Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KeepassX van synaptic naar USB-stick  (gelezen 545 keer)

Offline njo

  • Lid
KeepassX van synaptic naar USB-stick
« Gepost op: 2012/05/29, 15:12:01 »
Wie kan mij helpen? Ik wil een portable KeepassX op mijn USB-stick installeren vanuit pakketbeheer, ik weet alleen niet hoe.
Wat wil ik: ik heb verschillende computers met verschillende operating systemen: Win7, Ubuntu 11.04 en 12.04 en van vrienden toegang tot  hun Ubuntu computers. Het is mij gelukt om de windows-variant van KeepassX op stick te installeren, echter met Ubuntu ga ik de mist in. Het lukt me wel om KeepassX op mijn Ubuntu-systemen te installeren vanuit pakketbeheer, maar apart op een stick wil niet lukken (en zo'n groot genie ben ik nou ook weer niet op Linux-gebied). Heb ook al geprobeerd de tar.gz-file van dit programma uit te pakken maar ik kom niet verder dan het uitpakken. Daarna moet ik met 'qmake' of 'qmake-qt' aan de gang en daarna nog eens met 'make' en 'make install'. Zoals gezegd is de tar.gz niet mijn ding. Wie helpt mij aan de .deb-file, want die schijnt er wel te zijn volgens een berichtje dat ik ergens op internet heb gelezen; ik kan hem echter niet vinden. WIE O WIE??????
Mijn dank is bij voorbaat groot,
Njo.

Offline loti

  • Lid
Re: KeepassX van synaptic naar USB-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/29, 16:02:09 »
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en heb dit als volgt opgelost:

Op elke Linux computer KeepassX geinstalleerd, maar het wachtwoordenbestand (Database Keepass.kdb)  apart opgeslagen op een usb-stick.  Nu kan je met 1 bestand op alle computers werken, dit kan je ook gebruiken voor Windows.

Offline njo

  • Lid
Re: KeepassX van synaptic naar USB-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/29, 16:05:50 »
@Loti
Dank voor je reactie Loti. Klopt heb ik ook gedaan en het werkt. Waarom ik expliciet een usb-versie wil hebben is het feit dat ik op computers van vrienden geen software wil/mag installeren en daarom zoek naar een portable variant.
Nogmaals dank voor je reactie,
Njo

Offline njo

  • Lid
Re: KeepassX van synaptic naar USB-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/01, 09:54:37 »
Inmiddels de .deb-versie gevonden en geinstalleerd. Het vreemde feit doet zich hier voor dat bij het verbinden van de usb-stick op een Ubuntu12.04 de naam van KeepassX ineens anders heet: keepassx.desktop. Het wil ook niet meer starten want dan krijg ik de melding "onvertrouwde toepassing"en kan vervolgens alleen op OK klikken waarna in weer in de map van KeepassX terugkom. De naam kan ook niet gewijzigd worden en de rechten ook niet (geprobeerd met gksu nautilus zoals in een eerder topic beschreven).
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank,
Njo

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: KeepassX van synaptic naar USB-stick
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/01, 10:09:57 »
keepassx maakt een database aan met een .kdb. Via dubbelklikken op die database opent zich zich keepassx mits geinstalleerd op je computer. Dat .kdb bestand is crossplatform.( met windows compat.)