14 »
@markba

Je moet de totem plugin verwijderen en dan de mplayer  plugin installeren.
Dan bij b.v nu.nl een video afspelen. De video zal dan stoppen.
Dan op het afspeelschermpje recht klikken en op configuren klikken.
Dan de video uitvoer op X11 zetten en de cache op ongeveer 800.
Dan op ok klikken en opnieuw een video afspelen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
NU.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/19, 15:13:05 »
Citaat van: steven
@markba

Je moet de totem plugin verwijderen en dan de mplayer plugin installeren.
Dank voor je oplossing, maar waarom zou ik de totem-plugin moeten verwijderen, er vanuitgaande dat totem ook de gevraagde codec ondersteunt? En als deze niet werkt, terwijl het wel zou moeten, meld ik een bug aan en zorg dat het opgelost wordt.

Als we willen dat Linux (in de vorm van Ubuntu) in een bredere kring aanvaard gaat worden, dan zullen we er minimaal voor moeten zorgen dat dingen uit-de-doos gewoon goed werken. Daarom is het mijn streven om zo veel mogelijk via de standaard applicaties te werken en deze verder te optimaliseren. Workarounds  zouden alleen toegepast mogen worden als de standaard (nog) niet voldoet.

Vergeet niet dat er nooit een tweede kans is voor een eerste indruk...

Offline Soul-Sing

  • Lid
NU.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/19, 15:37:29 »
@markba
ergens heb je helemaal gelijk. ik stel mij altijd heel pragmatisch op in zulke kwesties. zoek de weg van de minste weerstand. het is goed na te denken over dingen die niet zomaar werken in ubuntu, en dat te melden om het product/ubuntu te verbeteren. zal mijn eigen opstelling in deze ook weer eens bezien. en de grenzen van mijn pragmatisme wat preciezer te formuleren.

immers totem mediaplayer is wel standaard geinstalleerd in gnome, dus moet het gewoon doen.;)

steven

  • Gast
NU.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/19, 15:37:37 »
@markba

Aan totem gestreamer wordt gewerkt ;maar voorlopig speelt mplayer op dit moment meer streams af.  En daar gebruik ik mplayer dan ook voor. Totem gebruik ik voor al het overige ;zowel video als muziek. Dat doet totem goed. Misschien dat in de volgende versie over een half jaar totem meer streams kan afspelen.

CrazyCentaur

  • Gast
NU.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/19, 15:42:56 »
Citaat van: markba
Vergeet niet dat er nooit een tweede kans is voor een eerste indruk...
Dat is een mooie uitspraak :) En zo waar ...

NU.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/19, 23:28:18 »
Citaat van: steven
@markba

Aan totem gestreamer wordt gewerkt ;maar voorlopig speelt mplayer op dit moment meer streams af.  En daar gebruik ik mplayer dan ook voor. Totem gebruik ik voor al het overige ;zowel video als muziek. Dat doet totem goed. Misschien dat in de volgende versie over een half jaar totem meer streams kan afspelen.
Achteraf  was ik  toch niet zo tevreden met Mplayer dus die er weer afgehaald.

Vervolgens de totem mozilla-plugin weer geinstalleerd en tot mijn verbazing doen de  video's via Totem  het nu wel.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"