Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FSCK died with exit status 3, heropstart-loop  (gelezen 1055 keer)

ericc

  • Gast
FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Gepost op: 2007/06/22, 21:07:36 »
Noodgedwongen werk ik weer vanaf XP, dit is niet de eerste keer dat mijn ubuntu 7.04 op deze manier crasht.

Vorige keer heb ik gwn een verse installatie gedaan maar voor alles weer in je eigen touch & feel staat ben je een eeuwigheid bezig dus wil ik eerst alles proberen om deze installatie te redden.

Mijn pc heeft twee HDs, eentje met XP en eentje alleen voor ubuntu, net als vorige keer is de laatste sessie netjes afgesloten en duikt er uit het niets een fout op bij de opstart : superblock last write time is in the future, fixed.  

FSCK doet dan een controle, dies with exit status 3 op +-95% en herstart automatisch om dan terug in deze loop terecht te komen.

Kan ik deze installatie op een of andere manier redden ?

ericr

  • Gast
FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/22, 23:04:10 »
ik denk dat je hdd niet meer goed is en dat je daarom deze problemen hebt , probeer die eens te testen ik had het zelfde probleem
 grzz eric

FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/22, 23:20:14 »
offtopic:

Zijn jullie niet stiekem familie van elkaar :)

ericr & ericc scheeld niet veel :D

FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/22, 23:25:57 »
Volgens onderstaande link kan dat veroorzaakt worden door een tijdsverschil tussen hardware- en software klok (bios versus ubuntu).

http://archive.lug.boulder.co.us/Week-of-Mon-20051226/031275.html

ericr

  • Gast
FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/22, 23:46:00 »
Citaat van: thijssie
offtopic:

Zijn jullie niet stiekem familie van elkaar :)

ericr & ericc scheeld niet veel :D
Dat zouw kunnen
 zo denk ik als we maar ver genoeg terug gaan is iedereen familie van elkaar ;-)
grzz ericr ;-)

ericc

  • Gast
FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/22, 23:56:33 »
Citaat van: happyhamster
Volgens onderstaande link kan dat veroorzaakt worden door een tijdsverschil tussen hardware- en software klok (bios versus ubuntu).

http://archive.lug.boulder.co.us/Week-of-Mon-20051226/031275.html
Heb ik gelezen en ik heb dat proberen te omzeilen door in de bios de datum 1 dag op te schuiven, zelfde resultaat.

Ook recovery mode vertoont hetzelfde gedrag.
Ik zie er zwaar tegenop om weer een verse installatie te doen.

HD : mijn vorige installatie stond samen met windows op dezelfde (ata)HD, na de crash heb ik een verse installatie op een Sata HD gezet.

Beiden zijn gecrasht met dezelfde fsck fout, zonder aanwijsbare reden. Xp doet t nog steeds maar als je van ubuntu geproefd hebt is XP wel balen :(


ericc

  • Gast
FSCK died with exit status 3, heropstart-loop
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/23, 08:22:52 »
Frappant is wel dat ik ubuntu ook op een andere machine heb staan, een oud knarretje met minimale systeemvereisten, en dat ie daar wel lekker loopt ondanks het feit dat daar automatix opstaat wat volgens dennis vroeg of laat je installatie verknalt.

Op deze machine heb ik alles gedaan om ubuntu schoon te installeren.
De oude pc heeft wel alleen ubuntu, geen dual boot... I wonder.....

Ik ben duidelijk niet alleen met dit probleem maar tot hiertoe nog geen workaround gevonden.