Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sweex LW056 draadloos internet  (gelezen 3832 keer)

sweex LW056 draadloos internet
« Gepost op: 2008/02/05, 17:31:46 »
Ik had hier al eens eerder een topic over, waarin ik deze kaart (PCMCIA) niet aan de praat kreeg. Dit lukte uitendelijk wel met windows wireless drivers. Echter werkte ik toen in Xubuntu, waarin ik gnome had geinstalleerd en Xfce eraf had gehaald (omdat ik toen geen ubuntu-cd tot mijn beschikking had :P)
Echter na een schone installatie van ubuntu, wat noodzakelijk was omdat de videokaart het anders niet deed, kreeg ik dit kaartje niet meer aan de praat met wwd. Telkens als ik een driver wil installeren, gebeurt er niks. Met lspci is te zien dat deze kaart wel degelijk is aangesloten.
Hoe kan ik deze kaart alsnog aan de praat krijgen?

Bij voorbaat dank,

kebabfish
Op de chat te vinden als debiantux

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
sweex LW056 draadloos internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/06, 16:37:01 »
Geef iets meer informatie, installeer je de drivers via ndiswrapper? En heb je ook al andere drivers gebruikt, bij linux in ndiswrapper werken vaak wat oudere drivers voor xp  of win 2000 beter.

Zie ook hier voor een lijst met werkende drivers: http://ndiswrapper.sourceforge.net/joomla/index.php?/component/option,com_openwiki/Itemid,33/id,list_o-z/

sweex LW056 draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 17:08:57 »
Citaat van: raggar
Geef iets meer informatie, installeer je de drivers via ndiswrapper? En heb je ook al andere drivers gebruikt, bij linux in ndiswrapper werken vaak wat oudere drivers voor xp  of win 2000 beter.

Zie ook hier voor een lijst met werkende drivers: http://ndiswrapper.sourceforge.net/joomla/index.php?/component/option,com_openwiki/Itemid,33/id,list_o-z/
Ik had hem eerst via ndiswrapper (windows wireless drivers) geinstalleerd, met de drivers voor Xp. Na herinstallatie met ubuntu (was eerst xubuntu) lukt dit niet meer. Geen enkele driver doet het (van win98 tot vista).
Op de chat te vinden als debiantux

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
sweex LW056 draadloos internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 17:14:50 »
Vista drivers werken zo ie zo niet. Met ndiswrapper is het altijd een beetje stoeien (knoeien :p), wanneer je een goede driver hebt gevonden moet je die bewaren en nooit meer weg doen ;)
Weet je nog waar je je oude driver vandaan hebt? Dat werkt vaak het beste.
Ook kan het zijn dat er een alternatieve driver is geactiveerd, heb je dat nagekeken? Bij de faq in de link uit mijn vorige post vind je daar een beschrijving over.

sweex LW056 draadloos internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/07, 17:34:43 »
De drivers komen van een meegeleverde cd, ik heb ze allemaal al geprobeerd...
Maar in Xubuntu had ik de Xp 32 bits drivers geinstalleerd, maar deze kaart werd pas geactiveerd nadat ik de Me drivers installeerde (Xp drivers bleven staan, maar de kaart ging aan). Het klinkt wat raar, maar momenteel werkt deze methode dus niet in ubuntu :P En gewoon de drivers installeren lukt niet. Ze komen namelijk niet in dat lijstje te staan.
Op de chat te vinden als debiantux