Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?  (gelezen 3724 keer)

12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Gepost op: 2011/10/06, 22:34:06 »
Er zijn in het verleden stemmen opgegaan die vinden dat Ubuntu-NL weer alleen parties zou moeten organiseren.

Ik ben van mening dat de samenwerking met voornamelijk de HCC in het verleden erg succesvol is geweest, en zou graag zien dat we een dergelijke samenwerking weer zouden zoeken. Zeker omdat we inmiddels meer ervaring hebben in samenwerken, en weten wat wel en wat niet werkt, kunnen we daar goed op verder bouwen. Als de HCC weer enthousiast is om mee te doen, dan gaan we daar wat mij betreft zeker voor.

Maar een dergelijke samenwerking betekent wel dat we als Ubuntu-NL moeten accepteren dat we een redelijk klein clubje zijn vergeleken met een club als de HCC. Als we ons daardoor minderwaardig gaan voelen zoals sommigen in het verleden het hebben ervaren, dan is dat natuurlijk niet goed.

Als we besluiten niet samen te werken, dan moeten we denk ik wel de ambitie bijstellen, en kunnen we denk ik veel sponsoren niet de kwaliteit bieden die ze graag zouden zien waarmee ook de mogelijkheden een stuk beperkter worden. Het zou m.a.w. denk ik wat amateuristischer worden. Niets mis mee, dat is ook heel erg leuk, en het biedt wellicht weer andere mogelijkheden.  Wat te denken bijvoorbeeld van een 12.04 Ubuntu Release Camp? Een weekeinde lang ergens camperen waar presentatieruimtes beschikbaar zijn, en een weekend lang Ubuntu traingingen, cursussen python, workshops etc.? Lijkt mij persoonlijk heel leuk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/06, 22:46:31 »
Ik ben van mening dat de samenwerking met voornamelijk de HCC in het verleden erg succesvol is geweest, en zou graag zien dat we een dergelijke samenwerking weer zouden zoeken.

Ik ook. Samenwerken +1.

Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/06, 23:00:05 »
Samenwerking heeft bij mij de voorkeur.
Ik weet niet of dat weer met de HCC kan?

Hoever zijn de ontwikkelingen rond het vormen van een stichting?
Dat geeft wat minder beperkingen en zou een party in "eigen" beheer haalbaar zijn.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/06, 23:07:27 »
Samenwerken lijkt mij de beste weg naar publiciteit, en dat hebben we nodig.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/07, 13:26:55 »
Wie Ron dezelfde mening ,en minderwaardigheids complexen heb ik niet. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/07, 20:57:44 »
Als er maar een party gegeven wordt,hoe en met wie maakt me nu niks meer uit. XD
Kubuntu 20.04

Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/08, 13:55:58 »
@Maarten123, ik denk niet dat de stichting voor de release van 12.04, van start kan gaan.
@Thomas, de samenwerking is/was ook goed met de HCC. Om organisatorische redenen, kom je voorlopig er niet onder uit om een samenwerkingsverband te hebben. Echter voor mij gaf de laatste party, toch het gevoel, dat alles om HCC draaide, maar misschien ben ik de enige?
Als de stichting een feit is, zie ik toch het liefst, party's georganiseerd door Ubuntu NL.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/08, 16:04:56 »
Nee Gijsbert,daar ben je niet de enige in,maar ik had dat gevoel al een party ervoor,en daarom wou ik geen installatiehulp meer zijn.Als bezoeker maakt het me niet uit of HCC erin zit,niks mis met HCC op zich,maar wil ik installatiehulp zijn voor een volgende keer dan zal ik dat alleen zijn als de organisatie volledig in handen van de Ubuntu stichting is.Wil hiermee geen mensen voor het zere been schoppen,maar ik vond het jammer dat de Ubuntu gemeenschap zo ondergesneeuwd werd door HCC.
Kubuntu 20.04

Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/08, 16:38:10 »
@Maarten123, ik denk niet dat de stichting voor de release van 12.04, van start kan gaan.
@Thomas, de samenwerking is/was ook goed met de HCC. Om organisatorische redenen, kom je voorlopig er niet onder uit om een samenwerkingsverband te hebben. Echter voor mij gaf de laatste party, toch het gevoel, dat alles om HCC draaide, maar misschien ben ik de enige?
Als de stichting een feit is, zie ik toch het liefst, party's georganiseerd door Ubuntu NL.

Natuurlijk ga ik er van uit dat de stichting er vóór de 12.04 party. Anders zou ik deze draad niet eens geopend hebben, want zonder stichting is wat mij betreft samenwerking met een andere partij die wel goed georganiseerd is de enige optie.

Goed, er zijn dus in ieder geval twee mensen die zich als vrijwilliger ondergesneeuwd voelden door de HCC op de Ubuntu LTS releaseparty 2010.

Misschien is het goed om de redenen hiervan eens uit te vogelen, om te kijken of we dat gevoel een volgende keer kunnen voorkomen?

Wat redenen die ik zo kan bedenken:
- dagpresentatie werd door de HCC gedaan (bepaald voor een deel de indruk wie het organiseert)
- binnenkomst opvang werd door de HCC gedaan (eerste indruk HCC)
- De HCC heeft enorm veel materieel, en daar zitten vaak HCC stickers op e.d., dat bepaald voor een deel het beeld
- De HCC zorgt voor de techniek, dus je bent voor techniek (netwerk, beamers e.d.) afhankelijk van de HCC
- HCC mensen coördineerden de opbouw, dus daar heeft de HCC de overhand
- Prijsuitreiking werd door de HCC gedaan, terwijl er mooie prijzen vanuit de Ubuntu gemeenschap waren (laptop)
- Inschrijven voor lezingen e.d. gebeurde op de HCC website.
- De HCC was naast mede organisator ook nog de hoofdsponsor, en werd als dusdanig ook op promotiemateriaal vermeld, Ubuntu-NL alleen als mede organisator.

Zijn er nog meer redenen te bedenken?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/08, 16:46:07 door Thomas de Graaff »

Re: 12.04 Party, alleen, of weer samenwerken, of?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/08, 17:04:47 »
Thomas, waar ik op doelde is dat de Stichting wel opgericht kan zijn voor de uitgave van 12.04 maar of de stichting dan al genoeg fondsen kan verwerven voor deze uitgave? Zou dit geen probleem zijn, gaat mijn voorkeur uit naar alleen.

Een andere reden was misschien de plaats in de zaal. Niet erg in het oog springend.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/08, 17:08:20 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.