Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: powermizer nvidia gts250  (gelezen 762 keer)

Offline maarth

  • Lid
powermizer nvidia gts250
« Gepost op: 2010/11/26, 08:47:34 »
is er een manier om de powermizer van nvidia gts250 vanaf maximum-performance te laten opstarten,i.p.v adaptive.
als die op adaptive staat gebruikt tie bijna geeneens de helft van normaal om de batterijen te sparen die ik niet heb.
nu stel ik het alsmaar handmatig in is ook niet zo erg, maar als het automagisch is,t wel makkelijker.
alvast bedankt voor de reakties.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: powermizer nvidia gts250
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/26, 13:13:56 »
Het gaat niet alleen om een onnodig hogere stroomrekening, maar ook om warmte en herrie.
Persoonlijk zou ik de instelling dus op de standaard laten staan.
Bovendien heb je er normaal gesproken geen last van dat alles op een wat lager pitje draait, en heb je alle power nodig dan gaat hij vanzelf op een hogere stand.

Nvidia zag het nut ook niet denk ik, vandaar dat ze geen optie in de nvidia-settings hebben gebouwd om deze instelling vast te zetten. Je zal dus zelf iets moeten programmeren denk ik.

Offline maarth

  • Lid
Re: powermizer nvidia gts250
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/27, 09:43:50 »
oke bedankt hij zou over moeten gaan naar max maar als ik een mkv filmpje draai blijft ie op adaptive staan en dan krijg je tearing en artifacts dus zet ik hem zelf hoger.
ik heb nog geen verschil gehoord in geluid en hij zal niet zo gauw te heet worden want het is zo,n twinfrozr met 2 fans.
maar bedankt voor de reaktie .