Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Thunderbird imap probleem  (gelezen 1493 keer)

Offline tap

  • Lid
[opgelost] Thunderbird imap probleem
« Gepost op: 2010/01/28, 19:00:59 »
Ik heb van de week mijn server opnieuw ingericht en ik haal nu via de server de email van mijn accounts binnen en bied daarna via IMAP aan. Op deze manier kan ik overal mijn mail lezen en het was een leuk hobby project.

Op mijn server wordt alles opgeslagen in de directory Maildir met daaronder verschillende mappen die zijn aangemaakt.
Alle mappen worden door het systeem aangemaakt met een . -> Bijvoorbeeld .Vrienden .Familie, etc.
Standaard zijn door het systeem mappen aangemaakt .Inbox .Sent. .Trash

Nu is het probleem dat ik als via Thunderbird naar mijn mailbox kijk. Ik de mappen .Inbox .Sent en .Trash niet kan zien.
Als ik via evolution naar mijn mailbox kijk zie ik deze mappen wel.

Hoe stel thunderbird zo in dat hij deze mappen ook laat zien?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/30, 16:22:45 door tap »

Offline thealps

  • Lid
Re: Thunder imap probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/29, 00:20:51 »
Kan het zijn dat je in Thunderbird nog niet gesubscribed hebt naar die mappen?

Daarvoor moet je op de accountnaam aan de linkerkant van het scherm gaan staan -> rechtsklikken -> subscribe. Dan krijg je een lijst met folders die je aan of uit kan vinken.

Offline tap

  • Lid
Re: Thunder imap probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/29, 18:50:10 »
Bedankt voor je reactie.

Nee, daar zit het hem niet in. Hij is de abonnementen staan goed, maar hij laat de inbox niet direct zien als map (wat evolution wel doet) onder de map van accountnaam zet hij de mailtjes weg die in de inbox zijn terechtgekomen. Dan moet je eerst op een scherm rechts kiezen voor email lezen en dan kun je ze zien.


Offline thealps

  • Lid
Re: Thunderbird imap probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/30, 13:12:53 »
sorry, maar ik begrijp het probleem niet meer. Uit de eerste post maakte ik op dat je de mappen niet kan benaderen vanuit Thunderbird. Uit je tweede post maak ik op dat je dat kennelijk wel kan, maar pas na 1x extra klikken dan in Evolution. Is dat dan niet gewoon de manier waarop Thunderbird werkt? Anders toch graag even verduidelijken wat je precies bedoelt, eventueel met schermafdrukje erbij.

Offline Floris

  • Lid
Re: Thunderbird imap probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/30, 15:06:29 »
Heb je in Thunderbird per ongeluk de zijbalk op “Smart Folders” staan?  In dat geval staan de Inboxen namelijk apart en niet bij de afzonderlijke accounts; als je bovenin de zijbalk op het pijltje naar rechts klikt kom je bij “All Folders”, dan zouden de Inboxen weer onder de accounts moeten staan.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline tap

  • Lid
Re: Thunderbird imap probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/30, 16:22:20 »
@thealps sorry voor de onduidelijkheid.

@Floris, bedankt! Hij stond inderdaad op Smart Folders. Nu is hij ingesteld hoe ik hem wil.