Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome bak(k)er  (gelezen 7330 keer)

Gnome bak(k)er
« Gepost op: 2011/10/22, 09:23:36 »
Weet iemand wat een goede vervanger is voor Gnome bak(k)er?
Tot mijn verbazing kan ik die niet meer installeren nu met 11.10

Dank

Offline vilamar

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/22, 09:28:38 »
Brasero

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/22, 11:09:38 »
K3B
Nero Linux

Offline heir4c

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/22, 11:48:38 »
Brasero die er standaard inzit werkt goed (naar mijn ervaring veel beter dan vroeger). Ervoor installeerde ik altijd K3B erbij, nu niet meer.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/22, 11:51:26 »
K3B is een prima brandprogramma..... voor Kubuntu.

Niet voor Ubuntu, want dan sleept-ie bij installatie de halve KDE-werkomgeving mee aan ondersteunende bestanden. Dat geeft systeemvervuiling.

Brasero is dus mijn advies. Of Nero voor Linux, maar die is niet gratis.

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/22, 11:52:55 »
1) K3B sleept niet zoveel van KDE mee, dat valt nog mee in vergelijking met andere KDE-programma's.
2) Nero Linux is niet gratis nee, maar heeft wel een proefperiode van 60 dagen en daarna kost ie maar heel weinig om te kopen, dus als je hem echt prettig vind dan is het een aanrader :) Ik vind zelf Nero Linux het beste programma :)

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/22, 20:06:21 »
oké  dank voor de tips,
ik vond brasero niet fijn. Maar als ie veranderd is dan probeer ik het nog een keer.
Ik gebruik k3b eigenlijk alleen voor dvd iso bestanden die ik met devede heb gemaakt.
Kan brasero dat ook?

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/22, 20:12:40 »
K3B is een prima brandprogramma..... voor Kubuntu.

Niet voor Ubuntu, want dan sleept-ie bij installatie de halve KDE-werkomgeving mee aan ondersteunende bestanden. Dat geeft systeemvervuiling.
K3B installeerd alleen bestanden die het programma nodig heeft. Niet het "hele KDE-werkomgeving". En wat is systeemvervuiling nou eigenlijk? Bestanden die nodig zijn om een bepaalde programma goed te laten draaien is in mijn optiek geen systeemvervuiling. Dat zijn eerder bijvoorbeeld libraries die wel verwijderd hadden moeten worden maar zijn blijven staan. Of andere bestanden die geheel verwijderd hadden moeten worden.
Citaat
Brasero is dus mijn advies. Of Nero voor Linux, maar die is niet gratis.
Brasero blijft gewoon nog slecht. Te onstabiel tov. K3B is mijn ervaring. K3B is een zeer goede vervanger voor zowel Brasero als voor Nero als voor Gnome-baker.

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/22, 20:13:29 »
oké  dank voor de tips,
ik vond brasero niet fijn. Maar als ie veranderd is dan probeer ik het nog een keer.
Ik gebruik k3b eigenlijk alleen voor dvd iso bestanden die ik met devede heb gemaakt.
Kan brasero dat ook?

Als je geen zin hebt in een stel nieuwe onderzetters, dan kan je Brasero proberen. Op andere forums lees ik nog steeds teveel problemen met Brasero.

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/22, 20:15:28 »
K3B is een prima brandprogramma..... voor Kubuntu.

Niet voor Ubuntu, want dan sleept-ie bij installatie de halve KDE-werkomgeving mee aan ondersteunende bestanden. Dat geeft systeemvervuiling.
K3B installeerd alleen bestanden die het programma nodig heeft. Niet het "hele KDE-werkomgeving". En wat is systeemvervuiling nou eigenlijk? Bestanden die nodig zijn om een bepaalde programma goed te laten draaien is in mijn optiek geen systeemvervuiling. Dat zijn eerder bijvoorbeeld libraries die wel verwijderd hadden moeten worden maar zijn blijven staan. Of andere bestanden die geheel verwijderd hadden moeten worden.
Citaat
Brasero is dus mijn advies. Of Nero voor Linux, maar die is niet gratis.
Brasero blijft gewoon nog slecht. Te onstabiel tov. K3B is mijn ervaring. K3B is een zeer goede vervanger voor zowel Brasero als voor Nero als voor Gnome-baker.

+1000

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/22, 20:16:37 »
oké  dank voor de tips,
ik vond brasero niet fijn. Maar als ie veranderd is dan probeer ik het nog een keer.
Ik gebruik k3b eigenlijk alleen voor dvd iso bestanden die ik met devede heb gemaakt.
Kan brasero dat ook?

Brasero kan prima iso-bestanden branden op een dvd.

Citaat van: Crazy Bird
Als je geen zin hebt in een stel nieuwe onderzetters, dan kan je Brasero proberen. Op andere forums lees ik nog steeds teveel problemen met Brasero.

Ik ondervind geen problemen met Brasero en vind het juist een erg handig en eenvoudig brandprogramma. Over wat voor problemen heb je het hier?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 20:46:51 door ThomasN »

Offline vilamar

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/22, 20:31:06 »
Gewoon proberen.
In Gnome gebruik ik Brasero.
In KDE zou ik kiezen voor K3B.
In Windows voor Nero.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/22, 21:19:47 »
Het nadeel van Brasero (vind ik), dat de snelheid van branden niet (makkelijk) is in te stellen.
Bij oude CD-RW's gaat het regelmatig verkeerd, met andere CD's en DVD's heb ik geen problemen op mijn hardware !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jolo

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/22, 21:51:23 »
Ikzelf vind tegenwoordig in Ubuntu 11.10 Brasero prima voldoen. Omdat ik meestal CD-RW's  of DVD-RW's brand, hoef ik de snelheid niet te wijzigen. Deze staat bij mij op maximale snelheid. Voor de CD-RW's is dat 10.0x. Of 8.0x voor DVD-RW's. De belangrijkste info over Brasero staat op Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Brasero_%28software%29 Ook staat er iets over K3b
Citaat
Brasero is similar to KDE's K3B burning program, but lacks a few of K3B's really advanced features like automatic video encoding support for DVDs and VCDs
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/22, 22:17:32 »
Over wat voor problemen heb je het hier?

Doe maar eens een zoekopdracht op deze forum of op het Engelstalige forum http://ubuntuforums.org/.

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/22, 22:27:47 »
Ik ga het proberen, dank voor de link/tip maar mijn Engels is niet goed genoeg
dus dat werkt niet. Toch jammer van Gnome bakker, vond het een erg fijn werkend programma.

Wat mij betreft is deze uitdaging opgelost ik ga ermee aan de slag.

Offline Macfan

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/23, 10:08:15 »
Je kan hier nog wel GnomeBaker 0.6.4-1 downloaden, dit is een vertrouwde site.

http://packages.debian.org/lenny/amd64/gnomebaker/download (voor computers met AMD-processor)

http://packages.debian.org/lenny/i386/gnomebaker/download (voor computers met Intel-processor)

Ga dan naar Europa en klik op ftp.nl.debian.org/debian en sla het bestand op op je computer.
Je zult dan een bestand zien met gnomebaker_0.6.4-1_amd64.deb of gnomebaker_0.6.4-1_i386.deb, afhankelijk welke je gedownload hebt.
Dubbelklik op het bestand, klik daarna op Pakket installeren in het geopende venster en GnomeBaker wordt geïnstalleerd.
Succes

Offline marco1800

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/23, 10:13:07 »
Brasero die er standaard inzit werkt goed (naar mijn ervaring veel beter dan vroeger). Ervoor installeerde ik altijd K3B erbij, nu niet meer.
Ik deel dezelfde mening, vroeger installeerde ik ook K3B, maar Brasero werkt goed.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/23, 10:18:48 »
Al dat Brasero-bashen is gebaseerd op vroegere ervaringen volgens mij. Nog nooit een mislukt CDtje gehad via Brasero. K3B heb ik er voor de zekerheid ook bij geinstalleerd maar voor bijvoorbeeld een Ubuntu-image gebruik ik niets anders dan Brasero.

Offline jolo

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/23, 10:38:08 »
Degene die voor Gnomebaker gaan, kunnen beter bij Ubuntu 10.04.3 blijven. Want daarin kun je 'm gewoon via Synaptic installeren. Daarin zie ik Gnomebaker 0.6.4 staan. Op de site van  Gnomebaker staat zo te zien dezelfde versie. Toen ik in het verleden een probleempje had met Brasero, heb ik Gomebaker geprobeerd http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/ubuntu-10-04-foutmelding-na-branden-met-brasero/msg605176/#msg605176
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/23, 10:43:05 »
Al dat Brasero-bashen is gebaseerd op vroegere ervaringen volgens mij. Nog nooit een mislukt CDtje gehad via Brasero. K3B heb ik er voor de zekerheid ook bij geinstalleerd maar voor bijvoorbeeld een Ubuntu-image gebruik ik niets anders dan Brasero.

Eigenlijk is mijn ervaring gebaseerd op recente ervaringen. Het vreemde is, toen ik met Ubuntu begon bij 8.04 was Brasero een topprogramma, nooit enig probleem gegeven. Maar het laatste halfjaar heb ik wel problemen met Brasero, terwijl Nero Linux als een rots draait hier.

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/23, 11:42:47 »
Al dat Brasero-bashen is gebaseerd op vroegere ervaringen volgens mij. Nog nooit een mislukt CDtje gehad via Brasero. K3B heb ik er voor de zekerheid ook bij geinstalleerd maar voor bijvoorbeeld een Ubuntu-image gebruik ik niets anders dan Brasero.

Niemand "bashed" Brasero. In het verleden gaf Brasero problemen en dat geeft het nu nog. Niet bij iedereen en op elke systeem zijn er problemen maar toch nog wel bij een significant grote groep Linux gebruikers. En die laatste groep adviseer ik om eens K3B te gaan gebruiken. En daar is niks mis mee lijkt mij.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #22 Gepost op: 2011/10/23, 11:52:56 »
Brasero bevalt mij prima, mits ik de brandsnelheid verlaag:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Hoe-brand-ik-foutloze-iso-s-met-Bra

Maar ja, die snelheidverlaging wil je in elk brandprogramma doen.

Ik raad ten zeerste aan om Brasero eens een kans te geven, voordat je een kwart Gigabyte(!!) aan KDE-materiaal in je systeem gaat plempen voor K3B. Zoveel systeemvervuiling voor een simpel brandprogramma, dat wil je alleen in uiterste noodzaak doen.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/23, 12:16:50 door Pjotr »

Offline jolo

  • Lid
Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #23 Gepost op: 2011/10/23, 12:30:57 »
Maar ja, die snelheidverlaging wil je in elk brandprogramma doen.
Dan heb je het neem ik aan over CD-R's en DVD-R's. Want de CD-RW's die ik hier heb liggen, kunnen niet sneller branden dan 12x. Alleen voor echt oude CD/DVD branders, zou de snelheid op 4x kunnen worden ingesteld. Want recente branders ondersteunen die langzame brandsnelheid niet.

Ik ben het in ieder geval met je eens over de keuze in Ubuntu van Brasero boven K3b. Ik was in die topic uit mijn vorig bericht overgestapt naar K3b in Ubuntu 10.04. Maar ben in een schone Ubuntu 11.10 installatie weer terug op Brasero. Deze keer heb ik K3b er niet bij geïnstalleerd. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Gnome bak(k)er
« Reactie #24 Gepost op: 2011/10/23, 13:18:04 »
Brasero bevalt mij prima, mits ik de brandsnelheid verlaag:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Hoe-brand-ik-foutloze-iso-s-met-Bra

Maar ja, die snelheidverlaging wil je in elk brandprogramma doen.

Ik raad ten zeerste aan om Brasero eens een kans te geven, voordat je een kwart Gigabyte(!!) aan KDE-materiaal in je systeem gaat plempen voor K3B. Zoveel systeemvervuiling voor een simpel brandprogramma, dat wil je alleen in uiterste noodzaak doen.

Nogmaals: als het echt een KDE-programma betreft, dan heb je gelijk. Maar in dit geval niet. Beste Pjotr, het zou fijn zijn moest je eerst eens de afhankelijkheden van een programma bekijken vooraleer je begint roepen over systeemvervuiling. De afhankelijkheden van K3B zijn namelijk een paar libs van KDE, voornamelijk audio-gericht, dus dat vervuilt nauwelijks. Verder libqt4, maar ook dat vervuilt nauwelijks en sterker nog: op Ubuntu 11.10 is libqt4 standaard geïnstalleerd ten behoeve van Unity 2D.
K3B brengt dus niet zoveel vervuiling met zich mee als bijv. Konqueror, om maar even een echt KDE-programma te noemen.

Daarbij, als je echt nog steeds doorgaat, dan mag je op je site ook een handleiding opnemen om Unity 2D te verwijderen want die libqt4 van Unity 2D is dan ook vervuiling.