Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cpu verbruik op 100%  (gelezen 1572 keer)

Offline joske1

  • Lid
Cpu verbruik op 100%
« Gepost op: 2017/04/12, 17:49:56 »
Hallo! ik werk op ubuntu lyde en het werkt goed maar ben niet gerust mijn indicator CPU staat op 100%
en mijn programmas geven niet meer dan 20 à 30 % in gebruik!
Wat loopt er fout?
 met dank!
joz
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/12, 19:36:28 »
Wat is Ubuntu lyde??? Lubuntu?

Je screenshot geeft al 45% CPU-gebruik aan, nog zonder dat we de hele lijst zien.

Tis wel handig als je meldt wat voor CPU je dan wel niet hebt, en wat de verdere specs van de pc / lap in kwestie zijn.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/12, 19:39:24 »
Ik denk dat Joske LXDE bedoeld.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/12, 23:05:35 »
Ja dat bedacht ik later ook. Is dat wat anders dan Lubuntu?
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline joske1

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #4 Gepost op: 2017/04/12, 23:21:26 »
Ja Dirk Jan ! ik heb soms last met dat logo van Lxde, is naar mijn mening niet goed gemaakt met zijn lange y? fantasietje?

Hallo! iedereen! dank voor de moeite! heb ik veel respect voor!
De taakbeheerder heeft zich zelf opgelost, zonder dzat ik iets heb veranderd?
Hij is los en doet terug zijn ding,

al stel ik me toch vragen, bij Firefox!
Ander browsers gebruiken 20 a 30 % en firefox zit zo altijd tegen de max?
Voor mij blijft Opera de beteren te zijn.
Al vast iedereen Dank!
jos
Verander de wereld, begin met je zelf!

DarkEra

  • Gast
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #5 Gepost op: 2017/04/13, 00:28:04 »
Ja dat bedacht ik later ook. Is dat wat anders dan Lubuntu?

Nee, lxde is de desktop omgeving waar Lubuntu gebruik van maakt. Lxqt zal daar later overigens voor in de plaats komen. Lxqt is een fusering van de projecten lxde end razorqt.

Ja Dirk Jan ! ik heb soms last met dat logo van Lxde, is naar mijn mening niet goed gemaakt met zijn lange y?

Het logo van lxde moet zover ik weet een vogel voorstellen, als het goed is een zwaluw.
« Laatst bewerkt op: 2017/04/13, 00:39:20 door Maik »

Offline MKe

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #6 Gepost op: 2017/04/13, 07:57:18 »
Ja Dirk Jan ! ik heb soms last met dat logo van Lxde, is naar mijn mening niet goed gemaakt met zijn lange y? fantasietje?

Hallo! iedereen! dank voor de moeite! heb ik veel respect voor!
De taakbeheerder heeft zich zelf opgelost, zonder dzat ik iets heb veranderd?
Hij is los en doet terug zijn ding,

al stel ik me toch vragen, bij Firefox!
Ander browsers gebruiken 20 a 30 % en firefox zit zo altijd tegen de max?
Voor mij blijft Opera de beteren te zijn.
Al vast iedereen Dank!
jos
Heb je add-ons in gebruik? Die willen nog wel eens raar doen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #7 Gepost op: 2017/04/13, 12:57:11 »
Citaat
mijn indicator CPU staat op 100%
en mijn programma's geven niet meer dan 20 à 30 % in gebruik!

Op een bepaalde laptop van mij staat Linux Mint xfce, regelmatig zie ik daar de cpu werken op 100%, volkomen normaal gezien de prestaties van de gebruikte cpu.
Op een andere laptop met een Core i5 heeft veel minder moeite met dezelfde programma's

Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #8 Gepost op: 2017/04/13, 12:59:57 »
Ja Dirk Jan ! ik heb soms last met dat logo van Lxde, is naar mijn mening niet goed gemaakt met zijn lange y? fantasietje?

Hallo! iedereen! dank voor de moeite! heb ik veel respect voor!
De taakbeheerder heeft zich zelf opgelost, zonder dzat ik iets heb veranderd?
Hij is los en doet terug zijn ding,

al stel ik me toch vragen, bij Firefox!
Ander browsers gebruiken 20 a 30 % en firefox zit zo altijd tegen de max?
Voor mij blijft Opera de beteren te zijn.
Al vast iedereen Dank!
jos
Heb je add-ons in gebruik? Die willen nog wel eens raar doen.

Of juist niet. Er zijn ook weer add-ons die je dataverbruik (ook cpu gebruik) juist beperken, omdat je niet allerhande scripts in hoeft te laden in de te bezoeken website.

Inderdaad, het kan bij de add-ons zitten. Maar het kan ook zijn omdat je diverse zware sites open hebt staan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #9 Gepost op: 2017/04/13, 14:02:55 »
Ja Dirk Jan ! ik heb soms last met dat logo van Lxde, is naar mijn mening niet goed gemaakt met zijn lange y? fantasietje?

Hallo! iedereen! dank voor de moeite! heb ik veel respect voor!
De taakbeheerder heeft zich zelf opgelost, zonder dzat ik iets heb veranderd?
Hij is los en doet terug zijn ding,

al stel ik me toch vragen, bij Firefox!
Ander browsers gebruiken 20 a 30 % en firefox zit zo altijd tegen de max?
Voor mij blijft Opera de beteren te zijn.
Al vast iedereen Dank!
jos
Heb je add-ons in gebruik? Die willen nog wel eens raar doen.

Of juist niet. Er zijn ook weer add-ons die je dataverbruik (ook cpu gebruik) juist beperken, omdat je niet allerhande scripts in hoeft te laden in de te bezoeken website.

Inderdaad, het kan bij de add-ons zitten. Maar het kan ook zijn omdat je diverse zware sites open hebt staan.
Maar dan zou het ook in Chromium moeten gebeuren.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #10 Gepost op: 2017/04/13, 14:39:50 »
Een computer, waarvan de cpu op 100% belasting komt te staan door de browser?? Serieus? Ja, een oude Pentium niks, daar kan ik me dat prima bij voorstellen.

Ik zie nergens wat over voor computer en wat voor cpu we hier praten. Waar hebben we het dan eigenlijk over?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #11 Gepost op: 2017/04/13, 15:05:02 »
@joske1

Ik denk dat U dringend uw pc moet opwaarderen!
Hier een afbeelding van mijn cpu verbruik met een opstaande VLC camera bewaking met stream, en het bekijken van het Ubuntu forum.

Groetjes
www.poweredby.be


Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #12 Gepost op: 2017/04/13, 15:34:16 »
Maar dan zou het ook in Chromium moeten gebeuren.

Dat hangt weer helemaal af van de setups van de browsers. Wat als er in chromium een blocker draait welke in ff niet geinstalleerd is? Of settings anders staan?
Dat is ook de reden dat ik verschillende mogelijke opties vernoemde. Het blijft voor ons altijd moeilijk om te reageren terwijl we niet over alle achtergrondinformatie beschikken.

In beginsel draaid ff hier bij mij altijd prima. Daarnaast heb ik nog enkele blockende addons draaien waardoor de data nog meer beperkt word.
Ik (en met mij alle andere gebruikers hier in huis) gebruik al zo'n tien jaar ff met veel plezier en zonder gedoe. Ik persoonlijk ben dan ook al vele jaren fan van ff (draait zelfs al jaren op mijn android). Maar daar kunnen en mogen anderen natuurlijk een andere mening over hebben.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline HarzG

  • Lid
Re: Cpu verbruik op 100%
« Reactie #13 Gepost op: 2017/04/14, 16:46:35 »
Wat loopt er fout?
Opvallend: Je hebt 2 instanties lopen van Opera, daarvan vraagt 1 meer dan 1GB RAM.
Als je een Intel CPU hebt waarop ook de GPU zit, dan kan dat in spreektaal betekenen dat de processor tegelijkertijd ook je grafische kaart is. 100% CPU komt voor als je dus veel grafische dingen aan het doen bent (loopt een video  in Opera?). Verder kan je proberen niet alleen de applicaties van de gebruiker te bekijken, maar "alle processen".
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce