Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%  (gelezen 1894 keer)

Leestarre

  • Gast
[opgelost] Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Gepost op: 2008/11/26, 20:08:58 »
Ik heb een probleem, en weet niet precies waar het vandaan komt. Als ik linux Ubuntu 8.10 instaleer op mijn pc loopt hij vast op 5% bij "het aanmaken van een aangrijpingspunt"
pc:
2000Ghz
512Mb ram
1e schijf 40Gig hier staat windows ME op
2e schijf 80Gig (die wil ik niet gebruiken)

Ik installeer hem gewoon zoals het zou moeten (altans ik volg de setup). Ik had win ME er opstaan (poging voor een snel besturingssyteem, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.)

Het probleem:
- Linux wil ik over windows instaleren, zodat windows er gewoon af is en linux het enige besturings systeem is. schijf 1 mag dus geformateerd worden.
- Als ik de gewone manier gebruik, dwz dat ik aanklik dat linux op schijf 1 moet instaleren, dit pakt hij niet, setup gaat door, maar instaleren kan niet dan begint hij weer bij stap 1 v/d setup
- Dan maak ik hadmatig een nieuwe partie aan. Schijf 1 delete ik, er komt dan 40gig vrij, daarvan maak ik een nieuwe partie ex3. dan gaat hij mekeren dat het aangrijpingspunt nog ingesteld moet worden, ik pas die aan en geef als aangrijpingspunt "/" (dit word dan "/root"), en ik geef toestemming tot het formateren van de partie
- Ik kan verder gaan met de setup, ik veronder stel dus dat hij een goed aangrijpingspunt heeft.
- alles gaat goed, instaltie begint, dit loopt tot 5% heb ruim 20 minuten gewacht, maar hij kwam niet verder, dit leek mij op vastgelopen......
- hij blijkt dus haken op aanmaken van aangrijpingspunt.
- van zelf sprekend heb ik het meerdere malen geprobeert, en als ik eerst vanaf de cd draai en dan laat instaleren idemdito

Kunnen jullie me weer even op weg helpen, heb ik geen aangrijpingspunt? zo nee hoe maak ik die, zo ja, wat is er dan loos?

Alvast bedankt!
Ps, heb het ook met xubuntu geprobeerd, maar zelfde gezeur, had ergens gelezen dat je hem rustig een uur ze werk moet laten doen, ik heb hem 3 uur laten draaien, hij komt niet verder. Het loopt dus volgens mij spaak op dat aagrijpingspunt, volgens mij kan die dat niet vinden ofzo...

Overigens heb ik het zelfde probleem ook op www.helpmij.nl gesteld, maar omdat dit het officiele ubuntu forum is hier ook maar.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/27, 00:06:47 door Ron »

Offline occis

  • Lid
    • http://occis.hyves.nl/
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/26, 20:23:31 »
ik had van de week hetzelfde met een pc waar xp op stond en waar ubuntu op moest .
bleef ook hangen ( weet niet of het op hetzelfde punt als de jouwe was)
heb de schijf met Gparted geformateerd en daarna deed ie het wel

http://gparted.sourceforge.net/

Leestarre

  • Gast
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/26, 20:31:36 »
Oke, ik ga het proberen. De disk moet 3ext worden neem ik aan?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/26, 20:34:34 »
Probeer eens de 40Gb leeg maken en geen partitie maken.
Dan installeren en alleen de lege schijf aanwijzen.

Leestarre

  • Gast
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/26, 20:38:51 »
De 40gig schijf formateren met eerder genoemd programma?

Leestarre

  • Gast
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/26, 21:29:59 »
Probeer eens de 40Gb leeg maken en geen partitie maken.
Dan installeren en alleen de lege schijf aanwijzen.
Dit kan niet, dan kan ik niet verder met de installatie, dan moet ik eerst een geldige partie aanwijzen ofzo. Werkt dus niet, ik moet opnieuw een partie aanmaken, ben nu overigens bezig me xubuntu inplaats de gewone ubuntu.

Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/26, 21:32:12 »
Luister...

Maak gewoon een stuk partitie vrij met de Gparted Live-cd, in jouw geval 40 Gig ??

DOE VERDER NIX ermee.
niet formateren ook niet als EXT3.
Gewoon "Unalocated" laten.

reboot en stop dan de Ubuntu Live-cd erin en installeer deze op de vrije ruimte.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Leestarre

  • Gast
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/26, 21:49:54 »
Luister...

Maak gewoon een stuk partitie vrij met de Gparted Live-cd, in jouw geval 40 Gig ??

DOE VERDER NIX ermee.
niet formateren ook niet als EXT3.
Gewoon "Unalocated" laten.

reboot en stop dan de Ubuntu Live-cd erin en installeer deze op de vrije ruimte.


helemaal top hij is voorbij de 5%. bedankt, en laat nog van me horen!

Bazzer

  • Gast
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/26, 23:03:03 »
b

Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/26, 23:31:35 »
toppie en HF  ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Leestarre

  • Gast
Re: Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/27, 15:30:28 »
helemaal top hij is voorbij de 5%. bedankt, en laat nog van me horen!

Nou zojuist weer even gecheck of alles het doet, moet internet etc nog wel even instellen, maar hij start gewoon op zoals het zou moeten toppie! Heel erg bedankt. Ga mij zoek tocht in linux door zetten, kan wat mij betreft een slotje op, maar wil nog een tip van die moderator die dat doet =D welke muziek player kan ik het beste gebruiken (met een muziek bibliotheek).

nogmaals bedankt, zal de oplossing voor het probleem ook op het andere forum plaatsen

Bazzer

  • Gast
Re: [opgelost] Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/27, 15:43:03 »
Ik ben geen moderator =D. maar ik gebruik Rhythmbox, bevalt prima!

Re: [opgelost] Linux Ubuntu komt niet verder dan 5%
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/27, 16:10:54 »
Amarok is ook een goede, de laatste betaversie is veelbelovend.
http://amarok.kde.org/screenshots