Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: unclutter laat firefox crashen  (gelezen 712 keer)

Marliesje

  • Gast
unclutter laat firefox crashen
« Gepost op: 2008/11/23, 10:14:46 »
Ik heb een computertje dat als player voor een flash systeem dient. De gehele flash presentatie staat online, en wordt in firefox fullscreen afgespeelt. Op de player is geen muis of toetsenbord aangesloten, alles gaat automatisch.
Na een paar uur spelen sluit firefox zichzelf af, wat niet de bedoeling is.

Na lang trial en error testen heb ik het probleem gevonden. Unclutter. Bij het opstarten worden zowel firefox en unclutter automatisch gestart. Als ik unclutter uit de sessies lijst haal is het probleem opgelost, firefox heeft nu zonder uitvallen bijna 48 uur gedraaid, met unclutter draait hij 3, hooguit 4 uur.

Maar een cursor pontificaal midden in beeld is natuurlijk niet de bedoeling. Dus mijn vraag is, zijn er behalve unclutter nog andere programmaatjes die de cursor verbergen?

Re: unclutter laat firefox crashen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/23, 11:34:15 »
Zoek eens op "hide the cursor" en ubuntu of zo.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: unclutter laat firefox crashen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/23, 13:53:37 »
Je zou kunnen proberen om de presentatie te draaien in epiphany of een andere browser, die kan je ook wel fullscreen opstarten als het goed is.

Marliesje

  • Gast
Re: unclutter laat firefox crashen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/24, 23:23:14 »
Bedankt voor het meedenken.  :)

Ik heb meerdere browsers geprobeerd, maar unclutter blijft stug volhouden. Uiteindelijk overgestapt naar opera omdat die zelf een mouse-hide functie heeft. Hiermee is het probleem bijna opgelost, maar ook opera weigert stug perfect te zijn. Dat is alleen een heel ander topic, dus die zal ik even opnieuw aanmaken.