Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gdrive uploaden gaat niet met firefox  (gelezen 253 keer)

Offline rietje

  • Lid
Gdrive uploaden gaat niet met firefox
« Gepost op: 2015/12/09, 12:10:19 »
Hallo,
Ik heb 2 HD's. Op ieder heb ik dezelfde Xubuntu gezet, alles goed op één ding na.
Het uploaden van bestanden naar Gdrive gaat op de ene schijf vlekkeloos en met de andere schijf krijg ik de boodschap dat Firefox het uploaden niet ondersteund en of ik maar Chrome wil gebruiken.
Wat is dit nu voor flauwekul. Firefox opnieuw ge-installeerd en in veilige modus geprobeerd, Adobe flash player staat erop. Niets helpt.
Wie geeft mij de oplossing?
Groetjes.

Re: Gdrive uploaden gaat niet met firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/09, 12:32:34 »
Mijn vader gebruikt Google Drive in Firefox en daar werkt het prima voor hem. Alleen het uploaden van mappen gaat niet zonder Chrome (of een op Chrome-gebaseerde webbrowser). Zelf gebruik ik GDrive niet, dus ik heb niet direct dé oplossing klaar. Maar het ligt dus niet aan Firefox, in ieder geval. Heeft u de nieuwste versie van Firefox?

Offline rietje

  • Lid
Re: Gdrive uploaden gaat niet met firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/09, 16:07:27 »
Het kan niet aan Firefox liggen, want de andere op schijf 2 doet het wel met dezelfde Firefox.
Iets in de configuratie van Gdrive, Firefox en Xubuntu  samen moet de oorzaak zijn.

Offline rietje

  • Lid
Re: Gdrive uploaden gaat niet met firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/11, 16:29:38 »
Opgelost.
Installeer in Firefox de Addon: Gdrive Panel.  Start Thunderbird opnieuw op en je ziet rechtsboven een icoon van Gdrive.
Op deze icoon klikkend dan open je je Gdrive-map. Nu eenvoudig kopieren/plakken of schuiven van je foto's, documenten ,enz. naar deze Gdrive-map.
Groetjes.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/12, 10:06:18 door rietje »