Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer - Meerdere laden, omslagfunctie  (gelezen 905 keer)

Printer - Meerdere laden, omslagfunctie
« Gepost op: 2012/05/31, 12:45:25 »
Goedemiddag,

Als enthousiast thuis gebruiker van Ubuntu zou ik graag ons hele kantoor windows vrij willen maken. Buiten een paar excel macro's die ik zal moeten aanpassen werkt verder alles via internet dus zal dit geen problemen geven.

Alleen de printer werkt niet mee, er staat hier een konica minolta C203 printer papierbron pc-204. De printer heeft 5 papier invoer mogelijkheden en vanaf ubuntu werkt het om te printen op de verschillende laden. Echter heeft het stuurprogramma dat geleverd wordt voor windows een stuk meer functies, waaronder het door ons veel gebruikte Omslagfunctie.

Dit houd in dat we een een bestand bijvoorbeeld een pdf bestand kunnen uitprinten waarbij het eerste blad uit lade 2 komt, de overige bladen dubbelzijdig uit lade 1 en er dan tot slot een leeg blad uit lade 2 wordt gehaald.

Zo hebben wij diverse instellingen waarbij de volgorden en de lades verschillend zijn. Voor de instellingen maakt het niet uit hoeveel pagina's het bestand is. Voorbeeld "lijst":
blad 1 | lade 2
blad 2-99 | lade 1

Zou er een mogelijkheid zijn Weet iemand van jullie een mogelijkheid om dit onder ubuntu ook voor elkaar te krijgen? Het gaat om een bestand of 150 die telkens veranderen het dus het is geen optie om de pagina instellingen aan te passen per bestand.

Ik zat zelf te denken aan een soort virtuele printer die de opdracht in de juiste "stukjes" doorstuurt naar de echte printer maar heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken.

Alvast hartelijk dank.

Groeten,

Melvin de Vree

Re: Printer - Meerdere laden, omslagfunctie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/04, 09:49:46 »
Helemaal niemand die enig idee heeft? Jammer.

Wellicht dat iemand me een hint in de juiste richting kan geven in welke programmeer taal ik me moet gaan verdieping om zo iets te maken. (neem aan dat het een soort print to pdf functie moet zijn waarbij ik op één of andere manier wel kan zorgen dat in plaats van naar een pdf naar de printer opdrachten worden gestuurd. )