Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma opent op andere scherm  (gelezen 1240 keer)

Smetje

  • Gast
programma opent op andere scherm
« Gepost op: 2009/09/02, 13:03:01 »
hallo!

ik heb een configuratie met 2 schermen met seperate X-server. Als ik op screen0 een programma open dan opent zich dat op screen 0. Als ik op screen 1 een programma open dan opent zich dat ook op screen 0. Enkel firefox opent zich op screen 1 als ik het aanklik op screen 1. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Het firefox icoon staat wel op de gnome taakbalk bovenaan maar dat heeft er niets mee te maken, ook bvb evolution gaat naar screen 0.

Hoe zou ik dit in linux terminologie kunnen omschrijven zodat ik dit beter kan opzoeken op internet?

Dit probleem heb ik sinds ik 9.04 installeerde, met 8.04 werkte dit zoals het moest.

bedankt,
gr,
Tom.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: programma opent op andere scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/02, 13:05:21 »
je zou eens kunnen proberen om een programma te openen, sleep het naar het andere scherm en dan netjes afsluiten [bestand>afsluiten ipv het kruisje rechtsboven], wieweet word het dan in je instellingen opgeslagen?

[geen idee of het echt werkt, ik werk niet met dubbele schermen maar ik meen het eens ergens gelezen te hebben].

Smetje

  • Gast
[opgelost] Re: programma opent op andere scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/03, 07:48:56 »
is blijkbaar een gnome probleem. Heb één en ander gevonden op engelstalige forum.