Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie loopt na 23% vast  (gelezen 2396 keer)

arnuntu

  • Gast
installatie loopt na 23% vast
« Gepost op: 2009/05/27, 22:14:07 »
Hallo,
Ik had een oude versie van ububtu geinstalleerd, en wilde deze updaten, hier bleek geen ondersteuning meer voor te zijn, dus ik besloot een nieuwere versie te installeren, versie 9.. in dit geval.
Op mijn ide 0 heb ik een schijf alleen voor windows XP prof (NTFS)
Op mijn ide 1 heb ik een schijf die  voor ubuntu is,
Ik krijg met geen mogelijkheid ubuntu 9.. geinstalleerd, installatie loopt na 23% vast, de muis staat stil en het beeld bevriest maar wordt niet zwart of zo.
Dus in het startscherm de CD laten checken, niks mis mee, dus nog maar een keer in een andere drive, ook niks, dezelde fout, vast na zo'n 23%
Een eerder versie 8.. gebrand, proberen maar, weer niet gelukt, dezelde fout.
Versie 8.. en 9.., lopen wel prima als "live"cd.
Ik laat ubuntu zelf de schijf indelen.(heb nu de schijf weer NTFS voor XP)
Wat doe ik verkeerd?
Mijn pc is een AMD Athlon 1800Mhz, 2gb geheugen, ATI 9800pro video,
 ??? please help
gr. Arno

Offline jusgje

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/27, 23:00:02 »
Welkom op het forum!
Misschien kan je de alternate-cd proberen, die geeft doorgaans minder problemen.
http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#alternate

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/28, 06:58:03 »
 :rolleyes:
Ok, zal ik proberen, vast bedankt voor de tip

gr Arno

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/28, 21:52:04 »
Hoi. ik heb de iso gebrand van de alternate versie, maar ??? hoe installeer je deze versie?
 ???

Offline Mikkel

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/28, 22:58:13 »
......... alternate versie, maar ??? hoe installeer je deze versie?

Op http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieHardyAlternate staat een handleiding voor een installatie m.b.v. de Alternate cd. Succes! ^-^

Edit: houd wel rekening met dit:
'Er moet een back-up (reservekopie, red.) worden gemaakt van uw belangrijke bestanden, zoals foto's, documenten, muziek, enzovoorts. Deze handleiding gaat uit van een complete installatie: uw vorige besturingssysteem, Windows of een andere versie van Ubuntu, worden compleet gewist en overschreven met deze Ubuntu-versie. U kunt uw belangrijke bestanden terugzetten van de back-up die u heeft gemaakt.'

Om het zekere voor het onzekere te nemen kun je de harde schijf waarop Windows geïnstalleerd staat, beter loskoppelen.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/28, 23:02:35 door Mikkel »

Offline jusgje

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/28, 23:03:18 »
Ik begrijp dat je een dual-boot systeem wilt? Gebruik de documentatie:

http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieHardyAlternateDualboot

Bij het hoofdstuk "Het indelen van de schijfruimte": kies voor handmatig.
Selecteer dan de huidige Ubuntu-partitie: gebruik als aankoppelingspunt "/"  en formatteer die partitie.

Edit: Mikkel was me voor. Hopelijk heb je toch nog iets hieraan.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/28, 23:08:48 »
Edit: Mikkel was me voor. Hopelijk heb je toch nog iets hieraan.

Ik denk dat arnuntu meer heeft aan jouw link, jusgje, omdat het daar over een dual boot-systeem gaat. :)

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/29, 07:52:44 »
Goedemorgen jongens, ik zie gelijk al wat er mis is met mijn versie van alternate, hij boot niet op, zal eerst een nieuwe branden en dan weer proberen
in ieder geval voor jullie snelle reactie/hulp, tof wel zo'n forum.
Eerst had ik een oudere versie van ubuntu erop staan en had op mijn andere schijf windows, ik gebruikte ubuntu meer dan windows, het nadeel van ubuntu/linux vind ik het installeren van sommige software of drivers (ati catalyst) verder hoef je het systeem ook niet zo dicht te timmeren met firewalls en zo.

Is de versie 9... van ubuntu of kubuntu dan heel anders dan de versie 8...?, want 8... kon ik wel installeren, heeft het toevallig met die ati 9800pro te maken?

nou ja,,,ga eerst maar proberen ubuntu er weer op te krijgen, ben benieuwd of het nu wel lukt.
groetjes en bedankt, Arno

Offline Mikkel

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/29, 14:03:00 »
.........ik zie gelijk al wat er mis is met mijn versie van alternate, hij boot niet op,...........

Heb je al in het BIOS gecontroleerd of de cd/dvd-speler wel als eerste boot staat?
En de cd altijd op een lage snelheid branden, 4x of iets hoger.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/29, 14:19:15 »
Is de versie 9... van ubuntu of kubuntu dan heel anders dan de versie 8...?, want 8... kon ik wel installeren, heeft het toevallig met die ati 9800pro te maken?

nou ja,,,ga eerst maar proberen ubuntu er weer op te krijgen, ben benieuwd of het nu wel lukt.

Versie 8.04 LTS kan je ook downloaden die heeft ondersteuning tot 2011. Iets is altijd beter dan niets. :|
Klik links bovenin op Documentatie

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/30, 00:25:33 »
 O0
Hallo, mijn boot drive kan ik via mijn opstart/boot menu kiezen.
Ik heb de iso op een dvd gebrand (doe ik trouwens altijd heel laag,tijd zat)
want mijn ceedeetjes zijn op, moet morgen even nieuwe halen,

gr Arno

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/30, 16:43:10 »
 O0
Hallo, nieuwe cd gebrand...ja hoor, booten gaat goed, 2e harde schijf aangewezen en laten indelen/partioneren enz door install programma, toppie :D
Installatie gaat goed 1%....2%...3%..4 en 5%,,,,ga even een senseootje zetten,,,lekker, in die tijd mag ubuntu alternate lekker zijn werk doen =D
6%..............................ja?,,ga maar verder zeg ik tegen het scherm....nou ja, ik wacht nog even, heb toch een bakkie koffie.
Jammer, weer mislukt. ???

ik weet het niet meer, (hdd kapoo??)

groetjes Arno

Offline jan11000

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/30, 19:00:22 »
Wat is de installatie precies aan het doen?

Misschien de bios wijzigen tav kontroller, zoek naar Compatible Mode, hier kun je meestal 2 dingen instellen, dit is hoe de kontroller zichtbaar is voor de OS.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/30, 19:08:09 door jan11000 »

Offline jusgje

  • Lid
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/31, 07:50:22 »
Als ik het me goed herinner bleef 'ie bij mij ook even, laat zeggen 5 minuten, bij 6% hangen. Hoe lang heb je gewacht? En inderdaad, wat zegt de installatie wat 'ie aan het doen is?

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/31, 08:59:03 »
 O0
Het volgende heb ik  gedaan:

01.Nachtje over geslapen
02.Harddisk 2(waar ubuntu op moet)met software gecontroleerd. is ok
03.Harddisk 2 met partion magic echt, echt schoon gepoetst, verwijderde of gedelete files niet meer te redden(ook de achtergebleven virussen en evt bacteriele besmettingen zijn dan ook foetsie)
04.In bios (niet de berebios) HDD 2 in piomode 0 gezet
05.In bios S.M.A.R.T. disabled
06.Opnieuw gestart vanaf CD rom
07.CD scan uitgevoerd. is ok
08.Schijven ingedeelt, #1 Primair EXT3 29.4GB\  #5 logisch SWAP 1.3GB
09.Partitioneren gaat prima, geen foutmeldingen.
10.Basissysteem wordt geinstalleerd, gaat ok
11.Het ging alleen fout bij het programmatuur selecteren en installeren van de taalpakketten daar ging het bij 6% mis, en heb ik opnieuw moeten opstarten en installeren.
12.Dus met installeren geen taalpakketten gedownload, deze optie niet gedaan.
13.Dualboot laten aanmaken en......... herstart.
 ;D
Het heeft even wat tijd gekost, maar het is wel gelukt.
Ik zal alleen mijn HDD2 weer naar auto of piomode 4 zetten.


Verder nog bedankt voor alle adviezen, zonder dit forum had ik waarschijnlijk niet zo snel geprobeerd, Ubuntu weer te installeren. toppie  :-*

groetjes Arno
« Laatst bewerkt op: 2009/05/31, 09:30:09 door arnuntu »

arnuntu

  • Gast
Re: installatie loopt na 23% vast
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/31, 09:06:53 »
Als ik het me goed herinner bleef 'ie bij mij ook even, laat zeggen 5 minuten, bij 6% hangen. Hoe lang heb je gewacht? En inderdaad, wat zegt de installatie wat 'ie aan het doen is?
O0
Hoi, heb best wel een paar minuten deze oude diesel laten nagloeien(of was het voorgloeien)
Ik zag het lampje van de HD of CDrom ook niet meer branden/knipperen.
Op het beeldscherm zie je links van je zeg maar " volloopbalk" een soort draaiend zuurstokje, deze stond ook bevroren, evenals mijn pijltje van de rat/muis.
Hij stond dus echt vast.
groetjes Arno