Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.  (gelezen 5828 keer)

FrSu

  • Gast
(Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Gepost op: 2009/01/11, 16:12:33 »
Ik heb de nodige problemen met Thunderbird, zie topic: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,36398.0.html.

Nu wil ik meer weten over het werken met mappen in T.
Daarom start ik maar even een nieuw topic hierover, m het andere topic hiermee niet te vervuilen en anderen kunnen over dit onderwerp wellicht ook wat leren.

Wil graag weten waar de ontvangen en verzonden mails opgeslagen worden, in T. kan ik mijn verzonden mails niet meer terug vinden. Ze zullen ongetwijfeld ergens staan, maar ik heb geen flauw benul waar.

Via rechts klikken op Locale mappen en vervolgens eigenschappen kun je in de Locale Directoryś zoeken, maar dan ben ik het spoor bijster.

Als je hier een andere map aanklikt ga je deze ook zien in de boomstructuur links in T. Verwarrend voor mij, maar als ik hier de Verzonden map weer kan krijgen ben ik (weer) gelukkig.

Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/11, 17:23:07 »
Je bedoelt waar Thunderbird staat met de mappen?
Ga naar je Persoonlijke map>Klik op verborgen bestanden weergeven onder Beeld> Scroll naar beneden tot je de map .mozilla-thunderbird, let op het puntje ervoor dit hebben alle verborgen mappen en bestanden.>Klik op het mapje met cijfers en letters ervoor>klik op Mail>Klik op Local Folders. Waar je nu naar moet kijken is waar mailbox-bestand staat hier kan je een backup van maken, als de extensie maar mbox is bijv post_uit.mbox. Ik hoop dat je dit bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/11, 17:28:31 »
Nou ik bedoel eigenlijk de mappen IN Thunderbird. Deze komen ook in beeld links in T. als je dit geopend hebt.

Alhoewel ik denk dat je gelijk hebt. Zal even kijken.

« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 19:38:32 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/11, 18:09:36 »
Heb Local Folders en Local Folders 1 gevonden.
In de laatste lijkt alles te staan, echter kan ik deze niet koppelen "deze server is in gebruik, kies andere server".

Moet dit eigenlijk weer terug zien te krijgen, kan ik alles van Local 1 naar Local kopieren en dan Local 1 weggooien?

Offline Roel1963

  • Lid
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/11, 19:22:37 »
Heb Local Folders en Local Folders 1 gevonden.
In de laatste lijkt alles te staan, echter kan ik deze niet koppelen "deze server is in gebruik, kies andere server".

Moet dit eigenlijk weer terug zien te krijgen, kan ik alles van Local 1 naar Local kopieren en dan Local 1 weggooien?

Volgens mij kan dat, maar ik ben wel bang dat je dan de mails in Local Folders (die daar staan) kwijt bent omdat je er andere bestanden overheen kopieert.

Als in Local Folders geen mails staan zou je het kunnen proberen.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/11, 19:32:34 »
Dank, heb ook geen idee hoe Local en Local 1 ontstaan is.
In Local 1 staat Sent met een aantal Mb's, in Local niet, dat verklaart dat ik Verzonden items nu ook niet zie in de Local map.
Bij Win zou alleen een overschrijven toch tot goede resultaten leiden, bij Ubuntu weet ik het echter niet.....
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 19:36:33 door FrSu »

Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/11, 19:35:58 »
Dank, heb ook geen idee hoe Local en Local 1 ontstaan is.
Bij Win zou alleen een overschrijven toch tot goede resultaten leiden, bij Ubuntu weet ik het niet.....
Gewoon een backup maken van het bestand, mocht er iets niet goed gaan kan je het altijd terug zetten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/11, 19:38:04 »
Heb net mijn vorige post aangepast. zou dit wel kunnen werken?

Hoe maak je een Back-up? vragen, vragen, vragen. Sorry voor de vele vragen, maar ja ben ook maar een Newbee.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/11, 22:09:15 »
Kan ik in Ubuntu Local en Local-1 naar mijn bureaublad kopieren en dan in de Thunderbird map eens kijken of het kopieren van de inhoud van Local-1 in Local lukt?
Als het niet lukt dan de 2 van het bureaublad weer terug zetten en de mislukte klimbim gewoon weggooien?

Of werkt dit niet zo in Ubuntu?

Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/11, 22:57:35 »
Kan ik in Ubuntu Local en Local-1 naar mijn bureaublad kopieren en dan in de Thunderbird map eens kijken of het kopieren van de inhoud van Local-1 in Local lukt?
Als het niet lukt dan de 2 van het bureaublad weer terug zetten en de mislukte klimbim gewoon weggooien?

Of werkt dit niet zo in Ubuntu?
Inderdaad gewoon kopiëren naar het bureau blad, backup is ook weer zo'n duur woord en doe je meestal voor bijv je home directory, een andere map mag ook. Die bestanden bevatten al je post weg geschreven in een mbox. Gewoon zo uitvoeren als je beschrijft, moet goed gaan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/11, 23:09:05 »
Bedankt Gijs,

Ga het morgen proberen, laat het resultaat hier weten.

Groet,
Frits

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/12, 19:55:21 »
Nou Gijs, het kopieren van de inhoud van local-1 in Local en Local-1 weggooien werkte niet. Zie alleen nog maar in linker gedeelte in T. onder Lokale mappen: Postvak in, Niet Verzonden, Prullenbak, mapje Local Folders en mapje pop.wxs.nl.Er zit niets in en ik weet ook niet hoe de koppeling te maken in T naar de juiste map met Inbox mail etc.

Heb nu de wijbertjes van de verdeling van de Inbox en een Sent (lijkt wel een doc symbooltje) en abook.mab opgesnort en in een map op mijn bureaublad geplaatst.

Als ik nu in de Thunderbirdmap deze weggooi: kc4l5zf6.default
Vervolgens Thunderbird opnieuw opstart dan krijg ik een schone start, waar ik de zaak op de juiste locatie kan terugztten?
Op welke locatie moeten dan Sent mails, Inbox, Verdeling ontvangen mails (in een aantal mapjes)en het adresboek geplaatst worden?

Of is het eenvoudiger Evolution op te starten en de verschillende zaken vanuit de Thunderbirdmap op mijn bureaublad te importeren?

Heb niet zoveel vertrouwen meer in Thunderbird na al dit gedoe.

Offline Tom

  • Lid
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/12, 20:06:33 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/12, 20:11:44 »
@Wandarooze. Dank, heb het even bekeken, maar daar kan ik geen oplossing vinden voor mijn probleem

Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/12, 20:26:04 »
Voor thunderbird kan je een add-on installeren. Download   http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html een beetje onderaan de bladzijde. Na de download Thunderbird openen en Extra>Add-ons>links onder installeren naar je download navigeren Openen klikken even wachten en installeren drukken. Thunderbird opnieuw opstarten>Naar Extra>importeren/exporteren. Blijft raar dat de functie niet standaard er in zit.
Evolution kan standaard je mbox bestanden importeren>Bestand>Importeren>Assistent opent zich>Volgende>Enkel bestand importeren kiezen>mbox bestand opzoeken>Doelmap kiezen, kan Inbox of Outbox of een andere map, importeren maar, klaar.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/12, 20:31:53 »
Dank Gijs,

Denk dat ik eerst Evolution maar probeer.
Adres boek kan ook via die functie geimporteerd worden?

Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/12, 21:18:31 »
Kalender bestanden met de extensie .vcf of  .ics kan je importeren weet alleen niet zo een twee drie waar Thunderbird dat neer zet en als je Lightning of Sunbird gebruikt waar dat staat. Misschien een van de andere forum leden?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/12, 21:40:15 »
Of is het eenvoudiger Evolution op te starten en de verschillende zaken vanuit de Thunderbirdmap op mijn bureaublad te importeren?

Heb niet zoveel vertrouwen meer in Thunderbird na al dit gedoe.

Dit was dus eenvoudiger. alle mail weer geimporteerd op de juiste (deels nog even aangemaakte) locaties in Evolution. Klaar.

Nu het adresboek nog: Heb dit al abook.mab in een Thunderbird map op mijn bureaublad staan. Hoe krijg ik dit in Evolution?

FrSu

  • Gast
Re: (Niet?) werken met mappen in Thunderbird.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/12, 21:54:28 »
Ben er al uit. =D

Vanuit T. adresboek, extra, exporteren. Boven in een naam invullen bij naam. en dan kiezen voor LDIF en de lokatie waar het naar toe moet.

Daarna vanuit Evolution vanaf die plek weer importeren envoila!!
Kind kan de was doen.

Thunderbird gaat nu van de laptop af, die heeft voor mij toch echt helemaal afgedaan.

Groet,
Frits